רה"מ: "המהלך שמוביל גנץ חותר תחת הדמוקרטיה ורצון הבוחר"

נתניהו התייחס למאמצי כחול לבן לקדם חוק שימנע ממועמד תחת כתב אישום להרכיב ממשלה, ותקף: "גנץ הפסיד את הבחירות בקלפי, הוא חבר לתומכי טרור ושיקר לבוחריו - ועכשיו מנסה לגנוב את הבחירות"

זמן צפייה: 13:51

בחזרה לפלונטר הפוליטי: ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הערב (רביעי) את יו"ר כחול לבן בני גנץ, ברקע יוזמת מפלגתו לקדם חוק שימנע ממועמד תחת כתב אישום להרכיב ממשלה. "המהלך שמוביל גנץ בשעות האחרונות חותר תחת יסודות הדמוקרטיה וחותר תחת רצון הבוחר", הצהיר בישיבת סיעות גוש הימין. "חזרנו והתרענו במערכת הבחירות – אמרנו שגנץ חובר לתומכי הטרור ברשימה המשותפת בניסיון לבטל את הכרעת הציבור".

"ההכרעה של העם ברורה: המחנה הציוני-הימני כולל 58 מנדטים, המחנה הציוני השמאלי כולל 47 מנדטים", המשיך ראש הממשלה. "הרשימה המשותפת, שמכפישה את חיילי צה"ל, מתנגדת לקיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, הם כמובן לא כלולים במשוואה הזו - וזה היה רצון העם. הם לא 55 מנדטים. מחנה השמאל הוא 47 מנדטים ולא 54 מנדטים".

בנימין נתניהו בסיעת ראשי הימין בכנסת
בנימין נתניהו בסיעת ראשי הימין בכנסת | צילום: חדשות 13

נתניהו הצהיר: "גנץ אמר לפני הבחירות שהוא לא ישען על התמיכה של הרשימה המשותפת בשום דבר – עכשיו הוא נשען עליה בהכול. גנץ הפסיד את הבחירות בקלפי, הוא שיקר לבוחרים שלו ועכשיו הוא מנסה לגנוב את הבחירות – זו לא דמוקרטיה. חבריי ואני ומיליוני אזרחים שבחרו בנו לא ניתן לזה לקרות".

"גנץ, הפסדת בבחירות", קרא ראש הממשלה. "רד מהרעיון הפסול הזה. הוא רק יגדיל את השסע והפילוג בעם בדיוק ברגעים שבהם אנחנו צריכים לאחות את הקרעים ולעמוד יחד מול האתגרים הגדולים שלפנינו".

סיעת גוש הימין בכנסת
סיעת גוש הימין בכנסת | צילום: חדשות 13

יו"ר כחול לבן השיב לדברים בחשבון הטוויטר שלו: "שתה כוס מים, תמתין לתוצאות האמת, ותבטיח לכבד אותן". גם יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה התייחס לדברים: "נתניהו, אני אלמד אותך מהי דמוקרטיה. שלטון רוב האזרחים - לא רוב היהודים. תארוז חפצים, אתה בדרך הביתה".

שר הביטחון נפתלי בנט גם התייחס ליוזמת כחול לבן, ואמר כי "אנשי כחול לבן מנסים לכייס את הניצחון הברור של המחנה הלאומי. בגלל הקורונה אנחנו לא יכולים ללחוץ ידיים אבל המחנה כולו משלב זרועות מאחורי ראש הממשלה".

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר בישיבה כי "תראו באיזה אבסורד, באותו הזמן שאנחנו יושבים על הקורונה, להציל נפשות בישראל, יושבים בצד השני ועושים תרגילים איך אפשר לבעוט ולפגוע בנו. חוצפנים. מה בוער? בטח כשאין תוצאות. שם אפשר רק לזרוק בוץ - זו כל המטרה".

בתגובה לדברי נתניהו אמרה חברת הרשימה המשותפת, היבא יזבק, כי "כמובן שהרשימה המשותפת היא לא רשימה ציונית, אבל בעיני נתניהו זה הופך 575 אלף אזרחים מצביעים ללא לגיטימיים. נתניהו לא צריך להיות בשלטון, לא רק כי הוא מושחת, אלא גם כי הוא גזען מתנשא ומסוכן".