גנץ: "נתניהו סרבן אחדות"; הליכוד: "אמר שרוצה ממשלת מיעוט"

ברקע המאמצים להרכבת ממשלה, יו"ר כחול לבן תקף את רה"מ, שמוקדם יותר אמר כי "גנץ סרב לקבל את מתווה הנשיא". לפיד: "אחרי שדחה כל הצעה לאחדות, נתניהו אומר שגנץ סרב. אין לאיש הזה גבול"

זמן צפייה: 00:52

הפלונטר הפוליטי: ברקע המאמצים להרכבת ממשלה, ושעות לפני פקיעת המנדט של יו"ר כחול לבן בני גנץ, חילופי האשמות נרשמו היום (רביעי) בצמרת הליכוד וכחול לבן. גנץ כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "הבוקר צריך לומר את האמת - בנימין נתניהו הוא סרבן אחדות ויעשה הכל לדרדר אותנו לבחירות בפעם השלישית בתוך שנה".

זאת, לאחר שמוקדם יותר רה"מ נתניהו כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי "לצערי, אמש בשיחתנו סרב גנץ לקבל את התנאי שהציב אביגדור ליברמן - קבלת מתווה הנשיא לפיו אני כראש ממשלה מכהן אהיה ראשון ברוטציה על ראשות הממשלה. ‏ליברמן אמר שילך עם הצד שלא יסרב. עכשיו נותר רק לראות אם אביגדור ליברמן יעמוד בהתחייבותו".

בהמשך נמסר מטעם הליכוד: "ביום שבו מדינת ישראל נלחמת נגד כוחות הטרור באזורנו, אנו מקווים שאביגדור ליברמן לא יתן את ידו לממשלת מיעוט שתלויה בתומכי טרור. גנץ דחה את מתווה הנשיא ואת התנאים שהציב ליברמן בסדר הרוטציה. גנץ אמר לראש הממשלה נתניהו בפגישתם שבכוונתו להקים ממשלת מיעוט שנשענת על תומכי הטרור".

גם יאיר לפיד התייחס לדבריו של רה"מ ואמר: "שיא חדש. אחרי שסירב לכל הצעה לאחדות ששמנו בפניו נתניהו אומר 'גנץ סרב'. אין לאיש הזה גבול. ליברמן יודע את האמת. נתניהו צמוד לבלוק החרדי-משיחי. מוביל לבחירות בכל הכוח".

בתגובה לדבריו של לפיד, שר הפנים אריה דרעי תקף אותו ואמר: "יאיר, די עם השקרים! הייתם מוכנים לתת לנו הכל, ולחתום לנו על שמירת הסטטוס קוו ככתבו ולשונו כדי שנעזוב את נתניהו ונצטרף אליכם. הסיבה היחידה שאין ממשלת אחדות היא כי אתה מונע מגנץ להסכים למתווה הנשיא ומתעקש שנתניהו יהיה שני ברוטציה".

גנץ גם קרא לנתניהו ואמר: "הכר בתוצאות הבחירות אותן אתה והציבור מכירים היטב. ותר על בלוק החסינות ובוא למשא ומתן ישיר לגיבוש קווי יסוד של שתי המפלגות הגדולות. אהיה מוכן לפשרות למען אזרחי ישראל ללא ויתור על עקרונות יסוד".

 

"גנץ ולפיד שיקרו במצח נחושה לבוחריהם כשאמרו 'לא ננהל משא ומתן עם המפלגות הערביות, לא נעשה גוש חוסם איתן'", נמסר ממפלגת הליכוד, "ראש הממשלה נתניהו צדק באזהרתו. ממשלת מיעוט כזאת היא סכנה למדינת ישראל בכל עת, ובוודאי בעת הזאת".

כאמור, המנדט של גנץ יפקע הלילה בחצות, המערכת הפוליטית במתיחות שיא והמגעים עם הליכוד לא הבשילו לידי הסכם. הליכוד הכריזה מוקדם יותר היום כי "לאור החשש שהמדינה תדרדר לבחירות מיותרות", יו"ר מרכז התנועה חיים כץ ונתניהו סיכמו להביא הצעה משותפת, לפיה לא יתקיימו פריימריז לרשימת הליכוד לכנסת.

בשעה 13:00 יערוך אביגדור ליברמן ישיבת סיעה של מפלגתו ישראל ביתנו בכנסת, במסגרתה הוא צפוי לעדכן על המצב שבו נמצאים המגעים הפוליטיים.

כאמור, אמש נפגש גנץ עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במשרד ראשי הממשלה שבירושלים, במשך כשעה וחצי. בין השניים לא הושגה כל הסכמה ובתום הדיונים הטיחו זה בזה האשמות. נתניהו האשים את גנץ בניסיון להקים ממשלת מיעוט: "לצערי הבנתי היום בפגישה עם גנץ שהוא דוחה את מתווה הנשיא ומתעלם מרצון רוב העם שנקים יחד ממשלת אחדות לאומית רחבה. גנץ מתכוון להקים ממשלת מיעוט שנשענת על הימנעותם של הרשימה הערבית המשותפת".

כמו כן, מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו "יעשה מחר מאמצים נוספים עם אביגדור ליברמן להקים ממשלת אחדות לאומית, במטרה למנוע בחירות מיותרות או ממשלת מיעוט מסוכנת למדינת ישראל".