היום: לראשונה מאז שקיבל את המנדט - גנץ ייפגש עם נתניהו

עוד לפני הפגישה שתתקיים הערב בין השניים בקריה בתל אביב, ייפגשו נציגי המפלגות בניסיון להגיע להסכם ולפתור את הפלונטר הפוליטי. מחר צפוי יו"ר כחול לבן להיפגש בכנסת עם אביגדור ליברמן

זמן צפייה: 01:45

הפלונטר הפוליטי: יו"ר כחול לבן בני גנץ צפוי להיפגש הערב (ראשון) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בקריה שבתל אביב. זאת, לראשונה מאז הענקת המנדט לגנץ. עוד לפני כן יחלו בצהריים השיחות בין נציגי שתי המפלגות. מחר צפוי גנץ להיפגש בכנסת עם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן.

לאחר שקיבל את המנדט להרכבת הממשלה מהנשיא ראובן ריבלין בשבוע שעבר, גנץ הציע לנתניהו להיפגש, ואילו השני השיב לו ש"יחזור אליו בנושא". מהליכוד נמסר כי "נתניהו הבהיר לגנץ שהוא מנהל את המשא ומתן בשם כל 55 חברי המחנה הלאומי. השניים ייפגשו בימים הקרובים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 
נשיא המדינה ראובן ריבלין מעניק את המנדט ליור כחול לבן בני גנץ
נשיא המדינה ראובן ריבלין מעניק את המנדט ליור כחול לבן בני גנץ | צילום: חיים צח/ לע''מ

בשבוע שעבר פורסם בחדשות 13 כי בכחול לבן עשו עבודת הכנה משפטית מעמיקה בכל מה שקשור לנבצרות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אם וכאשר יוגש נגדו כתב אישום. להחלטה על יציאה לנבצרות יכולות להיות שלל השלכות. אם נתניהו ידרוש שהנבצרות תיושם רק כשיוקרא כתב אישום, הפרישה עלולה לקחת חודשים ארוכים, שכן הוא עשוי להגיש בקשה לחסינות מהכנסת, ודיון שכזה יכול לארוך זמן רב. במפלגת כחול לבן אמרו לחדשות 13 כי הם לא מוכנים לקבל את העיקרון הזה מראש, אך באים לנהל משא ומתן על הכול ולשמוע את כול הדברים שימסרו מהליכוד.

לאחר שקיבל את המנדט אמר גנץ כי יעשה כל מאמץ להקים ממשלת פיוס, והוסיף: "אני מקבל את הזכות להרכבת ממשלה בידי מדינת ישראל בחרדת קודש. הבטחתי ממשלת אחדות ליברלית - וכך יש לעשות". עוד אמר יו"ר כחול לבן כי "אפנה קודם כול לליכוד ולנתניהו, ואציע לו להיות חלק ממהממשלה". לאחר מכן פנה לנתניהו ואמר: "אני מכיר בזכויותיך הרבות. הובלנו ביחד פעילויות רבות. אני מאחל לך לצאת זך ונקי מהמצב המשפטי, המצב המשפטי מחייב שינוי". גם נשיא המדינה ראובן ריבלין נאם ואמר: "הזמן קצר, והימים הרי גורל. גודל השעה מחייב להקים ממשלה לעם בישראל".

בנימין נתניהו, ראובן ריבלין, בני גנץ
בנימין נתניהו, ראובן ריבלין, בני גנץ | צילום: חדשות 13

הליכוד הגיבה לנאום גנץ ומסרה: "מברכים על קריאתו החוזרת של הנשיא ריבלין להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה לפי המתווה שהציע. מתווה הנשיא הוא הדרך היחידה להקים ממשלת אחדות ולמנוע בחירות".

אם גנץ ייכשל גם הוא בהרכבת ממשלה בתום הזמן הניתן לו, או שיודיע לנשיא שאין בידו להרכיב ממשלה או שהכנסת תדחה את הצעתו לממשלה, תחל תקופה של 21 ימים שבה רשאים חברי הכנסת ברוב של 61 ח"כים לבקש מהנשיא בכתב להטיל את התפקיד על ח"כ אחר שהסכים לכך בכתב.