תמה פגישת נתניהו-בנט: דנו בצורך להקים ממשלה יציבה ומתפקדת

השניים נועדו שלושה ימים לפני תחילת ההתייעצויות אצל הנשיא, וברקע מאמציו של נתניהו להשיג כמה שיותר ממליצים לפני יום שני. מחר, צפויה להתקיים פגישתו של בנט עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד

זמן צפייה: 00:50

בחירות 2021: כשבוע וחצי לאחר הבחירות, ושלושה ימים לפני תחילת ההתייעצויות אצל הנשיא, הסתיימה הערב (שישי) פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם יו"ר ימינה נפתלי בנט לאחר כשלוש שעות: "השניים שוחחו על הצורך להקים ממשלה יציבה ומתפקדת בהקדם האפשרי וכן על האפשרויות להביא לכך בסיטואציה הפוליטית שנוצרה. סוכם כי הצדדים יעמדו בקשר בהמשך", נכתב בהודעה.

הפגישה בין השניים התקיימה במסגרת מאמציו של נתניהו לקבל כמה שיותר ממליצים לפני יום שני. כזכור, מחר ייפגש בנט גם עם מנהיג "גוש השינוי" יו"ר יש עתיד יאיר לפיד.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חקיקה לא תקודם, הקבינט לא יתכנס: ההשלכות לאי מינוי שר משפטים

מספר החולים שבמצב קשה ממשיך לרדת – 1% מהבדיקות חיוביות

עבאס לא הצהיר על מי ימליץ: "לא רוצה להיות חלק משום גוש"

נתניהו ובנט בכנסת
נתניהו ובנט בכנסת | צילום: רויטרס

לאחר הפגישה בין השניים, בנט צייץ בטוויטר: "פועל בתחושה שהמדינה המופלאה שלנו היא לא דבר מובן מאליו. בגלל חרמות ותחושה של כל אחד ש״רק אני צודק״ כבר איבדנו את ביתנו לפני 2000 שנה. לכן אמשיך במאמצים כבירים כדי להביא להקמת ממשלה טובה לישראל בהקדם".

יש לציין כי למרות הפרסומים בנט עדיין לא קיבל מלפיד הצעה להיות ראשון ברוטציה, שכן - לפיד, כך נראה, יהיה מוכן לכל היותר רק להסכים לרוטציה עם בנט, בתנאי שיהיה שני. אלא שכידוע, בנט לא יסכים לעבור לגוש השינוי אם לא יקבל את ראשות הממשלה ראשון.

גורמים בגוש השינוי מעריכים כי במוצאי השבת, לפיד יציע לבנט את ההצעה לראשות הממשלה ברוטציה, אם כי כלל לא בטוח שבנט ייענה לכך, בין היתר בשל הלחץ מימין שמופעל עליו, וגם משום שהוא חושש שאם יעמוד בראשותה של ממשלה כזו, יהיה לו קשה לנהל אותה.

Israeli Pm Netanyahu Sits Next To Education Minister Naftali Bennett During The Weekly Cabinet Meeting At His Office In Jerusalem
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונפתלי בנט | צילום: רויטרס

ובעוד נתניהו ובנט דנים על שיתוף הפעולה האפשרי ביניהם, יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הבהיר מוקדם יותר הבוקר כי אין בכוונתו להיכנס לממשלה שתיתמך בקולות של רע"ם. "לא נהיה שותפים לשום ממשלה שתסתמך אקטיבית או בהימנעות על רע"ם או תומכי טרור אחרים. הקמת ממשלה שתישען על רע"ם ומנסור עבאס תהיה אסון ובכייה לדורות - ולא נאפשר לה לקום".