המנקים הזמניים במעון רה"מ ילוו במאבטחים עד שיקבלו סיווג

חברת "המשרד הנקי" תגייס 5 עובדים שינקו את השירותים והמטבחים בבלפור. לכל עובד יוצמד מאבטח אישי למשך 12 שעות. העלות היומית היא יותר מעשרת אלפים שקלים - הכול מכספי ציבור • פרסום ראשון

זמן צפייה: 05:00

פרסום ראשון: חברת "המשרד הנקי" שאמורה להתחיל לנקות במעון ראש הממשלה תגייס חמישה עובדים ללא כל סיווג או אישורים ביטחוניים, ותצמיד לכל אחד מהם מאבטח אישי. בשלב זה ועד שיקבלו סיווג, המנקים יורשו לנקות רק את השירותים והמטבחים.

לכל עובד יוצמד מאבטח אישי לכל זמן המשמרת - המתפרסת על פני 12 שעות. ההערכה היא כי עלות שעת עבודה אחת של עובד ניקיון זמני היא כ-70 שקלים, ואילו תוספת מאבטח עבור כל מנקה היא כ-100 שקלים לשעה. כך, בכל יום תממן המדינה 10,200 שקלים עבור המנקים מבלפור - הכול, כאמור, מכספי ציבור, וללא מכרז.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אחרי שזלזל במגפת הקורונה: נשיא ברזיל בולסונארו נדבק בנגיף

מועמד מוביל למנהל הטיפול בקורונה – האלוף במיל' רוני נומה

בגלל מסיבת סיום בהרצליה: 17 תלמידי כיתה ט׳ נדבקו בקורונה

בנימין ושרה נתניהו
בנימין ושרה נתניהו | צילום: רויטרס

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "משרות האמון אושרו על ידי ועדת נציבות שירות המדינה. בקומת המגורים במעון ראש הממשלה אין שירותי ניקיון מזה מספר שבועות ורעיית ראש הממשלה מנקה את הקומה לבדה. העסקת חברת הניקיון "מוריה" לא הופסקה אלא הסתיימה כמתוכנן במועד הקבוע בחוזה, בתום חמש שנות התקשרות, ולאחר מיצוי כל ההארכות שניתן היה לבצע".

כזכור, בתחילת החודש פורסם בחדשות 13 כי שרה נתניהו דרשה שעובדות הנקיון במעון לא יהיו יותר מחברת הניקיון "מוריה", אלא משרות אמון. הסיבה לדרישתה של נתניהו הוא חשש מתביעות נוספות של עובדים ועובדות לא מרוצים.

אם דרישתה של נתניהו תתקבל, עובדות הנקיון יהיו עובדות משרד ראש הממשלה, מה שייקר משמעותית את העלויות למדינה ואף ישאיר לנתניהו ורעייתו יותר כסף להוציא על המעון, כיוון שהכסף לעובדות יגיע ממשרד ראש הממשלה ולא מהמעון, כפי שהיה עד כה.

מעון ראש הממשלה בירושלים
מעון ראש הממשלה בירושלים | צילום: חדשות 13

ממשרד ראש הממשלה נמסר אז בתגובה: "הטענה על רעיית ראש הממשלה לא נכונה. ועדת השירות בנציבות שירות המדינה בראשות הנציב היא שהחליטה בנושא. נדגיש כי העסקת עובדים במשרד ראש הממשלה נעשית בהתאם להנחיות הנציבות".