רה"מ החליט: בנט ימונה לשר הביטחון, הליכוד והימין החדש יתאחדו

יו"ר הימין החדש קיבל את ההצעה, והסכים כי במידה שתוקם ממשלה חדשה - ימונה אדם אחר לתפקיד. עוד סיכמו השניים שמפלגותיהם יפעלו כסיעה משותפת. כחול לבן: "מינוי ציני שנעשה מאינטרס פוליטי"

זמן צפייה: 02:28

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע היום (שישי) ליו"ר הימין החדש נפתלי בנט למנותו לשר הביטחון - והאחרון הסכים להצעה. כך נמסר מטעם הליכוד. המינוי יובא לאישור הממשלה בישיבת הממשלה הקרובה. במהלך פגישת השניים בלשכת ראש הממשלה, הציע נתניהו כי בנט ושקד יקבלו את תיקי הרווחה והחקלאות - או את תיק הביטחון.

בנט הסכים כי במידה שתוקם ממשלה חדשה, כגון ממשלת אחדות רחבה או ממשלה צרה, ימונה אדם אחר לתפקיד שר הביטחון. עוד סיכמו השניים כי מפלגות הליכוד והימין החדש יקימו באופן מיידי סיעה משותפת בכנסת ה-22, והודיעו כי הם מתחייבים לפעול ביחד כסיעה משותפת לאורך כהונת הכנסת הנוכחית.

מכחול לבן נמסר בתגובה: "במקום לקדם את הממשלה שהעם בחר ורוצה - נתניהו ממשיך לבצר את בלוק החסינות ולהתבצר בו. מינוי 'חניך תורן' לתפקיד שר הביטחון הוא מעשה לא ראוי למערכת הכי רגישה במדינה ולמדינת ישראל. אבל כרגיל אצל נתניהו המינוי הציני של בנט נעשה מתוך אינטרס פוליטי צר ואישי ולא מתוך הסתכלות על טובת מערכת הביטחון ומדינת ישראל. למדינה מגיע ראש ממשלה ששם את ישראל לפני הכול".

עוד בחדשות 13:

גנץ: בוחנים חלופות להקמת ממשלה אם המו"מ מול הליכוד לא יבשיל

בכיר בכחול לבן: חוק המפלגה הגדולה עדיף על בחירות ישירות

שקד: נתמוך בבחירה ישירה בין רה"מ לגנץ; הליכוד: החוק לא מקודם

ראש הממשלה נתניהו ויו''ר הימין החדש בנט
ראש הממשלה נתניהו ויו''ר הימין החדש בנט | צילום: רויטרס

"במקום לקדם ממשלת אחדות, נתניהו ממשיך לבצר את בלוק החסינות"' כתב יאיר לפיד בחשבון הטוויטר שלו. "אין דרך לספור את הפעמים שבהם אמר שבנט הוא ילדותי וחסר אחריות. עכשיו הוא שם בידיו את המערכת האחראית על חיי ילדינו. בגלל תיקיו הפליליים ביבי שם את האינטרס האישי הצר לפני המדינה".

יו"ר הימין החדש איילת שקד התייחסה להחלטה בחשבון הטוויטר שלה: "בהחלטה משותפת סיכמנו שבנט ימונה לשר ביטחון עד שתוקם הממשלה. אני משוכנעת שזה נכון לטובת מדינת ישראל".


יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', בירך את בנט על המינוי: "איחלתי כעת לבנט בהצלחה בתפקידו כשר הביטחון, בהתמודדות מול האתגרים הביטחוניים וההתיישבותיים הרבים שישראל ניצבת בפניהם". יו"ר הבית היהודי, רפי פרץ, הצטרף לאיחולים: "ברכות לנפתלי בנט על המינוי. אתגרים בטחוניים רבים וגדולים מונחים לפתחה של מדינת ישראל, ומהכירותי איתו אני סמוך ובטוח שהוא יוכל לעמוד בהם".

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: ששון תירם

מינוי של בנט לתפקיד מגיע לאחר שבשבוע האחרון פעלו בכחול לבן להקים ממשלה בהשתתפות העבודה, ישראל ביתנו והימין החדש, בתמיכת המחנה הדמוקרטי והרשימה המשותפת מבחוץ. נתניהו זיהה את המגעים המתקדמים - ומיהר לסגור עם בנט כדי לסכל את המהלך.

ביום שני סירב בנט להצעת ראש הממשלה להתמנות לשר וחבר קבינט. מטעם הראשון נמסר כי "בנט השיב כי איננו מעוניין בכך, וכי אין בכך צורך. בנט שב והדגיש את מחויבותו המלאה לגוש הימין, והציע את סיועו בכל דרך להקמת ממשלת אחדות של נתניהו וגנץ". הפגישה התקיימה בתום ישיבת ראשי מחנה הימין.

יו"ר הימין החדש הדגיש בפני ראש הממשלה כי משמעות הסירוב אינה חבירה עתידית אל ממשלתו של גנץ, אלא כי הוא מאמין שמיותר להתמנות לשר בשלב זה.

שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד
שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד | צילום: Mark Neyman

מוקדם יותר היום, התייחס יו"ר כחול לבן בני גנץ לקשיים בהקמת קואליציה וכתב כי "המשימה הראשית הייתה ונותרה - הקמת ממשלת אחדות רחבה וליברלית. במקביל, אנו בוחנים חלופות נוספות להקמת ממשלה אם המשא ומתן מול הליכוד לא יבשיל".

גנץ תקף את התנהלות הליכוד: "צוותי המשא ומתן שלנו נפגשו מספר פעמים עם הצוותים שלהם, אני באופן אישי נועדתי עם נתניהו פעמיים. לצערי הרב, אני חושש שבליכוד לא מעוניינים להגיע להסכם אמיתי כפי שמתחייב מתוצאות הבחירות".