נתניהו על חוק הקורונה: "לא נאפשר פריצה של משטרה לבתי אזרחים"

רה"מ התייחס לחוק שנועד להעניק סמכויות יתר לממשלה: "נמצא את האיזון בין הצורך לאכוף את הנחיות הבידוד לבין הצורך לשמור על זכויות הפרט". גנץ: "לא נתמוך בחוק שלא יעמוד בעקרונותינו"

זמן צפייה: 01:47

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) בפתח ישיבת סיעת הליכוד ל"חוק הקורונה" שעורר בימים האחרונים סערה ציבורית, וטען כי הפרסומים אודות החוק הם בסך הכול "פייק ניוז". "שוחחתי עם השר לביטחון פנים וסיכמנו חד משמעית שלא נאפשר פריצה של משטרה לתוך בתים של אזרחי ישראל ללא צו - לא יהיה דבר כזה", הבהיר נתניהו.

"נמצא את האיזון המתאים בין הצורך לאכוף את הנחיות הבידוד לבין הצורך לשמור על זכויות הפרט וצנעת הפרט של אזרחים. אנחנו ערים לכך שבציבור יש מחשבה שאנחנו נפרום את האיזון הזה - לא עשינו את זה עד עכשיו ולא נעשה את זה גם בהמשך".

רה"מ ביקש להפריך את ה"אגדה האורבנית", לדבריו, לפיה הוא או מישהו אחר מתכוונים להשתיל חיישנים באופן תת עורי. "תיאוריות הקונספירציה מגיעות לפעמים למקומות הזויים", אמר, "אני לא זוכר דבר כזה. דיברנו על צעצוע לילדים, צמיד וולנטרי שכל אחד יכול לבחור אם לשים כדי לשמור על מרחק, עדיין לא פיתחו את זה ואני לא יודע אם יפתחו. לא תהיה שום שתילה של שום חיישן לאף אחד, כולם יכולים להירגע".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סוכם סופית גובה הפיצוי למלונות: 300 מיליון שקלים

תלמידה בחדרה נדבקה בקורונה: ביה"ס נסגר – מאות נשלחו לבידוד

צעיר טבע למוות בחוף בתל אביב – הנסיבות בבדיקה

נתניהו בישיבת סיעת הליכוד | צילום: חדשות 13

"אנחנו לא מתכוונים להשבית את הפעולה של מוסדות המדינה. לא של הממשלה, לא של הכנסת, לא של בתי המשפט, לא של אף אגף. לא עשינו את זה עד עכשיו ובשיא הקורונה הצלחנו להמשיך להפעיל את כל מוסדות המדינה ואנחנו נמשיך לעשות זאת. חשוב להבין את זה".

נתניהו התייחס גם לעלייה במניין חולי הקורונה בימים האחרונים, ואמר כי העלייה בתחלואה קשורה במובהק ל"ריפיון מסויים בכללים". ראש הממשלה הסביר כי "הנגיף לא טס לבד באוויר אלא נישא על ידי בני אדם ומועבר מאדם לאדם על ידי התעטשות או השתעלות או מגע. ככל שהמרחק קטן והמגע גדל, הנגיף גדל ומתפשט". אם כך, יש "להדק את המשמעת מצד אחד ומצד שני לפתוח את הכלכלה".

אנשי מד''א במתחם ''היבדק וסע'' בירושלים לבדיקות קורונה | צילום: מד''א

בהמשך נאם שר הביטחון בני גנץ, ודיבר גם הוא על החשש מגל שני של התפרצות מגפת הקורונה. "בכדי שנוכל להיכנס לשגרת קורונה, חייבים לנקוט במדיניות של טיפול ממוקד - לזהות את הבעיה ולהתמודד איתה. הנחיתי את משרד הביטחון להיערך לחיזוק הסיוע גם בנושא הבדיקות ובמידת הצורך - גם בפתיחת מלונות קורונה נוספים בהתאם להתפתחויות".

גנץ הבהיר גם כן כי לא ייתן לחוקים הפוגעים בזכויות הפרט לעבור בחסות הנגיף, ואמר: "בימים אלו נערכת במשרד המשפטים עבודת מטה שתסדיר את פעילות הממשלה בנושא הקורונה בעת חירום כפי שדרשו הגורמים המשפטיים. אנחנו נקפיד שלא יהיו הנחיות דרקוניות, שוטרים לא יערכו חיפושים באופן שרירותי, לא תהיה פגיעה בזכות להפגין או בפעילות בתי המשפט, והשימוש בהנחיות יוקצב בזמן ובפיקוח פרלמנטרי ראוי ונכון".

"מערכת ההנחיות שנבנית תהיה כפופה לביקורת, ולזמנים קצובים וקצרים יחסית. יהיה שיפור אדיר בכללים ובהנחיות ביחס למה שהיה קיים קודם. אני שומע שבציבור יש חרדות ותהיות שמא אנחנו הולכים לאזורים חשוכים - לא נאפשר פגיעה בזכויות הפרט. חוק שלא יעמוד בעקרונות שהתוויתי לא נקדם אותו ונעלה אותו. לא יקום ולא יהיה".

בני גנץ
בני גנץ | צילום: חדשות 13

שר הביטחון סיפר כי אתמול נפגש עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שם ציין בפניו גנץ כי "כחול לבן מחויבת לשמירה על שלטון החוק". כחול לבן, הסביר, תיתן למערכת המשפט ולגופי האכיפה את כל הגיבוי הנדרש, "בכדי שיוכלו לפעול ולבצע את תפקידם כראוי. יש לי אמון מלא במערכת שמורכבת ממשרתי ציבור נאמנים".

לבסוף, דיבר על ענייני הביטחון על רקע העלייה באירועי הפח"ע ובפעילות הטרור ביהודה ושומרון, והפסקת התיאום הביטחוני. בשבועיים האחרונים קיים גנץ מספר פגישות בנדון. "החתירה לשלום תוך שמירה על הביטחון הן חלק מאדני היסוד של כל אזרח בישראל ושל כחול לבן באופן קונקרטי. תוכנית השלום של הנשיא טראמפ היא הזדמנות להסדיר ולקדם גבולות קבע למדינה".

"אנו פועלים בימים אלו, בכדי שנוכל לקדם אותה במקביל לשמירה על הנכסים האסטרטגיים שלנו, על שיתוף הפעולה עם מדינות האזור וכמובן נקפיד על ביטחון אזרחי ישראל".