ישראל בדרך לבחירות נוספות? נתניהו ימסור הצהרה מיוחדת בצהריים

הליכוד הודיעה כי רה"מ יישא דברים בנושא הבחירות בישיבת הסיעה. זאת לאחר שכחול לבן הודיעה על קידום הצעות חוק בנושאי שוויון ואיסור על אפליה. "בטוחים שכל מי שרואה את טובת המדינה יתמוך"

זמן צפייה: 00:25

מפלגת הליכוד הודיעה היום (שני) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ימסור בצהריים הצהרה מיוחדת בנושא בחירות מישיבת הסיעה. זאת, לאחר שכחול לבן הודיעה כי בכוונתה לקדם עוד השבוע הצעות חוק בנושאי שוויון ואיסור על אפליה, ביניהם חוק יסוד השוויון, חוק הפונדקאות וחוק יסוד מגילת העצמאות. על פי הודעת המפלגה, "כחול לבן רואה בחבילת חקיקה זו אבני דרך משמעותיות בדרך לחברה טובה יותר ובטוחים שכל מי שבערכיו רואה את הציבור ואת טובת המדינה - יתמוך".

כאמור, הצעות החוק שיקודמו יהיו חוק יסוד השוויון - בהצעת חוק זו מוצע לעגן במסגרת "חוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו" את הזכות לשוויון ואת האיסור על אפליה. בנוסף, תוגש הצעת חוק פונדקאות, שנועדה להרחיב את מעגל הזכאים לביצוע פונדקאות, ואת מעגל הנשים שיכולות לשמש כפונדקאיות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שר ההגנה האיראני: החיסול לא יעבור בשתיקה – נעניש את המבצעים

985 נדבקים חדשים אובחנו אתמול – 2.5% מהבדיקות חיוביות

נהג משאית חסם את הכביש – ואיים בפטיש על נוסעות רכב • תיעוד

כמו כן, החוק נועד להסדיר את האפשרות לביצוע פונדקאות מחוץ לישראל רק באמצעות חברות תיווך שיוכרו על ידי שרי הבריאות והמשפטים, וכן הקמת וועדה מייעצת שתפקידה לייעץ לשרים בנוגע לחברות התיווך כאמור ולאשר מרפאות מחוץ לישראל אשר במסגרתן נעשה הליך פונדקאות לתושבי ישראל.

מלבד אלה, תוגש הצעת חוק יסוד מגילת העצמאות, שמטרתה היא לעגן בחוק יסוד את החובה לפרש את מכלול החקיקה הישראלית, לרבות חוקי יסוד אחרים, לאור הכרזת העצמאות כחובה פרשנית חוקתית, מה שיבטיח את מעמדה של הכרזת העצמאות כמקור השראה מחייב לפרשנות המשפט הישראלי כולו.

בני גנץ ובנימין נתניהו
בני גנץ ובנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

אמש פורסם בחדשות 13 כי בכחול לבן מעריכים כי גנץ נוטה לתמוך בהצעת החוק הטרומית לפיזור הכנסת שתעלה ביום רביעי, בעיקר בשל הלחצים בתוך המפלגה. מנגד, בסביבתו של יו"ר כחול לבן אומרים: "הוא רק נוטה לתמוך בהצעה, אך ההכרעה תתקבל רק ביום שלישי בלילה".

בשבוע שעבר הצהיר נתניהו הצהיר כי העימות המתמך בין הליכוד לכחול לבן מוביל לבחירות. "אם נראה גישה אחרת מכיוון כחול לבן ושיתוף פעולה נוכל להמשיך לעבוד יחד", אמר. "אם לא, כל אחד מבין שזה מוביל לבחירות".

מכחול לבן נמסר בתגובה לדברי נתניהו: "מי שמפר הסכמים, תוקע מינויים ומונע את תקציב המדינה ממניעים פוליטיים ואישיים כבר חודשים זה בנימין נתניהו. לא סתם בכל סקר רוב מוחץ של הציבור מאשים את נתניהו בהליכה הצפויה לבחירות - כי זו אמת. אם לא היה משפט - היה תקציב".