גנץ צרח על נתניהו וכ"ץ: "אף פעם לא תכננתם לקיים את ההסכם"

בעימות שפרץ במהלך קבינט הקורונה הרים שר הביטחון את קולו באופן חריג על רה"מ ושר האוצר באשר למחלוקת על התקציב. נתניהו השיב: "תגבירו את הווליום" • אושרה המגבלה על 3 נוסעים ברכב

זמן צפייה: 04:42

עימות בקבינט הקורונה: שר הביטחון בני גנץ גער היום (ראשון) בראש הממשלה בנימין נתניהו ובשר האוצר ישראל כ"ץ, זאת על רקע המשבר בממשלה והמחלוקת בנושא התקציב. בתוך כך, בתום הדיון אושרה המגבלה של שני נוסעים ברכב לצד הנהג.

תחילה, השר לענייני ירושלים ומורשת רפי פרץ תהה מדוע לא מאשרים פיצוי לעסקים בערים אדומות - בניגוד להתחייבות קודמת בנושא. בתגובה, ענה לו כ"ץ כי הוא מעוניין בקריטריונים אחידים לעסקים בכל הארץ ללא הבדל בין היישובים.

בשלב זה, ראש הממשלה הציע שהשניים ידונו על כך ביניהם, ואילו גנץ אמר כי אם כבר מדברים על עמידה בהסכמים - משרד האוצר עובד כמה שבועות ארוכים על תקציב חד שנתי - בניגוד מוחלט להסכם הקואליציוני. "אף פעם לא תכננתם לקיים את ההסכם", אמר בזעם גנץ לעבר נתניהו וכ"ץ. על כך ענה רה"מ: "תגבירו את הווליום".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

10 שנים לאחר נפילת אלירז פרץ: נעצר מחבל שהיה מעורב בפיגוע

אירוע ביטחוני בדרום: ירי בוצע מעזה; העבודות על הגדר הופסקו

3 חודשי מאסר לעיתונאית ששפכה שמן רותח על אמה וגרמה למותה

בני גנץ
בני גנץ | צילום: רויטרס

מוקדם יותר הבוקר התייחס גנץ למשבר התקציב והבהיר כי מפלגתו לא תתפשר בנושא ותתעקש על תקציב דו שנתי. "אין אף כלכלן שתומך בתקציב לחגים, זה קשקוש", אמר בישיבת השרים של סיעתו. "צריך להגיד את האמת - אנחנו רוצים תקציב למדינה והם רוצים תקציב פוליטי. אנחנו רוצים לפתור את בעיות המשק והחברה, זו הסיבה שאנחנו מתעקשים ולא תהיה תזוזה בנושא".

"שלא יהיה לאף אחד ספק: כחול לבן גאה על הכניסה לממשלה. מעולם לא הצטערתי ולא אצטער על עשיית הדבר הנכון לטובת מדינת ישראל", הוסיף יו"ר כחול לבן. "יש רק שני אנשים שרוצים בחירות ותשעה מיליון שלא רוצים ולא צריכים. אין אמת אחרת. אחד רוצה לשפר את מצבו הפוליטי והשני את מצבו המשפטי והאישי".

בתגובה לדברים תקפו בליכוד את גנץ: "במקום לבוא לממשלה ולאשר תקציב של 8.5 מיליארד שקלים לאזרחי ישראל, בני גנץ שוב לא רצה לבוא היום לבית ספר. גנץ, אזרחי ישראל לפני הכול - תאשר את התקציב עוד היום".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס