פרקליטו של נתניהו: "על העתירות להידחות על הסף"

בתגובה לעתירה של בג"ץ, עו"ד ראבילו השיב מטעמו של ראש הממשלה וטען כי לאחר העברת חוק הנבצרות - ההכרעה בענין האמור בעתירה אינה בסמכותו של בית המשפט. "דין העתירות להידחות על הסף מחמת חוסר סמכות והעדר עילה להתערבות שיפוטית"

זמן צפייה: 01:43

בתגובה לעתירה לבג"ץ, עו"ד מיכאל ראבילו השיב הערב (ראשון) מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, וטען כי "עמדת ראש הממשלה היא כי דין העתירות להידחות על הסף מחמת חוסר סמכות והעדר עילה להתערבות שיפוטית".

"לאחר העברת חוק הנבצרות", מסר עו"ד ראבילו, "ההכרעה בענין האמור בעתירה אינה בסמכותו של בית המשפט הנכבד, ומשכך דין העתירה להידחות על הסף. גם לפני קבלת החוק האמור מן הראוי היה לדחות את העתירה על הסף, היות שהעותרים ביקשו למעשה מבית המשפט הנכבד, במסווה של עתירה "מנהלית", להחליף את נבחרי העם וליתן צווים המורים בפועל על הדחת ראש ממשלה מכהן וחילופי שלטון ללא החלטה של נבחרי העם בכנסת וללא כל סמכות קבועה בחוק".

עוד הוא הוסיף: "מדובר כאן בניסיון חמור ביותר לגרור את מערכת המשפט לתוך הקלחת הפוליטית ולגרום לה להחליט בניגוד לחוק ובניגוד להכרעת המוסדות הדמוקרטיים הנבחרים, וזאת ללא כל סמכות מפורשת בחוק. שום משחקי מילים לא יוכלו להסתיר את העובדה שיש כאן ניסיון לעקר מן השורש את רעיון ריבונות העם ולבצע הפיכה שלטונית בחסותו של בית המשפט הנכבד".

Whatsapp Image 2023 03 20 At 1
ראש המשלה נתניהו | צילום: רויטרס

כזכור, הבוקר הגישו בתנועה לאיכות השלטון את הבקשה בעקבות הצהרתו של נתניהו ביום חמישי האחרון. בבקשה נכתב כי "ממעשיו של נתניהו עולה תמונה מבהילה לפיה ראש הממשלה בישראל עושה דין לעצמו – תוך שהוא מפר את הסדר ניגוד העניינים שנערך לו".

ביום שישי שלחה בהרב-מיארה שלחה מכתב חריף לראש הממשלה בנוגע להפרת הסדר ניגוד העניינים שלו בעקבות נאומו ביום חמישי האחרון. "בדברים שנשאת אמש התייחסת ליוזמות הנוגעות למערכת המשפט, ובפרט - הרכב הוועדה לבחירת שופטים, והודעת כי אתה עוסק כעת באופן ישיר ביוזמות אלו", כתבה היועמ"שית בפתח מכתבה, "בכך, הפרת את פסיקת בית המשפט העליון, לפיה בהיותך ראש ממשלה הנאשם בפלילים, עליך להימנע מנקיטת פעולות אשר מעוררות חשש סביר לקיומו של ניגוד עניינים בין האינטרסים האישיים שלך הנוגעים להליך הפלילי לבין תפקידך כראש ממשלה, ולשם כך לפעול בהתאם לחוות הדעת אשר ניתנה על-ידי היועץ המשפטי לממשלה למניעת ניגוד עניינים, זאת בנסיבות בהן בית משפט קבע שלפי הצהרותיך והסכמותיך נוצר גם השתק שיפוטי".