הליכוד: נתניהו לא מוזמן לפגישות עם נציגים מחו"ל; לפיד: "לא רוצים להיפגש איתו"

ח"כים פנו למשרד החוץ בטענה כי לא תואמו פגישות בין ראש האופוזיציה לבין חברי הסנאט ובית הנבחרים האמריקנים שביקרו בארץ. מלשכת לפיד נמסר: "המשלחות לא הביעו עניין בפגישה עם נתניהו"

בנימין נתניהו ויאיר לפיד
בנימין נתניהו ויאיר לפיד | צילום: רויטרס

חברי כנסת מהליכוד פנו היום (רביעי) במכתב רשמי למנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז, וטענו כי מאז הקמת הממשלה לא תואמו על ידי המשרד פגישות בין חברי הסנאט ובית הנבחרים האמריקני שמגיעים לארץ לבין ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, בניגוד לנוהל המקובל.

"אנו רוצים לקוות כי מדובר באי הבנה בלבד, ולא בשינוי מדיניות מסיבות פוליטיות", נכתב, "אנו מקווים כי טובת מדינת ישראל וחיזוק מעמדה הבינלאומי יעמוד לנגד עיניך וכי אכן תורה על השבת הנוהג ארוך השנים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט שוחח עם משפחת העצורים בטורקיה: "פועלים לפתור בהקדם"

נהג אוטובוס בצפת נדקר באמצעות בקבוק בירה: "לעצור את הטרור"

תיק זדורוב: רופא שלא העיד בעבר חיזק את עמדת התביעה

מלשכת שר החוץ יאיר לפיד נמסר כי אכן מדובר בנוהל רב שנים, לפיו ראש האופוזיציה רשאי להיפגש עם משלחות מדיניות שמגיעות ארצה. "לצערנו לאחר שבדקנו שוב", הוסיפו בתגובה, "המשלחות כלל לא הביעו עניין לפגישה עם ראש האופוזיציה נתניהו ולכן גם לא נדרשנו לתאם פגישה שכזו. ככל שיגיעו בקשות בוודאי שנטפל בהן לפי הפרוטוקול ולפי כללי הממשל התקין".

מהליכוד נמסר בתגובה: "רה"מ לשעבר נתניהו מקיים שיחות ופגישות מדיניות בשגרה, שלא באמצעות משרד החוץ, מפני שהוא מתנגד למדיניות 'אין הפתעות' המסוכנת שמוביל יאיר לפיד ולהתחייבות של בנט לממשל האמריקני שלא לבקר פומבית את הסכם הגרעין המסוכן עם איראן. נתניהו פעל אחרת כשביטא את התנגדותה של ישראל בקול רם וברור, בתוך פגישות מדיניות ומחוצה להן, וכך ימשיך לנהוג למען ביטחון ישראל והבטחת עתידה".