לראשונה מאז העברת המנדט: גנץ ונתניהו נפגשו בקריה

יו"ר כחול לבן וראש הממשלה נועדו בתל אביב. לבקשת הראשון, הפגישה התקיימה בארבע עיניים, ללא צוותי המשא ומתן. "השניים דנו על מסגרת האפשרויות הפוליטיות הקיימות - צפויה פגישה נוספת"

זמן צפייה: 01:45

הפלונטר הפוליטי: לפני זמן קצר יו"ר כחול לבן בני גנץ סיים הערב (ראשון) את פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בקריה שבתל אביב. זאת, לראשונה מאז הענקת המנדט לגנץ. הפגישה הייתה אמורה להתקיים בנוכחות ראשי צוותי המשא ומתן של המפלגות, אולם גנץ ביקש שתתקיים בארבע עיניים - וכך אכן היה.

שתי המפלגות מסרו הצהרה משותפת בה נאמר כי "יו"ר כחול לבן וראש הממשלה סיימו את פגישתם בקריה בתל אביב. בפגישה דנו השניים על מסגרת האפשרויות הפוליטיות הקיימות. עוד סוכם כי צוותי המשא ומתן ימשיכו לעמוד בקשר. צפויה פגישה נוספת בין השניים". פגישה נוספת צפוייה להתקיים בין השניים ככל הנראה עוד השבוע.

שעות ספורות לאחר תום הפגישה, גנץ אמר בפתח ערב של קרן הצנחנים כי "סיימתי פגישה עניינית עם רה"מ, אני יכול להודיע לכם שאני אמשיך בכל המאמצים על מנת להקים ממשלת אחדות ולמנוע ממדינת ישראל בחירות נוספות. היו לנו שתיים השנה, וזה בהחלט מספיק. נשתדל לעשות כל מאמץ על מנת לא להגיע למערכת בחירות שלישית".

אחרי כשעה וחצי: תמה פגישת כחול לבן-הליכוד – ללא הבנות

ההתעללות בתינוקת באשקלון: בן זוגה של האם חשוד ברצח

צוותי המשא ומתן של כחול לבן והליכוד
צוותי המשא ומתן של כחול לבן והליכוד | צילום: אלעד מלכה

לפני הפגישה בין נתניהו וגנץ התקיימו בשיחות בין נציגי שתי המפלגות בכפר המכבייה ונראה כי לא הושגו הבנות בין הצדדים. מכחול לבן נמסר: "נציגי הליכוד המשיכו להתעקש לאורך הפגישה שהם מייצגים את בלוק החסינות של ה-55, ואינם מוכנים לשום פשרה בנושא". מהליכוד נמסר כי "נציגי כחול לבן סרבו פעם נוספת לקבל את מתווה נשיא המדינה".

עוד נמסר מכחול לבן כי "הפגישה התקיימה ברוח טובה, ובמהלכה ביקשו צוותי המו"מ של כחול לבן לתאם פגישות המשך כבר לימים הקרובים בכדי לדון באפשרויות להרכבת הממשלה וקווי היסוד, וכן על בסיס ההבנה, שהמנדט נמצא כרגע בידי יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ולכן הוא ראש הממשלה המיועד".

הליכוד טענו כי "השר לוין הזהיר מפני הקמת ממשלת מיעוט הנשענת על המפלגות הערביות בהיותה מסוכנת לישראל. נציגי כחול לבן סירבו להתחייב כי לא יקימו ממשלת מיעוט מסוכנת זו. הצדדים הסכימו להמשיך בשיחות, והשר לוין הביע תקווה כי בישיבות הבאות תשתנה הגישה של כחול לבן, תיזנח האופציה הסהרורית של הקמת ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות, יתקבל מתווה הנשיא והדיונים יהיו מעשיים ומהירים".

הבוקר, נתניהו התייחס בישיבת הממשלה ‏למצב הביטחוני והדגיש את חשיבות הקמת ממשלת אחדות במהרה. לדבריו, "מה שנאמר על ידי ועל ידי הרמטכ"ל אביב כוכבי אינו ספין - זה שיקוף המצב. רואים מה איראן עושה במזרח התיכון וזה מחייב החלטות קשות".

נתניהו התייחס לאמירתו של הרמטכ"ל משבוע שעבר, שהזהיר מפני הידרדרות למלחמה בתקופה הקרובה. זאת, בשל השינויים במזרח התיכון. "ישראל מתמודדת כיום עם מספר רב של זירות ואויבים בו זמנית", הסביר כוכבי, "בגזרה הצפונית והדרומית המצב מתוח ושברירי, ועלול להידרדר לעימות חרף העובדה שאויבינו אינם מעוניינים במלחמה". הרמטכ"ל הוסיף כי "לאור זאת מקיים צה"ל בחודשים האחרונים תהליך התכוננות מואץ".