ראשי הסיעות החרדיות לרה"מ ולגנץ: לא נסכים להקדמת הבחירות

דרעי, ליצמן וגפני פנו לרה"מ ולשר הביטחון בבקשה להעביר תקציב בהקדם, זאת בצל סירובו של נתניהו לקדם תקציב דו שנתי בהתאם להסכם הקואליציוני. כחול לבן: "צודקים – חייבים תקציב לשנה"

זמן צפייה: 05:43

ראשי הסיעות החרדיות פנו היום (חמישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון בני גנץ, והביעו את התנגדותם להקדים את הבחירות, זאת ברקע סירובו של נתניהו לקדם תקציב דו שנתי בהתאם להסכם הקואליציוני.

"אזרחי ישראל מתמודדים בימים אלה עם בעיות קשות, בריאותיות וכלכליות", כתבו שר הפנים אריה דרעי, שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני. "עצם המחשבה ללכת למערכת בחירות בעת הזאת הינה טירוף מוחלט. העברת תקציב המדינה הינה צו השעה".

לכתבות נוספות בנושא >> 

נתניהו: "המשמעות של תקציב דו שנתי – קיצוצים וגזירות כלכליות"

נתניהו: "הממשלה לא צריכה ליפול, צריך תקציב קצר מועד מיד"

נתניהו לא מתפשר על התקציב: "לא חושש מהסקרים"

משה גפני, יעקב ליצמן, אריה דרעי
משה גפני, יעקב ליצמן, אריה דרעי | צילום: רויטרס

השלושה הוסיפו כי "זה הזמן לפנות כל דבר אחר, להביא לאישור דחוף של תקציב המדינה, בכדי שנוכל להתמקד באתגרי המשק ומערכת הבריאות, נוכח משבר הקורונה שפוקד את אזרחי ישראל ואת כל העולם", והבהירו: "לא נשתף פעולה עם כל יוזמה להקדמת הבחירות. אנו נעשה הכול למנוע בחירות".

ראשי סיעות ש"ס ויהדות התורה קראו לנתניהו ולגנץ "לגלות אחריות לאומית, להתכנס יחדיו על מנת להגיע לפתרון מוסכם ומניעת הליכה לבחירות מיותרות", וסיכמו כי "על אף שלמפלגות החרדיות אין מה לחשוש מבחירות - טובת אזרחי ישראל לנגד עינינו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

מכחול לבן מסרו בתגובה: "אזרחי ישראל לא יסלחו למי שיגרור את המדינה לבחירות בתקופת חירום רפואית וכלכלית. דרעי, ליצמן וגפני צודקים - חייבים להעביר תקציב לשנה כפי שכל כלכלני ישראל ממליצים ולחזק את האזרחים, הכלכלה והחברה הישראלית".

שר הביטחון בני גנץ
שר הביטחון בני גנץ | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר השבוע, נתניהו התייחס לסוגיית התקציב, והצהיר: "להעביר היום תקציב דו שנתי במקום תקציב מיידי, המשמעות היא קיצוצים מאוד משמעותיים וגזירות כלכליות. זה בדיוק הפוך ממה שצריך לעשות".

"צריך להעביר תקציב מיידי כדי שנוכל להזרים עוד כסף לאזרחים ונוכל לתת ודאות ויציבות למשק הישראלי", המשיך נתניהו. "זה דבר חיוני. זה לא הזמן לקיצוצים. אנחנו צריכים לפתוח את שנת הלימודים בזמן, להעביר למערכת הבריאות כסף להיערך לחורף - וכל זאת נשיג באמצעות תקציב מיידי. זה צו השעה".