"כדי לסכל ממשלת שינוי, רה"מ יצטרך לחדש את ההצעה לבנט או סער"

גורמים בימין טענו כי אם נתניהו רוצה למנוע מלפיד להרכיב ממשלה, הוא צריך לוותר על הבכורה ברוטציה - ולהסכים לעשות זאת לפרק זמן ארוך יותר ממה שהציע בעבר • בנט: "לא ננהל מו"מ תחת אש"

זמן צפייה: 04:56

שבעה ימים לתום המנדט של לפיד: גורמים בימין טענו הערב (רביעי) כי אם ראש הממשלה בנימין נתניהו רוצה לסכל את הקמת ממשלת השינוי, עליו "לחדש את ההצעה לנפתלי בנט או לגדעון סער ולהעניק להם את הבכורה ברוטציה". לדבריהם, אם ברצונו להשיג 65 מנדטים, נתניהו ייאלץ להציע לאחד מהם את ראשות הממשלה לפרק זמן ארוך יותר משהציע בעבר.

בתוך כך, זמן קצר לאחר נאומו התקיף של בצלאל סמוטריץ', יו"ר ימינה נפתלי בנט כינס את חברי מפלגתו והבהיר להם כי "לא נלך למשא ומתן תחת אש". יש לציין כי בשלב זה, בנט עדיין לא חידש את המגעים עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, אך אם לא תירשם פריצת דרך בימין עד סוף השבוע - בנט ושקד עשויים לחדש את המשא ומתן עם גוש השינוי לקראת הקמת ממשלה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר "נאום השיעולים" – בצה"ל מעריכים: נסראללה חלה בקורונה

"אני בר מזל שהתחתנתי עם אישה חזקה": בעלה של גל גדות בריאיון

הצעירה שמאשימה את מנכ"ל הפועל חיפה באונס: חילל כל חלק בגופי

אמש נועדו סמוטריץ' ושקד אצל הרב דרוקמן, יחד עם חברי כנסת נוספים, ודנו בהקמת ממשלת ימין. בפגישה, דרשה שקד מסמוטריץ' שיתחייב כי יסכים להישען על רע"ם במקרה שימינה תחבור לליכוד - ועדיין לא יושג רוב להקמת ממשלת ימין. יו"ר הציונות הדתית, מצידו, לא הסכים לכך.

ראש הממשלה בנימין נתניהו
צילום: קובי גדעון, לע''מ.

מוקדם יותר היום בהצהרה מיוחדת שנשא לתקשורת, האשים סמוטריץ' את בנט ושקד בהונאה, זאת בשל חבירתם האפשרית לממשלת השינוי. "בזמן שישבתם בממ"ד בגלל טילים בעזה, ובזמן שבכינו על בתי הכנסת ששרפו פורעים ערבים בערים המעורבות - נרקם תרגיל הונאה שטרם נראה כמותו".

"בנט ושקד הרדימו את מצביעי הימין, יצרו מצג שווא לפיו ממשלת השינוי ירדה מהפרק - אך בפועל המשיכו לעמול בשקט תחת אש כדי להקים ממשלת שמאל עם תומכי הטרור הערבים. הם עבדו עליכם ועלינו. אמש שמעתי במפורש מאנשי ימינה שהם בדרך לממשלת שמאל עם הערבים".

יו''ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ'
יו''ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' | צילום: ערוץ הכנסת

זמן קצר לאחר מכן הייתה זו שקד שנשאה הצהרה - ולא חסכה במילים נגד יו"ר הציונות הדתית: "גדול מכשילי ממשלת הימין הוא בצלאל סמוטריץ'", אמרה שקד. "בעוד אנחנו פועלים להקים ממשלה - סמוטריץ' שורף את האסמים בקמפיין פוליטי בלתי נלאה".

"צריך לומר את האמת: סמוטריץ' מוביל את מדינת ישראל לבחירות חמישיות, לכאוס, ולתבוסה היסטורית של מחנה הימין. הוא כבר מבין שהוא יהיה האשם בכישלון הקמת ממשלת הימין, ולכן הוא התחיל לירות לכל הכיוונים בצורה היסטרית".