נתניהו: "אין סיבה לעזור למשטר האיראני - יש להגביר את הלחץ"

רה"מ התייחס להפגנות המתחוללות באיראן ובעיראק בדרך לפגישתו עם פומפאו והוסיף כי הוא "מנהל קשר רציף עם נשיא ארה"ב בנושא, המלצתי לו לנקוט בעמדה תקיפה ותיאום מבצעי מודיעיני איתנו"

זמן צפייה: 01:06

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שלישי) להפגנות המתחוללות באיראן ובעיראק ואמר כי "אין סיבה לעזור למשטר האיראני - אלא להגביר את הלחץ. איראן תכננה כבר להשתלט על המזרח התיכון ועכשיו הם במגמת התכווצות וצריך להגביר את המגמה הזו". את הדברים אמר בדרכו לפגישה עם שר החוץ האמריקני מייק פומפאו בליסבון בירת פורטוגל שתתקיים הערב.

עוד הוסיף נתניהו כי הוא "מנהל קשר רציף עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בנושא איראן. העמדה שהמלצתי לו לנקוט מהתחלה היא של לחץ תקיף ותיאום מבצעי מודיעיני איתנו. הוא עושה את זה, זה נותן את אותותיו בלחץ גדול על איראן שמביא לכך שהמשאבים של איראן מתחילים להיות מתוחים כשהיא מנסה להגדיל את ההשפעה שלה באזור. הבעיות הכלכליות האלה יוצרות בעיות פוליטיות בעיראק וגם באיראן. יש כר נרחב להחליש את איראן וזה היעד שלנו. טראמפ רצה לצאת מסוריה ולשמחתי לא יצא משם, והיום הפריסה של ארה"ב בסוריה יותר טובה לישראל".

לכתבות נוספות בנושא >> 

איראן נגד המערב: אם תחצו את הקווים האדומים – נשמיד אתכם

בכיר בפנטגון: יש אינדיקציות שאיראן עלולה לבצע פעולה אגרסיבית

ארה"ב: טראמפ ונתניהו שוחחו על איראן "ונושאים קריטיים נוספים"

נתניהו ורוחאני
נתניהו ורוחאני | צילום: רויטרס

מוקדם יותר השבוע, נתניהו וטראמפ שוחחו בנוגע לאיום מצד איראן "ונושאים קריטיים נוספים", כך נמסר מהבית הלבן. "מנהיגי שתי המדינות שוחחו גם בנושאים הנוגעים ליחסי שתי המדינות, כמו גם על עניינים אזוריים", נמסר. השיחה היא השנייה בין נתניהו לטראמפ תוך שבועיים - אחרי נתק של חודשיים וחצי.

בשבוע שעבר, מפקד משמרות המהפכה האיראניים, חוסיין סלאמי, תקף את ישראל, ארצות הברית וסעודיה ברקע המחאות נגד המשטר בטהראן. "הרגשתם את נחת זרוענו ולא הצלחתם להגיב", איים סלאמי בהפגנת התמיכה בממשלת הרפובליקה האסלאמית. "אם תחצו את הקווים האדומים - נשמיד אתכם".

מפגינים פרו-ממשלתיים איראניים משתתפים בהפגנה בטהראן, איראן
מפגינים פרו-ממשלתיים איראניים משתתפים בהפגנה בטהראן, איראן | צילום: רויטרס

כאמור, בשבועיים האחרונים מתחוללת באיראן מחאה אלימה בשל הזינוק במחירי הדלק. ארגון אמנסטי לזכויות אדם פרסם מוקדם יותר השבוע דוח שממנו עולה כי לפחות 208 אזרחים נהרגו במהלך ההפגנות. "הדוח מבוסס על דיווחים מאומתים שקיבל הארגון – אך סביר כי מספר ההרוגים גבוה יותר – ויעלה בהמשך", נכתב בו.

מוקדם יותר פרסם עיתון ה"ניו יורק טיימס" הערכות של ארגוני זכויות אדם לפיהן 450-180 מפגינים נהרגו מאז פרוץ ההפגנות, כ-2,000 נפצעו וכ-7,000 נעצרו. באחד המקרים שתוארו מפי עדי ראייה וצוותים רפואיים, עצרו כוחות משמרות המהפכה 100-40 מפגינים לא חמושים שתפסו מחסה בשטח פתוח, והוציאו אותם להורג.