לקראת פריימריז? נתניהו זימן לפגישה את יו"ר מרכז הליכוד

פרסום ראשון: על רקע בחירות פנימיות אפשריות במפלגה, ראש הממשלה ייפגש עם חיים כץ. קודם לכן, מסרה הליכוד כי המהלך נשקל כדי "לנפץ את אשליית המרד שלו מייחלות מפלגות אחרות"

זמן צפייה: 00:24

פרסום ראשון: ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן הערב (חמישי) את יו"ר מרכז הליכוד חיים כץ לפגישה. זאת, ברקע האפשרות של קיום פריימריז בזק במפלגה, אותה שוקל נתניהו.

כץ הגיב לדברים ומסר כי "אני לא רואה שום צורך בקיום פריימריז לראשות הליכוד, שכן מנהיגותו של נתניהו בלתי ניתנת לערעור - ואף אחד בליכוד לא יעז לצאת כנגדו". "הערב אדיין עם ראש הממשלה בנושא, נטכס עצה, ובמידה והוא סבור שיש לקיים פריימריז - נעשה זאת בהליך מהיר נקי ודמוקרטי".

לעוד כתבות בנושא:

הליכוד: נתניהו שוקל לקיים פריימריז בזק; סער: "אני מוכן"

יאיר לפיד: "בשביל האחדות – מוותר על הרוטציה"

הנשיא: תוצאות הבחירות – כרטיס אדום מהאזרחים לנבחריהם • ישיר

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהרמת כוסית לכבוד השנה החדשה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בהרמת כוסית לכבוד השנה החדשה | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום, כאמור, הליכוד הודיעה כי נתניהו שוקל לקיים פריימריז בזק לראשות המפלגה. בהודעה נרמז כי המטרה היא לגרום לכחול לבן להבין שלא יקום מחליף לנתניהו בליכוד, ולהביא אותם לשבת עמו בממשלת אחדות. "מטרת המהלך היא ניפוץ אשליית 'המרד בליכוד' שלו מייחלות מפלגות אחרות, דבר שמעכב אותן מלהצטרף לממשלת אחדות", נמסר.

זמן קצר לאחר הודעת הליכוד, כתב בטוויטר ח"כ גדעון סער, הנחשב למועמד הבולט ביותר להחלפת נתניהו: "אני מוכן". בהמשך, לשאלת חדשות 13, אמר במליאת הכנסת: "כשנרצה להתייחס מעבר למילים הפשוטות והברורות, נעשה זאת בצורה מסודרת. הדברים הם ברורים, ואם יהיה צורך להוסיף מעבר לכך נוסיף בזמן אמת".

ח"כ מיכל שיר (הליכוד), מקורבתו של גדעון סער, אמרה לחדשות 13: "אין כרגע פריימריז, אם אכן יהיו פריימריז אז כל אדם רשאי להתמודד".

יו"ר ימינה, איילת שקד, אמרה לחדשות 13 בתגובה לאפשרות לפריימריז: "מבחינתנו זה לא משנה, אנחנו תומכים בראש המחנה הלאומי ולא מתערבים בעניינים הפנימיים של הליכוד. נתניהו עומד בראש הליכוד ואנחנו מכבדים את הבחירה הדמוקרטית של מתפקדי הליכוד ומאחלים בהצלחה לכולם".

חיים כץ
חיים כץ | צילום: רפי קוץ

בהרמת כוסית לכבוד ראש השנה, התייחס נתניהו לקולות הקוראים להחלפתו ואמר: "בצד השני יש כל מיני דמיונות, הייתי אומר הזיות. בהתלחה הם חשבו שהם יפרקו את השותפות במחנה הלאומי. יש לנו שותפים חזקים, השותפות בינינו לבין שותפינו איתנה מתמיד. עכשיו הם חושבים שהם יצליחו לפרק את הליכוד".

כזכור, בחודש אוגוסט שלח ח"כ דוד ביטן הודעה לכל מועמדי רשימת הליכוד לכנסת, ובה ביקש שיתחייבו שראש הממשלה בנימין נתניהו הוא "המועמד היחיד של הליכוד לראשות הממשלה". על היוזמה פורסם לראשונה באתר YNET. "אנו החתומים מטה, המועמדים ברשימת הליכוד לכנסת ה-22, מדגישים כי לא נקבל שום תכתיב משום מפלגה אחרת. ללא תלות בתוצאות הבחירות, ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו הוא המועמד היחיד של הליכוד לראשות הממשלה - ולא יהיה שום מועמד אחר. אבקש את אישורך בהודעה חוזרת כדי לצרף את שמך לעצומה", נכתב בהודעת הטקסט ששלח ביטן לחברי המפלגה, שחתמו כולם על ההתחייבות.