הסתיימה פגישת נתניהו וגנץ - צוותי המו"מ ייפגשו שוב בצאת החג

לאחר כ-6 שעות, נמסר בהודעה משותפת לשתי המפלגות כי תמה הפגישה בין רה"מ, יו"ר כחול לבן וצוותי המשא ומתן. עוד נמסר כי הדיונים יחודשו מחר בערב, במטרה להגיע להסכמה להקמת ממשלת חירום

זמן צפייה: 01:36

לאחר כשש שעות, הסתיימה פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ, בהשתתפות צוותי המשא ומתן - כך נמסר היום (שלישי) בהודעה משותפת לשתי המפלגות. סוכם כי הצוותים ייפגשו שוב בצאת החג, במטרה להגיע להסכמה להקמת ממשלת חירום לאומית.

מוקדם יותר הבוקר תקף ח"כ משה יעלון את גנץ וכתב כי "נשיא המדינה נמנע מלהטיל את הרכבת הממשלה על נאשם עם שלושה כתבי אישום חמורים. הנאשם נתניהו חושש (בצדק) מבג"ץ, שימנע מנאשם להרכיב ממשלה. מי עוזר לנתניהו לעקוף אותם? בני גנץ, שקיבל מנדט כדי להילחם בשחיתות ולחזק את שלטון החוק".

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

במהלך הפגישה שהתקיימה אמש במעון רה"מ, ביקשו נתניהו וגנץ מנשיא המדינה ראובן ריבלין להאריך את המנדט שניתן לגנץ להקמת ממשלה עד ליום רביעי בחצות - ריבלין אישר. "הבקשה נמסרה לבית הנשיא כפי שדרש הנשיא, על דעת שני הצדדים ומתוך הבנה כי אלה קרובים מאוד להסכם ביניהם", נמסר מטעם הנשיא. "על פי בקשה זו הוארך פרק הזמן כך שמועד פקיעתו יהיה יום רביעי בחצות".

בתום הפגישה יצאה הודעה משותפת מטעם הצדדים, ובה נאמר כי "בפגישה בין נתניהו וגנץ חלה התקדמות משמעותית במגעים לממשלת חירום לאומית. הצדדים קבעו להיפגש שוב בבוקר בנוכחות צוותי המשא ומתן".

פגישת נשיא המדינה ראובן ריבלין, יו''ר הליכוד בנימין נתניהו, ויו''ר כחול לבן בנימין גנץ
פגישת נשיא המדינה ראובן ריבלין, יו''ר הליכוד בנימין נתניהו, ויו''ר כחול לבן בנימין גנץ | צילום: רועי אברהם

זמן קצר לפני כן, בכירים במפלגת ימינה תקפו את רה"מ, ואמרו: "לצערנו, מתברר שנתניהו מוכר את מערכת המשפט והריבונות לשמאל. אם זה כך אז נגמר עידן גוש הימין". לדבריהם, "זהו סכין בגב של הציונות הדתית שהלכה עימו ויהיה גם גט כריתות. לא ייאמן שעם 59 מנדטים הוא ויתר על הכל לגנץ עם 17 מנדטים".

מנגד, בליכוד תקפו בחזרה: "האמירות שנשמעות ממפלגת ימינה משוללות יסוד ונועדו לנסות ולטרפד ממשלת חירום לאומית לטובת תפקידים לבכירי ימינה. ראש הממשלה עומד איתן על העקרונות של המחנה הלאומי, כפי שנהג תמיד, ובראשם החלת הריבונות".