נתניהו: "גנץ החליט להקים ממשלת מיעוט, זה מצב חירום"

ראש הממשלה שוחח עם שרי הליכוד וטען באוזניהם כי גנץ יקים השבוע ממשלה צרה, וביקש מהם להתגייס כדי למנוע זאת. מחר הוא יקיים "כנס חירום" פוליטי. בבית הנשיא החלה פגישתם של גנץ וריבלין

זמן צפייה: 00:31

היום (שבת) קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו שיחת ועידה עם שרי הליכוד, שבה אמר כי לפי הבנתו, יו"ר כחול לבן בני גנץ צפוי להקים השבוע ממשלת מיעוט צרה, וביקש מהשרים להתגייס כדי למנוע זאת. מחר נתניהו צפוי לקיים "כנס חירום" פוליטי. בדבריו ציין נתניהו כי כחול לבן לא ניהלו מו"מ עם הליכוד כבר יותר מעשרה ימים.

"אנחנו לפני מצב חירום שלא היה כמותו בתולדות מדינת ישראל. יש סיכום בכחול לבן ללכת לממשלת מיעוט עם הרשימה המשותפת. אנחנו יודעים בוודאות שהתקבלה שם החלטה כזאת", התריע נתניהו בפני השרים. "בחירות זה אסון, אבל הקמת ממשלה שתלויה במפלגות הערביות זה אסון גדול יותר. זאת סכנה היסטורית ופגיעה חמורה בביטחון ישראל, אסור שתקום ממשלה כזו אפילו לשעה אחת".

כתבות נוספות בנושא >>

4 ימים לפקיעת המנדט: בכחול לבן ייפגשו עם ישראל ביתנו והעבודה

גנץ לבלוק הימין: אפשרו לנתניהו לנהל מו"מ ישיר ללא מחויבות

ליברמן: לא כל ראשי כחול לבן התחייבו שיקבלו את מתווה הנשיא

יו''ר כחול לבן בני גנץ לאחר הפגישה עם יו''ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן
יו''ר כחול לבן בני גנץ לאחר הפגישה עם יו''ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן | צילום: חדשות 13

נתניהו אף האשים את חברי הכנסת של הרשימה המשותפת בתמיכה בארגוני טרור וטען כי ראשי כחול לבן מזלזלים בחיילי צה"ל. "זאת ממשלה שתהיה תלויה בתומכי הג’יהאד האיסלמי והחמאס. זאת סטירת לחי לחיילי צה"ל על ידי 3 רמטכ"לים לשעבר. ליברמן לפי כל הסימנים סיכם איתם. אף מהם לא מכחיש".

"אסור לתת לזה לקרות. אנחנו צריכים להזהיר מפני הסכנה הזו. אנחנו צריכים לעבוד יחד ולהתריע נגד זה", קרא נתניהו לחברי הליכוד. "יש לנו אפשרות לעצור את זה. צריך לגבש את הציבור כדי שנפיל את הממשלה הזו מתוך האופוזיציה במיידי. נקיים מחר כינוס חירום של סיעת הליכוד ונכנס גם את ראשי המחנה הלאומי".

אחמד טיבי, בני גנץ ואיימן עודה
אחמד טיבי, בני גנץ ואיימן עודה | צילום: אופק אבשלום

בתוך כך, החלה פגישת גנץ עם נשיא המדינה ראובן ריבלין בבית הנשיא, פגישה שנקבעה לבקשתו של גנץ. כזכור, המנדט שניתן לגנץ צפוי לפקוע ביום רביעי בחצות. מחר ייפגש צוות המו"מ של כחול לבן עם צוותי המו"מ של ישראל ביתנו והעבודה בניסיון להקים ממשלת מיעוט צרה לפני פקיעת המנדט.

אתמול פנה גנץ לחברי גוש הימין בפוסט שהעלה לעמוד הפייסבוק שלו וקרא להם: "שחררו את נתניהו ממחויבותו לבלוק - ואפשרו לו לנהל מו"מ ישיר. כולכם אנשים אחראים - אתם באמת מוכנים לתת לנתניהו לגרור את ישראל למערכת בחירות שלישית?"

גנץ התייחס למגעים להרכבת ממשלה, ולמועד הקרב של פקיעת המנדט. "בעוד חמישה ימים יסתיים פרק הזמן שניתן לי על ידי הנשיא להקים ממשלה", כתב. "אני פועל בנחישות להקים ממשלת אחדות רחבה וליברלית כפי שהציבור רוצה ובחר. במקביל אני לא מזניח שום אופציה לממשלה אחרת".

בני גנץ ואביגדור ליברמן
בני גנץ ואביגדור ליברמן | צילום: כחול לבן

"לבקשתי אפגש עם נשיא המדינה בכדי לדון איתו על האתגרים בהרכבת הממשלה ובכדי להסתייע בעצתו", המשיך גנץ. "נפגשתי גם עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. דנו באפשרויות שעל הפרק - וישנן אפשרויות כאלו. אני מעריך מאוד את עמידתו של ליברמן על עקרונותיו, והרצון שלו להקים ממשלת אחדות כפי שגם אני פועל להקים. אני מקווה שבשבוע הבא, נוכל לקדם מתווה משותף שימנע בחירות מיותרות ויקרות".

עוד תקף גנץ בדבריו את נתניהו. "לצערי לא חלה שום התקדמות השבוע במשא ומתן עם הליכוד. כנראה שהלהט של נתניהו להרוויח עוד כמה חודשים על כיסא ראש הממשלה בוער בו יותר מאשר הדאגה לאזרחי ישראל. נתניהו רוצה בחירות -  אחרת אי אפשר להסביר את ההתנהלות שלו. נתניהו, ההיסטוריה לא תסלח לך אם בשל ההחלטה על כתב אישום תכניס את ישראל לסחרור נוסף. גם אתה יודע היטב בתוך תוכך, שראש ממשלה שהולך לבית המשפט בבוקר, לא יכול לנהל את הקבינט בערב. שים את ישראל לפני הכל, בוא למו׳׳מ מהיר, בלי בלוק החסינות, ונהיה מוכנים לפשרות שיעמדו בעקרונותינו".

בתגובה לדברי גנץ, נמסר מהליכוד בתגובה: "הליכוד פונה ליאיר לפיד לשחרר את בני גנץ מהתחייבויותו לגוש".