נתניהו: "הממשלה לא צריכה ליפול, צריך תקציב קצר מועד מיד"

רה"מ התעקש כי בכוונתו להעביר תקציב חד שנתי, חרף העובדה שמדובר בהפרה של ההסכם הקואליציוני. זוהר: "המשבר בינינו לכחול לבן - כמו זוג שרוצה להתגרש, תחושה שבכל רגע זה עומד להסתיים"

זמן צפייה: 06:56

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) במסיבת עיתונאים למשבר הפוליטי סביב העברת התקציב. נתניהו המשיך להתעקש כי התקציב צריך להיות קצר טווח, משום שטלענתו, אין לדעת מה יהיה מצבה של הכלכלה העולמית בעוד מספר חודשים. הוא הוסיף כי "הממשלה לא צריכה ליפול על התקציב - הוא מוכן לאישור הממשלה. אין שום סיבה להתנות אותו בשיקולים פוליטיים".

ראש הממשלה המשיך להתעקש חרף העובדה כי על פי ההסכם הקואליציוני יש להעביר תקציב דו-שנתי. לדבריו, "להתחייב לשנה וחצי זו חוסר אחריות. אם מחר נשים אותו על שולחן הממשלה נגמר המשבר ואין בחירות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ש"ס ויהדות התורה נגד פסקת התגברות: "מחויבים למנוע בחירות"

הפעימה הבאה של המענקים: מקבלי קצבאות יקבלו כסף בשלישי ורביעי

תחזית האוצר: חזרה לתעסוקה מלאה במשק רק בעוד 5-4 שנים

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

כמו כן, ראש הממשלה התייחס להפגנות שנערכות נגדו מדי יום, ולטענות לפיהן הוא ביקש להגביל אותן. "לא דיברתי ואני לא מדבר עם אמיר אוחנה על הגבלת ההפגנות. לדבר על הגבלה כשאין להם שום הגבלה זו טענה מגוכחת ולא קבילה לגביי", אמר.

‏בתוך כך, יו"ר הקואליציה מיקי זוהר אמר היום בריאיון בכאן רשת ב' כי "תהום פעורה בינינו לבין כחול לבן בהרבה נושאים ברמה אידאולוגית. הדבר משול לזוג שרוצה להתגרש, מרגיש שאוטוטו נכנסים לרבנות וחותמים על הגט. התחושה שיש כרגע היא שלא משנה מה נעשה - זה עומד להסתיים בינינו לבין כחול לבן".

בסוף השבוע פורסם בחדשות 13 כי נתניהו אמר למקורביו כי "עמדתו נכונה מקצועית" בנושא, ולכן בכוונתו ללכת עד הסוף, כלומר או תקציב חד-שנתי או בחירות כלליות. נתניהו גם הוסיף כי אינו מפחד מהסקרים שחוזים כי הליכוד יחלש משמעותית בבחירות הקרובות, ויאבד מנדטים רבים לטובת מפלגות כמו "ימינה" של נפתלי בנט. "נוכח הקמפיין האגרסיבי נגדי אלה נתוני פתיחה טובים ומפתיעים", אמר נתניהו בשיחות, והוסיף כי "אינו רוצה בחירות".

בני גנץ
בני גנץ | צילום: רויטרס

בסביבת נתניהו התייחסו בימים האחרונים למשבר התקציב ואמרו כי "גנץ משחק פוקר בלי קלפים". בנוסף אמרו גם כן ש"נתניהו מתכוון ללכת עד הקצה", כלומר לבחירות. ביחס לטענה כי מדובר בהפרה של ההסכם הקואליציוני אומרים המקורבים כי "נתניהו אומר ש'אי אפשר לומר שהוא מפר הסכמים, בזמן שגם 'כחול לבן' מפרים הסכמים בעניין חוק ההמרה", וכי "כיבוד הסכמים הוא דו צדדי".

יום לפני כן התייחס ראש הממשלה החליפי בני גנץ לסוגיית התקציב בריאיון לחדשות 13, ותקף את כוונת נתניהו להעביר תקציב חד שנתי. "סדר היום של הממשלה חייב להיקבע במשותף על ידי ראש הממשלה ועל ידי", אמר, אני לא מוכן שזה יעלה לממשלה עד שלא נסדיר את העניין. תקציב חד-שנתי זה יריקה בפרצופם של כמיליון מובטלים. הוא סופר הוצאות אחורה, הוא לא פותר שום בעיה קדימה. אנחנו חייבים להתיישב ודחוף ולעשות תוכנית יציבה עד סוף שנת 21".

"יש לי ציפייה מהמפלגות החרדיות שיעמדו בערבויות שהן עצמן הסכימו להן והן כולן שותפות להסכם הזה", הוסיף, "אני לא אסוג מהעמדה הזו כי אני חושב שצריך תקציב עם מרכיבים ארוכי טווח, ולכן זה הדבר הנכון לעשותו וכשמגיעים לדבר הנכון לעשותו, אני אעשה את זה. כל סטייה ובריחה - הרי זה מישהו שרוצה להוביל לבחירות, אז מה עשיתי בזה?".