"נגח בי ודיממתי מהאף": הפגין נגד נתניהו בירושלים - והותקף

ד"ר מיכאל מוריס השתתף במחאה נגד רה"מ סמוך למעונו שבבלפור, וסיפר כי נחבל בפניו במהלך עימות אלים עם פעילים בהפגנה הנגדית. "חיבלו בשלטי המחאה שלנו, קיללו והקניטו"

זמן צפייה: 04:07

ד"ר מיכאל מוריס, הפגין אמש (שבת) נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב בלפור בירושלים. לטענתו, הוא הותקף ונחבל באפו על ידי פעיל, תומך נתניהו. מוריס התראיין לתוכנית "החדשות" עם יעקב אילון וסיפר על התקרית האלימה. הוא תיאר את רצף האירועים שהובילו לאירוע: "התחלנו את ההפגנה במעון ראש הממשלה, המשטרה הצליחה ליצור חציצה בינינו לבין תומכי ראש הממשלה, אך כאשר החלטנו שאנחנו ממשיכים לרחוב אגרון, למאהל של פרופ' יורם יובל, תומכי נתניהו הלכו אחרינו במטרה להתנכל אלינו".

לטענת מוריס, בשלב הזה החלו תומכי ראש הממשלה להקניט ולקלל את המפגינים נגדו ובסופו של דבר, האירוע התדרדר לאלימות פיזית. מוריס סיפר כי "תחילה הם דיברו אלינו בצורה נוראית, עם כינויים נוראיים. לאחר מכן, הם התחילו לחבל בשלטי המחאה שלנו. אחד מהמפגינים בעט וניסה להרוס את השלט הגדול שלנו של "קריים מיניסטר", ניגשתי אליו בתקיפות ותגובה לכך, הוא נגח בי בעוצמה באף והתחלתי לדמם ממנו".

לכתבות נוספות בנושא:

נתניהו: "הצענו עוד הצעות – כחול לבן לא זזה ננומטר"

"ישראל חשובה יותר": אלפים הפגינו בת"א בקריאה לנתניהו להתפטר

נתניהו קורא לבחירות ישירות בינו לבין גנץ: ״שהעם יחליט"

ד''ר מיכאל מוריס- הותקף בהפגנות נגד נתניהו
ד''ר מיכאל מוריס- הותקף בהפגנות נגד נתניהו | צילום: חדשות 13

מוריס אמר כי המשטרה אינה יודעת את זהותו של המפגין האלים. עם זאת אמר מוריס כי "נעמוד על כך שהמשטרה תמצא אותו ותביא אותו לדין".  מוריס סיפר כי הוא מרבה להפגין בימים אלה, אך העיד כי הוא "מרגיש פחות בטוח". "המשטרה צריכה לעשות הפרדה מוחלטת בין המפגינים". הצהיר מוריס.

מוריס הסביר מדוע לדעתו, לראש הממשלה יש חלק בלתי נפרד בהסלמה באלימות שחוו המפגינים אמש:  "כאשר נתניהו אומר שיש קשר והפיכה נגדו, אנשים לוקחים זאת מאוד ברצינות וחושבים שהם צריכים להגן עליו. זה ברור לי שזה מגיע ממנו. ברגע התקיפה, סביב התוקף היו עוד תומכי נתניהו. אף אחד מהם לא ניסה לרסן אותו. זה היה נראה כאילו הוא עושה את מה שהם רוצים לעשות. זה היה מאוד מעציב ומפחיד מבחינתי".