בצל קידום חוק שימנע ממנו הרכבת ממשלה: רה"מ כינס את ראשי הגוש

לאחר שכחול לבן החלה במגעים לגבש רוב לחוק שיסכל את יכולתו להרכיב ממשלה, ייפגש נתניהו עם ראשי מפלגות הגוש • ח"כית מכחול לבן: "הציעו לי להיות שרת הרווחה – מהלך ציני ואופורטוניסטי"

זמן צפייה: 00:10

הפלונטר הפוליטי: לאחר שכחול לבן החלה במגעים לגבש רוב לחוק שימנע מנאשם בפלילים להקים ממשלה, ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (רביעי) את ראשי מפלגות גוש הימין.

שר החינוך רפי פרץ הגיב על הפרסומים בעניין הצעת החוק וטען כי "זה נגד רצון הבוחר", כמו גם שר הבריאות יעקב ליצמן שאמר כי "לא אוהב תרגילים, לזרוק מישהו מבלפור זו לא אג'נדה". בכירת מפלגת ימינה איילת שקד הגיבה גם: "ארדואן לא היה עושה את זה טוב יותר. מחנה שרוממות הדמוקטיה מגרונו, מנסה בחקיקה לבטל את תוצאות הבחירות בעזרת תומכי טרור. למה ללכת סחור סחור? - תגישו הצעת חוק שגנץ הוא ראש הממשלה. לא לארבע שנים, ל-40 שנה".

למרות הסתייגות גוש הימין מפני הצעת החוק המתגבשת, לפני 12 שנה נתניהו תמך בחוק דומה, שעסק בכתב האישום שהוגש נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט • צפו

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-part-0403201426' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_2nty97yd' duration='25'']

בתוך כך, חברת הכנסת מירב כהן (כחול לבן) טענה כי קיבלה הצעה מהליכוד להצטרף לממשלה שתוקם, כחלק ממאמצי גוש הימין לגרום ל"עריקה פוליטית" ולהרכיב רוב של 61 להקמת ממשלה. "הליכוד הציעו לי להיות השרה לענייני גמלאים או לקבל את משרד הרווחה", כתבה בחשבון הטוויטר שלה. "אני בזה לתופעה של עריקים פוליטים - בעיני זה מהלך ציני ואופרטוניסטי, שכל מטרתו להשיג ג'וב".

עוד בחדשות 13:

הליכוד: נתניהו נפגש עם ראשי הימין – סוכם שיפעלו להקמת ממשלה

כחול לבן מנסה לקדם חוק שימנע ממועמד תחת אישום להרכיב ממשלה

הנדל: לא יפנו אליי – הם יודעים למה; ינקלביץ': הכול שמועות

פגישת ראשי מפלגות הימין
פגישת ראשי מפלגות הימין | צילום: חדשות 13
גם חבר הכנסת יואל רזבוזוב אמר כי קיבל הצעה להצטרף לממשלה: "גם אלי פנו מהליכוד. אומר זאת כך, יש יותר סיכויים שנתניהו ימוטט את שלטון החמאס מאשר שמישהו מכחול לבן יערוק לליכוד".

"אלו הדברים שגורמים לציבור לאבד את האמון בפוליטיקאים שלו. עריקים פוליטיים הם כמו כלים חד פעמיים ואז זורקים לפח, זה לא מתכלה וזה נשאר ככתם לדיראון עולם", הוסיפה. "כמובן שגם אני לא רוצה בחירות רביעיות ומאחלת לנו יציבות, ויש ים של חוקים שאנחנו רוצים לקדם כבר מחר בבוקר, אבל זאת לא הדרך".

חבר הכנסת יואל רזבוזוב מכחול לבן
חבר הכנסת יואל רזבוזוב מכחול לבן | צילום: מתוך עמוד הפייסבוק: יואל רזבוזוב - Yoel Razvozov

מוקדם יותר הבוקר הכחישה חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס כי קיבלה מהליכוד הצעה להצטרף לממשלה. "מכל הידיעות שהיו - אין דובים ואין יער. אין ולא היו כלל מגעים עם גורמים פוליטיים כל שהם. כל מה שהתפרסם עד כה בעניין הוא לא יותר מאשר הפרחת בלונים וספינים", אמרה. "גם הניסיון לערבב את שם אבי בהצעה כביכול לתמיכה בעניין הנשיאות היא הזויה ויכולה לעלות רק בדמיונם של אלו החושבים שניתן להשיג כל דבר על ידי מתן אתנן שכזה - וזה בעיני מבזה בעיקר את מי שחושב כך".

בד בבד, דחה בית המשפט העליון על הסף את עתירת התנועה לאיכות השלטון שביקשה לחייב את היועמ"ש מנדלבליט ובכירים נוספים, לפרסם את חוות דעתם בנוגע להרכבת ממשלה בידי נאשם בפלילים. זאת, בטיעון כי העיתוי מוקדם מדי, ואין לדעת אם חוות דעת זאת תהיה רלוונטית למועמד שעליו תוטל הרכבת הממשלה.

אורלי לוי אבקסיס מצביעה
אורלי לוי אבקסיס מצביעה | צילום: חדשות 13

אתמול פורסם כי גוש הימין מנסה למצוא דרכים לשכנע ח"כים מגוש השמאל-מרכז לערוק ולאפשר הרכבת קואליציה של 61 ח"כים. אחת מחברות הכנסת שקיבלה פנייה מהליכוד, כאמור, היא אורלי לוי-אבקסיס, שלה הוצע את תיק הבריאות - וכן תמיכה באביה, חבר הכנסת לשעבר דוד לוי, לתפקיד נשיא המדינה. אדם נוסף שקיבל הצעה דומה הוא חברה למפלגה של לוי-אבקסיס, עמיר פרץ, שקיבל אף הוא הצעה לקידומו לנשיאות המדינה.

בשעות הבוקר אתמול התייחסו חברי הכנסת עומר ינקלביץ' ויועז הנדל מכחול לבן לדיווחים על פניות שבוצעו אליהם מטעם הליכוד לטובת "עריקה" לגוש הימין. ינקלביץ' כתבה בחשבון הטוויטר שלה "הכול שמועות. לא יקרה". הנדל כתב: "לכבוד רב סרן שמועתי, באשר הוא שם. לא פנו אלינו, לא יפנו אלינו, הם יודעים למה".