"צריך ללקק לחברי המרכז": ההקלטות מהדיון הסוער בליכוד

מלחמת עולם מתנהלת בימים האחרונים במפלגה הגדולה בכנסת, כאשר מצד אחד נתניהו, שמעוניין שנציגי המחוזות יבחרו בקרב המתפקדים, ומצד שני בעלי הכוח במרכז הליכוד בראשותו של ח"כ חיים כץ, המתעקשים על מה שקובעת היום חוקת הליכוד - בחירה ע"י חברי המרכז. הדיון בעתירה שהוגשה בעניין עלה לטונים גבוהים: "לא תכופף אותי לעבוד בניגוד לחוקה"

זמן צפייה: 02:06

לקרבות בתוך הליכוד יש השפעה עצומה על האופן שבו יבחרו הנציגים לכנסת, ובמפלגה מתנהלת בימים האחרונים מלחמת עולם, כאשר מצד אחר יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, ומצד שני בעלי הכוח במרכז הליכוד בראשותו של ח"כ חיים כץ, כפי שניתן לשמוע בתיעוד הדיון הסוער שנערך היום (רביעי) בערעור שהגיע עו"ד שי גלילי, מבקר הליכוד לשעבר וכיום מתמודד בפריימריז.

נתניהו מעוניין שנציגי המחוזות ברשימת הליכוד לכנסת יבחרו בפורום הרחב יותר של מתפקדי המפלגה, בעוד כץ מתעקש על מה שקובעת כיום חוקת הליכוד - בחירה על ידי כמה מאלפי חברי המרכז. היום דן בית הדין של המפלגה בעתירה שהוגשה בעניין - דיון שעלה לטונים גבוהים.

ח''כ חיים כץ
ח''כ חיים כץ | צילום: חדשות 13

אחד התומכים בבחירה בפורום הרחב טוען כי "זו לא דמוקרטיה כשבסוף המועמדים צריכים להתחנף וללקק לכמה חברי מרכז". כץ, מנגד, מתאר את המצוקה הגדולה שהמתמודדים נקלעו אליה לאחר שהשקיעו באותם כמה אלפים ופתאום צריכים לרדוף אחר גוף גדול בהרבה.

ח"כ כץ גם מעביר איום לא מאוד מרומז מול אב בית הדין של הליכוד, המקורב לנתניהו, ואומר כי עמדתו לא תתקבל הוא יעכב את ההליכים עד לפריימריז. בתיעוד מהדיון היום נשמע כץ כשהוא אומר: "יש כאלה שהחליטו לפני שבוע, שבועיים או חצי שנה, אמרו - זאת השיטה, אני הולך להשקיע כסף, ב-4,000, ללקק להם, לרוץ אחריהם, לרדוף אחריהם, אתה תגיד מה, מה שאתה רוצה".

"באו פה", המשיך כץ, "ואמרו להם - תשמעו, מתוך ה-4,000 יש לכם מאה, ועכשיו בעשרה ימים, שאפילו הם לא יודעים לעשות השקעות, אתם צריכים לדבר עם ממוצע של 12 אלף. מחר כשאתה מקבל החלטה ואני ארצה ללכת לפי החוקה, אני אגיד 'מאה אחוז, אני מזמין לעוד שבוע ועדת חוקה, ואחר כך עוד שבוע מרכז, ואנחנו ב-15 בספטמבר לא נוכל להגיש את הרשימות כי לא עשו פריימריז. אני רוצה להימנע מזה. לא תכופף אותי לעבוד בניגוד לחוקה".