רה"מ: הונאת הבחירות הגדולה בהיסטוריה – סירבתי להישען על עבאס

נתניהו תקף את ימינה על הצטרפותה לגוש השינוי: "אם זה נראה כמו שמאל ומתנהג כמו שמאל – זה שמאל". על הטענות להסתה מצד תומכיו: "אנשים מרגישים מרומים ומגיבים, מנסים לסתום לימין את הפה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא היום (ראשון) הצהרה, שבה כינה את מאמצי הקמת ממשלת השינוי כ"הונאת הבחירות הגדולה ביותר בתולדות המדינה". לדבריו, "אנשים מרגישים מרומים ובצדק. אי אפשר לסתום להם את הפיות".

בדברים שאמר בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת, טען נתניהו כי בניגוד לבנט ולפיד, "מעולם לא הסכמנו לתת למנסור עבאס אוטונומיה פלסטינית בנגב, לא הסכמנו להקים איתו ממשלה ולא לתת לו את ראשות ועדת הפנים בכנסת".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גורמים במערכת אכיפת החוק: תישקל האפשרות לבטל את מצעד הדגלים

עוזר של שר נעצר בחשד לעבירות שוחד: "פעל ממניע של בצע כסף"

בשל האיומים: אבטחה הוצמדה לחברי הכנסת סילמן ואורבך מימינה

ראש הממשלה בנימין נתניהו
צילום: קובי גדעון, לע''מ.

ברקע האיומים שאותם סופגים חברי ימינה מאז הודיעו על חבירתם לגוש השינוי, גינה נתניהו "כל הסתה ואלימות מכל צד שהוא", אולם טען כי "במשך תקופה ארוכה קוראים נגדנו קריאות איומות כולל קריאות מפורשות לרצוח אותי ואת בני משפחתי - ובשיח הציבורי והתקשורתי היה שקט".

"העיקרון צריך להיות ברור ואחיד לכולם - הסתה לאלימות מחוץ לתחום. עם זאת, חופש הביטוי איננו הסתה. אי אפשר להתייחס לביקורת מהימין כהסתה ולביקורת מהשמאל כאל פעולה לגיטימית של חופש ביטוי".

יאיר לפיד ונפתלי בנט
יאיר לפיד ונפתלי בנט לאחר חתימת ההסכם הקואליציוני

לפני נתניהו, היה זה יו"ר הכנסת יריב לוין שמסר הצהרה לתקשורת, ובדבריו ביקש לגנות את האלימות וההסתה וגם קרא לחברי הכנסת של ימינה ותקווה חדשה לחזור בהם מהחלטתם - ולא להצביע בעד ממשלת השינוי.

"החיים הפוליטיים הם לא חיים קלים. הם דורשים מידה רבה של הקרבה. אבל מי שבחר בהם, בחר גם באחריות", אמר לוין. "האחריות היא לנהל שיח נוקב ומכבד, ולהימנע מכל הסתה או אלימות. לא כך נהגו, לצערי לא מעטים במשך תקופה ארוכה ביחס לראש הממשלה נתניהו".

יו''ר הכנסת יריב לוין נואם בטקס ההשבעה לכנסת ה-24
יו''ר הכנסת יריב לוין נואם בטקס ההשבעה לכנסת ה-24 | צילום: ערוץ הכנסת

"גיניתי בחריפות תופעות חמורות אלה, בפרט כאשר דברי ההסתה והשנאה נשמעו מעל בימת הכנסת. אני מגנה באותה החריפות, כל תופעה של הסתה ואלימות, גם היום, מכל צד של המפה הפוליטית. אבל האחריות אינה מתמצה במחויבות לשיח ענייני ולא אלים. האחריות היא גם לפעול בהתאם למנדט שקיבלנו מהציבור".