נתניהו: "פוסל את ההצעה לביטול המשפט; לא אפטר את מנדלבליט"

רה"מ אמר כי "אם לפיד יודיע שהוא מועמד לראשות הממשלה - אפשר לדבר על עימות", התייחס לקורונה: "זו מלחמת העולם השלישית - ויצאנו ממנה", וטען כי "היחסים עם האמירויות חזקים מאוד"

זמן צפייה: 12:21

שלושה ימים לבחירות, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייצב הערב (שבת) באולפן "המטה המרכזי" לריאיון עם אילה חסון. נתניהו התייחס לקריאתו של יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, שיגיע לעימות מולו: "אם לפיד היה מודיע שהוא מתמודד לראשות הממשלה, על המקום היינו מדברים איפה נעשה את זה". לדבריו, "יש סיבה שלפיד לא מצהיר שהוא מתמודד לראשות הממשלה".

נתניהו אמר כי הוא פוסל את ההצעה של איתמר בו גביר ("הציונות הדתית") לעצור את משפטו: "מי עוצר משפט באמצע?". לדבריו, "התיקים האלה קורסים מאליהם". אמירתו של נתניהו מגיעה יממה לאחר שמקורבו, השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה אמר כי "אם ההצעה תעלה, אדון בה ואגבש החלטה". על השאלה אם הוא מתכוון לפטר את היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, השיב נתניהו: "אני לא מתעסק איתו - לא מתכוון לפטר אותו".

למתחם הבחירות של חדשות 13

בנימין נתניהו, ראש הממשלה ויו''ר הליכוד
בנימין נתניהו, ראש הממשלה ויו''ר הליכוד | צילום: חדשות 13

ראש הממשלה התייחס לטענות מצד גורמים באיחוד האמירויות כי הוא מנצל את הנורמליזציה לצרכי קמפיין הבחירות שלו: "היחסים איתם יותר מבסדר. הם יביאו 40 מיליארד שקלים להשקעות ויזניקו את הכלכלה שלנו". בהמשך, לנושא הכלכלי אמר נתניהו כי "יצאנו מהקורונה, מלחמת העולם השלישית, כעת צריך להתרכז בכלכלה".

כשנשאל על העימות בין נשיא ארה"ב ג'ו בידן לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, עקץ נתניהו את גנץ (שאמר לפני יומיים כי אמירתו של ביידן "קיצונית") ואמר "בניגוד לאחרים לא אתייחס לזה". עם זאת, נתניהו הוסיף כי "בשביל זה יש ראש ממשלה מנוסה, שיש לו יחסים מצוינים עם שני המנהיגים - וחשוב לשמר אותם".

לפיד: "נתניהו פוחד מעימות"

לפיד, שאומנם הזמין את נתניהו לעימות אך לא הסכים להתראיין הערב לתוכנית "המטה המרכזי", כינס מסיבת עיתונאים כחצי שעה לאחר תום דבריו של נתניהו. שמעתי הערב את כל התירוצים של נתניהו למה הוא ברח מהעימות שהצעתי לו. הכול תירוצים. הוא מפחד. שלושה חודשים הוא שם אותי על שלטי חוצות, עשה סרטונים 'איפה לפיד?' דיבר עלי ללא הרף, ואז הצעתי לו לבוא לעימות, והוא נבהל ונעלם. עוד לא מאוחר. ההצעה בעינה עומדת. בוא לעימות".

יו''ר האופוזיצה יאיר לפיד במהלך נאומו
יו''ר האופוזיצה יאיר לפיד במהלך נאומו | צילום: ציום מסך

בתוך כך, שלושה ימים לפני הבחירות, כ-20 אלף מפגינים הגיעו הערב סמוך למעונו של ראש הממשלה בבלפור. זהו השבוע ה-39 למחאה נגדו, כשבין המשתתפים נמצאים שר החוץ גבי אשכנזי והזמרת אחינועם ניני. טרם הגעתם, המפגינים קיימו צעדה מאזור הכנסת לכיוון כיכר פריז. כמו כן, התפתחו עימותים בצומת חמד בין המפגינים לתומכי נתניהו שלטענתם, גידפו אותם.