נתניהו ייפגש מחר עם ליברמן: "נראה אם זה רציני, ונחליט בהתאם"

הליכוד הודיעה כי רה"מ שוחח עם יו"ר ישראל ביתנו ברקע פיצוץ המו"מ עם כחול לבן, קבע עמו פגישה בשעה 9:30 במשרד ראש הממשלה ואמר לו כי "אין טעם לבזבז את זמנה של המדינה"

זמן צפייה: 05:08

הפלונטר הפוליטי: ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (רביעי) עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, ברקע הפיצוץ במו"מ עם כחול לבן, וקבע להיפגש עמו מחר בשעה 9:30. "אין טעם לבזבז את זמנה של המדינה. ניפגש, נראה אם זה רציני או לא, ובהתאם לזה נקבל החלטה", אמר נתניהו.

בתוך כך, יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי "הוזמנתי על ידי ראש הממשלה נתניהו לפגישה. כפי שאמרתי מיד אחרי הבחירות, אם נוזמן באופן רשמי נבוא, ואכן מחר תתקיים פגישה. כל מאמצינו הם להקים ממשלת אחדות לאומית המורכבת משלוש מפלגות - ישראל ביתנו, הליכוד, כחול לבן. לא נהיה שותפים לשום ממשלה אחרת".

ליברמן גם תקף את הסיכום בין שתי המפלגות הגדולות בנוגע לוועדות: "לצערי ראיתי היום את הליכוד מקריב את ח"כ אבי דיכטר ומזיז אותו מתפקיד יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ומנגד אותו הליכוד שומר בקנאות על ח"כ משה גפני בתור יו"ר ועדת הכספים. הצטערתי לא פחות לראות את כחול לבן משתפים פעולה עם הרשימה המשותפת והחרדים ומסכימים להשאיר את ח"כ גפני בתור השומר על השיבר בתפקיד יו"ר ועדת הכספים".

לעוד כתבות בנושא >>

נתניהו נגד לפיד: "מחזיק בגנץ כבן ערובה וגורר המדינה לבחירות"

ליברמן: "אם לא תהיה פריצת דרך במו"מ – נניח הצעה משלנו"

נתניהו כינס את ראשי הימין: סוכם שמפלגות הבלוק ימשיכו יחד

ליברמן ונתניהו
ליברמן ונתניהו | צילום: רויטרס

בד בבד, השר זאב אלקין התייחס לפגישה עם ליברמן בריאיון לחדשות 13 ואמר כי "ליברמן הודיע שהוא רוצה להיפגש, נתניהו מעוניין להפוך כל אבן כדי להקים כאן ממשלה. אם ליברמן שינה את גישתו ומוכן להקים ממשלת ימין, אפשר להקים ממשלה תוך שבוע זה מאוד פשוט, לסיים את המשבר הפוליטי".

"אם ידבר שוב על ממשלת אחדות, אנחנו מוכנים", המשיך, "אבל כרגע כחול לבן מפוצצים את השיחות ומונעים את האפשרות, בעיקר בגלל בגלל המתח הפנימי בין גנץ ללפיד והתובנה של לפיד שבממשלת אחדות רוטציה שלו לא תגיע. הוא מעדיף לגרור את כל המדינה לבחירות. אם ליברמן בא לדבר על אחדות המפתח לא אצלו - אלא אצל לפיד".

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-20191002-2117' autoplay='0' credit='' desc='השר זאב אלקין' kid='1_e7kzxkzi' duration='340'']

מוקדם יותר היום, ליברמן נפגש עם המטה המצומצם של מפלגתו, התייחס לכישלון הליכוד וכחול לבן להגיע להסכמות ואמר כי "אם עד יום כיפור לא תהיה פריצת דרך, ישראל ביתנו תניח הצעה משלה לשתי הסיעות".

עוד הוסיף ליברמן כי "אחרי יום כיפור נכנס למלאכת הרכבת הממשלה בהילוך גבוה", והבהיר שינצל את השבעת הכנסת ה-22 שתחול מחר למגעים לא פורמליים עם ראשי כחול לבן והליכוד. כמו כן, הודגש במפגש המטה כי "גם אם יתקיימו בחירות חדשות, המפה הפוליטית לא תשתנה משמעותית, ולכן חייבים להגיע לפתרון מושכל ולהשאיר את כל השיקולים האישיים והאגו בצד".

בתוך כך, ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) תקף את כחול לבן בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "מסתבר שכחול לבן הצטרפו לדיל הישן והלא קדוש בין גפני לרשימה המשותפת. כדי לקבל את ראשות ועדת חוץ וביטחון, כחול-לבן הסכימו לוותר ולהשאיר את היד של גפני על השיבר של ועדת הכספים, והכל תוך גיבוי שגפני מקבל מהרשימה המשותפת שהתחייבה לו שתתנגד להחלפתו. ממש ציר גפני-טיבי-כחול לבן. ‏אין חדש תחת השמש". את הדברים אמר לאחר שסוכם בין המפלגות הגדולות שוועדת הכספים תישאר בידי יהדות התורה כחול לבן יקבלו את ועדת חוץ וביטחון.

בד בבד, נתניהו תקף את חבר הכנסת יאיר לפיד, בצל הקשיים במו"מ. זאת, לאחר שהבוקר נפגש נתניהו עם ראשי סיעות הימין, וסיכם עמם שהמפלגות ימשיכו יחד כבלוק.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן
ראש הממשלה בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן | צילום: רויטרס

"הסיבה היחידה שאין ממשלת אחדות זה יאיר לפיד. לפיד מחזיק את בני גנץ כבן ערובה ומסיבות לא ברורות גנץ נכנע לו", כתב נתניהו. "לא מתקבל על הדעת שלפיד גורר מדינה שלמה לבחירות רק כי הוא לא מוכן לזנוח את החלום שלו להיות ראש ממשלה ולוותר על הרוטציה שלו עם גנץ".

לפיד עצמו מיהר להשיב לנתניהו וכתב: "אכן בן אדם אחד מחזיק את המדינה בן ערובה. אכן בן אדם אחד מונע ממשלת אחדות. אכן אדם אחד עושה הכול כדי להוביל לבחירות - בנימין נתניהו".

יאיר לפיד
יאיר לפיד | צילום: חדשות 13

חבר הכנסת שלמה קרעי תקף גם הוא את לפיד ואמר כי "לפיד מהמר על כל הקופה - זה יכול להיות בסדר אם זו הקופה הפרטית שלו, הבעיה היא שהוא מהמר על הקופה הציבורית, שתצטרך לשלם את הבחירות השלישיות בגלל חלומות באספמיה. אני גם לא מבין את חברי 'חוסן לישראל' שממלאים פיהם מים כאשר לפיד מהתל ביו"ר שלהם ומרקיד אותו לצלילי חליל האינטרסים שלו".

הבוקר, כינס נתניהו את ראשי מפלגות הימין וצוות המשא ומתן הקואליציוני, השרים יריב לוין וזאב אלקין. השרים עדכנו את הנוכחים בפיצוץ במשא ומתן מול כחול לבן, והוסיפו כי "לפיד קיפל את גנץ במהלך החג במטרה לגרור את המדינה לבחירות, הוא לא רוצה רוטציה בין נתניהו לגנץ אלא רק בין גנץ לבינו".

מהליכוד נמסר כי חברות הגוש סיכמו להמשיך לדבוק באחדות גוש הימין, ולהימנע מניהול משא ומתן עצמאי עם כחול לבן. עוד נמסר כי טרם התקבלה החלטה בנוגע למועד החזרת המנדט לנשיא.