נתניהו קורא לממשלת חירום לאומית; גנץ: מוכנים לדון בכך

רה"מ הזמין את יו"ר כחול לבן לפגישה - האחרון השיב: "נעשה כל מאמץ לקדם מהלך זה". ריבלין בירך על היוזמה. גורמים בליכוד: "גנץ דיבר עם המשותפת אך לא הגיב להזמנת נתניהו"

זמן צפייה: 03:07

ראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין הערב (חמישי) את יו"ר כחול לבן לפגישה. זאת, לאחר שהצהיר מוקדם יותר כי נדרשת הקמה של ממשלת חירום לאומית בהקדם האפשרי.

בתגובה, הצהיר גנץ: "כחול לבן בראשותי גיבתה עד היום, ותמשיך לגבות את המאבק המשותף במגפת הקורונה והשפעותיה. כפי שעשינו עד כה, נמשיך לנהוג בממלכתיות ובאחריות למען הציבור. לאור המצב, נהיה נכונים לדון בהקמת ממשלת חירום לאומית רחבה שתכלול נציגות של כל חלקי הבית. נעשה כל מאמץ בכדי לקדם מהלך זה למען אזרחי ישראל ומדינת ישראל".

תגובתו של גנץ נמסרה לאחר שערך התייעצויות עם בכירי מפלגתו בשאלת ההצטרפות לממשלת חירום, וכן שוחח עם אביגדור ליברמן, עמיר פרץ, ניצן הורוביץ וראשי הרשימה המשותפת, ותיאם עמם את המהלך. הוא צפוי לשוחח עם ראש הממשלה נתניהו בטלפון בהמשך הערב. גורמים בליכוד מסרו: "גנץ דיבר עם המשותפת, אך לא הגיב להזמנת נתניהו להיפגש".

בנימין נתניהו, בני גנץ
הצהרת בנימין נתניהו על בקשת החסינות ותגובת יו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: חדשות 13

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שוחח עם ראש הממשלה, ואמר לו כי הוא מברך על כל יוזמה שתוביל להקמת ממשלה בהקדם האפשרי. ריבלין הדגיש: "ביתי פתוח בפניכם".

"עלינו לעשות הכול כדי להתמקד במשימות העומדות לפנינו", אמר הנשיא. עוד הדגיש הנשיא כי בית הנשיא יעמוד גם הוא לרשות הצדדים כמקום מפגש ושיח וכי הוא נכון לסייע בכל שיידרש על מנת להביא להסכמות מהר ככל הניתן למען אזרחי ישראל.

בהמשך, שוחח הנשיא גם עם גנץ, וחזר באוזניו על תמיכתו בהקמת ממשלה להתמודדות עם המשבר הלאומי בהקדם האפשרי. הנשיא שב והבהיר כי ביתו פתוח לרשות הצדדים לקידום השיח וזאת במקביל להליך הדמוקרטי המקובל של ההתייעצויות עם הסיעות, הצפויות להתקיים בתחילת השבוע בבית הנשיא.

בני גנץ ובנימין נתניהו
בני גנץ ובנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר הערב, כאמור, הצהיר נתניהו: "לפני 53 קמה בישראל ממשלת חירום לאומית. אני קורא להקים עוד הערב ממשלת חירום לאומית ללא היסוסים וללא שום דחיות. זו תהיה ממשלה לתקופה מוגבלת, שתילחם על חייהם של אזרחים, ואחר כך נחזור בדיוק למצב הפוליטי שבו אנחנו נמצאים כרגע.

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-1203202022' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_9xze7mr3' duration='973'']

"נטפל במשבר בכוחות משותפים כשרק דבר אחד צריך לעמוד נגד עינינו: ביטחון מדינת ישראל", המשיך. "העם שלנו תמיד ידע להתלכד בזמני חירום – זו שעת חירום. כולנו בסירה אחת, למעשה כל האנושות בסירה אחת".