נתניהו וגנץ נפגשו עם שגריר ארה"ב: דנו בסוגיית הסיפוח

ראש הממשלה ושר הביטחון נועדו עם דיוויד פרידמן, שמנסה להגיע למתווה בנוגע לתוכנית טראמפ שיהיה מוסכם על השניים. נקבעה פגישת המשך למחר

זמן צפייה: 01:25

ראש הממשלה נתניהו, יו"ר הכנסת יריב לוין, שר הביטחון גנץ ושר החוץ אשכנזי נפגשו היום (ראשון) במשרד ראש הממשלה עם שגריר ארצות הברית דיוויד פרידמן, ודנו בתוכנית טראמפ ובסוגיית הסיפוח. פרידמן המשיך לנסות במהלך הפגישה להגיע למתווה פעולה מוסכם בין נתניהו לגנץ ואשכנזי בעניין. מחר תתקיים פגישת המשך.

במהלך הישיבה נתניהו ולוין הציגו את רעיונותיהם, וגנץ ואשכנזי הקשיבו והגיבו לדברים. בישיבה עלתה כל קשת האפשרויות לגבי סיפוח – עם הבקעה, בלי הבקעה, רק גושי ההתנחלויות ועוד. עם זאת, לא הוצגה תכנית סדורה ולא הוצגו מפות.

בשלב זה, הצדדים די רחוקים בעמדותיהם - זו גם אחת הסיבות שהשגריר פרידמן נדרש לתיווך חסר התקדים הזה. פקיד בכיר שעודכן בפרטי הפגישה ציין כי לא הושגה התקדמות משמעותית. בתוך כך, מחר ייערך המפגש החודשי של שר החוץ של האיחוד האירופי. אורח מעניין במפגש יהיה שר החוץ האמריקני פומפאו, שצפוי לשמוע התנגדות חריפה של מדינות אירופה לסיפוח.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המגפה נגמרה? יממה שנייה ברציפות – מספר שיא של נדבקים בעולם

חיים סבן ייעץ לבכיר האמירויות בעניין פרסום המאמר נגד הסיפוח

נתניהו וגנץ דנו עם שר החוץ הגרמני: "חייבים להכיר בהתיישבות"

נתניהו ושגריר ארה''ב בישראל, דיוויד פרידמן
נתניהו ושגריר ארה''ב בישראל, דיוויד פרידמן | צילום: חדשות עשר

כזכור, בשבוע שעבר גם שר החוץ גבי אשכנזי נפגש עם השגריר ודן עמו בעניין החלת הריבונות. הפגישה התקיימה כחלק מהניסיון של פרידמן לגבש מתווה סיפוח שיהיה מקובל על נתניהו, גנץ ואשכנזי.

מוקדם יותר באותו היום גנץ התייחס לסוגיית הסיפוח בעמוד הפייסבוק שלו, וכתב: "בציר המדיני, אני עוסק בתוכנית השלום של הנשיא טראמפ מתוך מטרה להביא להישג מדיני לישראל באופן אחראי שישמור על ביטחון המדינה ועתידה כיהודית ודמוקרטית".

"מאז הקמת הממשלה קיימתי פגישות מדיניות ושיחות טלפון עם מזכיר המדינה האמריקני, מזכיר ההגנה האמריקני, ראש ממשלת קנדה, שר החוץ הגרמני, שר החוץ של האיחוד האירופי ורבים נוספים. העשייה הזו מתקיימת באופן שוטף ומחזקת את ביטחון ישראל".