ראשי ערים חרדיות במכתב חריף לנתניהו: "רואים בך האשם היחידי"

ראשי עיריות בני ברק, ביתר עילית, אלעד ועמנואל האשימו את רה"מ בכישלון הטיפול במגפה במגזר החרדי: "לא נשכח מי הפך אותנו למפיצי מחלות ואויבי העם - נפסיק את שיתוף הפעולה עם הרשויות"

זמן צפייה: 01:10

ראשי ערים חרדיות שלחו היום (ראשון) מכתב חריף מאוד לראש הממשלה בנימין נתניהו והאשימו אותו בטיפול כושל במגפה במגזר החרדי ובדמוניזציה לציבור. על המכתב חתומים ראשי עיריות בני ברק, ביתר עילית, אלעד ועמנואל. בתוך כך, השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן זומנו לפגישה דחופה אצל נתניהו עם פרופסור גמזו לקראת ההחלטה בקבינט הקורונה על סגר בערים אדומות.

"המגזר החרדי מאופיין בסביבת מגורים צפופה ומאפיינים דמוגרפים מורכבים וסבוכים. אנו, ראשי הרשויות החרדיות עומדים בראש המערכה ומובילים בזירת המלחמה את המאבק הסיזיפי בנגיף", כתבו הארבעה. "כמי שנהל את המשבר הזה, מעולם לא טרחת לשמוע את קולנו, להבין את המצוקות ולנסות לקדם יוזמות ממשיות לשיטוח עקומת התחלואה, אזנך לא הייתה קשובה אלינו ולא טרחת לשאול, להבין וללמוד מה מאפיין חתך ניכר באוכלוסייה בישראל".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

גמזו בכנסת: "שואפים לרדת למאות נדבקים ביממה עד החורף"

1,482 נדבקים חדשים – עלייה נוספת בשיעור הבדיקות החיוביות

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

"למרבה הצער לא שלחת אתה אי מי מטעמך לשמוע באופן ישיר את מתודות העבודה שלנו", תקפו ראשי הערים. "במקום זה בחרת להשתמש באנשי קש דוגמת פרויקטורים וכדו', בעוד אתה האיש שמכריע גורלות. הקול הוא קולך, ההכרעות הן שלך כמי שמוביל, מנחה ומכריע".

"פעם אחר פעם הטלת סגר ועוד סגר על הערים החרדיות. הם מעולם לא הניבו שינוי של ממש", טענו ראשי הרשויות. "בהחלטות אותן קיבלת אתה בקולך מעל ראשנו הפכת את הציבור החרדי לשק החבטות והריצוי של תושבי המדינה. הורדת הלחץ התקשורתי והפנייתו לציבורים המוחלשים ביותר במבט מאשים ואפס חמלה, זו דרך שלא נוכל לקבלה עוד בשוויון נפש - אנו מודיעים כי נפסיק את שיתוף הפעולה עם הרשויות השונות בכל הנוגע לסגר".

המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק
המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה

את המכתב חתמו ראש הערים בטקסט חריף במיוחד: "אנו מודיעים לך בזאת כי הציבור החרדי כל כולו לא ישכח מי האיש שחתם בידו, פעם אחר פעם, על הפיכתנו למפיצי מחלות ואויבי העם, בענישה סלקטיביות של רבבות משפחות, בני המגזר החרדי. ההחלטות שקיבלת, פעם אחר פעם, נעשו בהיעדר היגיון ותוחלת בריאותית ומכוונות באופן חד וברור נגד הציבור החרדי. אנו רואים בך את האשם היחידי לצעדי ענישה אלו, להשפלת כבוד המסורת וכבודנו כאזרחים לגיטימיים בארץ הזו. לא נוכל להחריש עוד".