נתניהו לגנץ: בקרוב אעמיד במבחן את תמיכתך בהחלת ריבונות בבקעה

ראש הממשלה התייחס להכרזה של יו"ר כחול לבן כי יפעל לספח את בקעת הירדן, ואמר: "שמח שהחלטת לתמוך ביוזמה שלי". כמו כן, הליכוד מתווכנת להביא בשבוע הבא את הצעת הסיפוח להצבעה

זמן צפייה: 04:04

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב היום (שלישי) להכרזה של יו"ר כחול לבן כי יפעל להחלת הריבונות בבקעת הירדן, וכתב: "בני גנץ, אני שמח שסוף סוף החלטת לתמוך ביוזמה שלי להחלת החוק הישראלי על בקעת הירדן וצפון ים המלח. אני מצפה לתמיכה מלאה שלך ושל כחול-לבן במהלך ההיסטורי הזה. בקרוב מאוד אעמיד אותך במבחן הזה".

בליכוד מתכוונים להעלות להצבעה בשבוע הבא את ההצעה לסיפוח בקעת הירדן. כדי שההצעה תעבור היא צריכה לעבור בוועדת הכנסת שבראשות אבי ניסקורן, חבר כחול לבן. שם, בליכוד מאמינים, ההצעה תיפול, והתכנון הוא להאשים את כחול לבן בכך שהסיפוח לא עבר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

ארה"ב: "בניגוד לדבריו – נתניהו לא הציג תוכנית לסיפוח הבקעה"

אחת מהצעות כחול לבן לבנט ושקד: תמיכה בסיפוח בקעת הירדן

אחרי הצהרת הסיפוח של נתניהו – מלך ירדן שקל לשנמך את היחסים

כאמור, מוקדם יותר היום, גנץ סייר עם בכירי מפלגתו בבקעת הירדן, והבטיח לקדם את הליך הסיפוח:  "בקעת הירדן היא חומת המגן המזרחית של ישראל בכל תרחיש. ממשלות שרצו בעבר להחזיר אותה טעו. אחרי הבחירות נפעל להחלת הריבונות על בקעת הירדן במהלך לאומי מוסכם ובתיאום עם הקהילה הבינלאומית".

לאחר הכרזתו של גנץ, נתניהו כתב: "למה לחכות לאחרי הבחירות אם אפשר להחיל ריבונות על בקעת הירדן כבר עכשיו בהסכמה רחבה בכנסת? בני גנץ, אני מצפה לתשובתך עוד הערב, אלא אם אחמד טיבי שם לך וטו". בתגובה, גנץ כתב בטוויטר: "ביבי. קודם נדון בחסינות ואחר כך ננהל את החלת הריבונות".

בני גנץ וביבי נתניהו
בני גנץ וביבי נתניהו | צילום: רויטרס, לע''מ

נוסף לכך, פוליטיקאים מצדי הקשת הפוליטית תקפו את גנץ. יו"ר העבודה-גשר-מרץ, חבר הכנסת עמיר פרץ, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "מרוב מאמץ לחבק מצביעי ימין, בכחול לבן מצאו את עצמם מחובקים עם סמוטריץ'. ההצהרות על סיפוח הבקעה הן חלולות ומופקרות. על צה"ל להשאר בשטח כל זמן שיידרש - אבל ידה של ישראל צריכה להיות מושטת לשלום ולפתרון מדיני".

ממפלגת ימינה, שבראשות נפתלי בנט, נמסר: "התנגדות כחול לבן ליוזמה של השר סמוטריץ' להצביע על סיפוח הבקעה בכינוס המליאה הקרוב, מראה שהם שבויים של אחמד טיבי ואיימן עודה. מי שקורא לדחות עד אחרי הבחירות את הדיון בנושא, מבקש למנוע החלת ריבונות בבקעה. שוב מוכח שיש כאלה שמדברים ויש כאלה שעושים".

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, גינה גם את הכרזת יו"ר כחול לבן: "גנץ, לאזרחי המדינה מגיע תקווה ולא חיקוי - ככה לא מחליפים ראש ממשלה. סיפוח הוא חיסול כל סיכוי לדמוקרטיה ושלום. כנראה ששכחת שיש גם חיים אחרי הקמפיין. הניסיון הפתטי לקושש כמה קולות מהימין לא שווים את הרס העתיד של כולנו".