"אם ימינה לא תקבל את הצעתנו – ננסה לפרק ולהביא אותם בחלקים"

מקורב לנתניהו אמר כי אם מפלגתו של בנט תמשיך לסרב להצעת הליכוד, שעומדת על לא יותר משני תיקים, "נביא את פרץ ואח"כ את סמוטריץ'". בכירים בימינה: "לא ניתן לו לעשות את שעשה לכחול לבן"

זמן צפייה: 00:27

ממשלת נתניהו-גנץ: מקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (רביעי) כי "אם ימינה לא תקבל את ההצעה שלנו, ננסה לפרק אותם ולהביא אותם בחלקים. בהתחלה רפי פרץ ואחכ סמוטריץ". בכירים בימינה אמרו בתגובה: "אנחנו סיעה אחת - לא ניתן לראש הממשלה לעשות לנו מה שעשה לכחול לבן".

היום צפויה להתקיים פגישת נתניהו עם יו"ר המפלגה נפתלי בנט. הצעת הליכוד לימינה עומדת על תיק וחצי עד שני תיקים. ימינה, לפי שעה, מסרבת. הליכוד בתגובה ציינה: "ראש הממשלה התחייב כי ימשיך לשמור על עקרונות המחנה הלאומי ושלמותו של גוש הימין במסגרת ממשלת האחדות".

כזכור, לאחר חתימת ההסכם גורמים בימינה הביעו אכזבה וציינו: "נתניהו מראה לנו את הדרך החוצה".

נתניהו ובנט בכנסת
נתניהו ובנט בכנסת | צילום: רויטרס

בתוך כך, יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס בחשבון הפייסבוק שלו להסכם האחדות שנחתם בין כחול לבן לליכוד: "קראתי בעיון רב את ההסכם הקואליציוני. זה לא יותר מאשר סידור עבודה לגנץ וחסינות לנתניהו. זו ממשלה שתגיע למימדים מפלצתיים של 36 שרים ו-16 סגני שרים, כאשר לכל אחד לשכה, יועצים, מזכירות ונהג. לזה יש להוסיף את החוק הנורווגי שיכניס מספר לא מבוטל של ח"כים לכנסת עם כל המשתמע מכך, והסעיף הכי חשוב מעון שרד למ"מ ראש הממשלה".

"האבסורד בכל זה, שעל פי ההסכם, זו אמורה להיות ממשלת חירום ואחדות לאומית למאבק בנגיף הקורונה שתכלול 'מענים בסוגיות של תעסוקה, דאגה לעובדים ולמעסיקים, הסרת חסמים מיותרים, תמיכה כלכלית למגזר העסקי, העצמאיים והמגזר השלישי ופעולות נוספות להתמודדות עם המיתון הקשה שאליו נקלע המשק הישראלי'. לא דובים ולא זבובים. מדובר בקואליצייה של אופורטוניסטים שאיבדו כל בושה", ציין.