"ההסכם" עם רעייתו, הקורונה ומצבו הפוליטי: נתניהו בריאיון

רה"מ הבטיח בריאיון לתוכנית "המטה המרכזי" כי לא יעשה רוטציה עם בנט, טען כי ישלב את ראש המוסד בממשלתו, אמר כי בן גביר לא יעצור את המשפט שלו ואף הביע אופטימיות כי לא יהיה סגר בפסח

זמן צפייה: 24:02

עשרה ימים ליום הבוחר התייצב הערב (שבת) ראש הממשלה בנימין נתניהו לריאיון בלעדי באולפן "המטה המרכזי". נתניהו טען בריאיון כי אין הסכם בינו לבין רעייתו וכי מדובר ב"שקר מוחלט", התייחס למתיחות ביחסים עם ירדן, הבטיח כי לא יעשה רוטציה עם נפתלי בנט וכי לא תהיה מערכת בחירות חמישית ולסיום הביע אופטימיות כי בפסח לא יהיה סגר.

בראשית דבריו, נתניהו דחה את הטענה כי ישנו הסכם בינו לבין רעייתו שרה וכי היא מקבלת החלטות בנוגע למינויי בכירים כפי שטען דוד ארצי: "זה שקר מוחלט, שמח שהולכים לתבוע את ארצי. הקשר שלי עם שרה הוא קשר של אהבה. מדובר בהשמצות חסרות בסיס. אני פונה לשרה: 'אל תשימי לב לשקרים'".

למתחם הבחירות של חדשות 13

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

נתניהו דחה גם את הטענה לפיה ראש המוסד יוסי כהן ביקש מארנון מילצ'ן לדבר עם נתניהו כדי לעזור במינויו: "לא היה דבר כזה. הבחירה שלי ביוסי כהן היא נקייה לחלוטין ונכונה לגמרי, לא הייתה לאשתי או למילצ'ן שום חלק בהחלטה". לדבריו, "יוסי כהן היה ראש מוסד מצוין. הוא אמור לעזוב בעוד חודשיים ואני חושב על שילובו בהמשך, תהיה לו תרומה גבוהה בממשלה שאקים ואדע לנצל את כישוריו".

נתניהו התייחס גם לטענתו של מנכ"ל פייזר, אלברט בורלה, שאמר כי ראש הממשלה אובססיבי וכי גם מנהיגים אחרים יוכלו לקנות ממנו חיסונים: "הוא אמר שהוא יכבד את החוזה לא משנה איזה מנהיג יעמוד בראשות המדינה - כי ככה פועלים, אבל השאלה היא לא רק מי יענה לטלפון אדום, אלא גם מי יצלצל ולמי יענו".

בנימין נתניהו, יוסי כהן וארנון מילצ'ן | צילום: רויטרס

ראש הממשלה המשיך להתייחס לקורונה: "רוב המגפה מאחורינו, כעת עלינו לטפל בקורונה הכלכלית". נתניהו התייחס לביקורת על מודל החל"ת שנטען כי הוא משאיר אנשים רבים בביתם במקום לחזור למשק שנפתח מחדש: "החל"ת היה הכרחי, בלעדיו מאות אלפי אנשים היו קורסים". על השאלה כיצד יפתור את המשבר הכלכלי, אמר כי הוא הולך להפחית את המס לעסקים ואת שיעור המס - ובנוסף להגדיל את קופת המדינה". רה"מ הוסיף כי "לא רק שיהיו הטבות מיסים, אלא גם חמישה מגה פרויקטים". לדבריו, "מנהיג איחוד האמירויות אמר שיביא לי 40 מיליון שקלים כי הוא מאמין בי שאני אביא את הכלכלה שלנו קדימה".

שבוע וחצי לפני הבחירות נתניהו התייחס למצב הפוליטי הסבוך: "אנחנו לא נלך לבחירות חמישיות. אני רואה את ההתלהבות בשטח, אצל בנט חצי מהאנשים שלו כבר לא תומכים בו וכך גם המצב אצל גדעון - הציבור מבין שבממשלה שלהם תהיה רוטציה מוזרה". נתניהו הוסיף כי עשה רוטציה עם גנץ כי "לא היו לי מספיק קולות" וטען כי "לא אעשה רוטציה עם בנט".

גדעון סער, בנימין נתניהו, נפתלי בנט | צילום: רויטרס

נתניהו התייחס לטענה כי בכיר "הציונות הדתית" איתמר בן גביר מתכנן לעצור את המשפט שמתנהל נגדו: "זה ספין הספינים – אני לא מבקש לעצור את המשפט אז הוא יעצור? אין דבר כזה". על השאלה אם הוא סומך על השופטים אמר: "אני מאמין באמת". רה"מ סירב לענות אם יתמוך בחקיקה שתחלץ אותו מהדין: "אני מנוע מלעסוק בזה ולא עוסק בזה". גם על תמיכה אפשרית בחוק הצרפתי אמר כי "אני בהסכמים ולא יכול לדבר על זה בגלל ניגוד עניינים".

על הטענה כי האמריקנים סירבו לתמונת ניצחון עם איחוד האמירויות וסודאן אמר נתניהו כי "העובדה שמוחמד בן זייד הזמין אותי היא נכונה, והסיבה שזה לא התקיים נבעה מהביקור של נסיך ירדן בהר הבית, שעיכב את היציאה". לדבריו, "יש לי קשרים עמוקים עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, דיברנו הרבה פעמים ורוב השיחות היו על איראן". ראש הממשלה התייחס גם למתיחות ביחסים עם ירדן: "אגיד בצורה דיפלומטית: ירדן זקוקה ליחסים לא פחות מי שאנחנו זקוקים להם".

הנשיא האמריקני הנבחר ג'ו ביידן יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו
הנשיא האמריקני הנבחר ג'ו ביידן יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

נתניהו התייחס ליריבו הפוליטי, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד: "הוא מסתיר שהוא רוצה להיות ראש הממשלה כי הוא לא רוצה שהאזרחים יצטרכו לבחור בינינו". על השאלה אם יגיע לעימות מולו, אמר: "אם הוא יגיד שהוא מתמודד על ראשות הממשלה אבוא לעימות".

בסיום דבריו ראש הממשלה הביע אופטימיות בנוגע לחג הפסח. לדבריו, "לא יהיה סגר בפסח, כל עוד לא יגיע לישראל וריאנט חדש. בפסח הזה נגיד שהלילה הזה כולנו מחוסנים".