בין בית המשפט - לבית הנשיא: לקראת יממה פוליטית מכרעת

בזמן שנציגי המפלגות יוועדו עם ריבלין ויאמרו לו על מי הם ממליצים להטיל את הרכבת הממשלה - נתניהו יגיע לביהמ"ש בצלאח א-דין לפתיחת שלב ההוכחות במשפטו • הלו"ז המלא בין בית הנשיא לביהמ"ש

זמן צפייה: 14:54

בין בית המשפט לבית הנשיא: היום (שני) בבוקר בבית הנשיא שבירושלים ייפרס השטיח האדום, ובזה אחר זה יגיעו נציגי המפלגות כדי לומר לראובן ריבלין על מי הם ממליצים להטיל את הרכבת הממשלה. במקביל - ובמרחק לא רב משם, בבית המשפט המחוזי שבצלאח א-דין יתייצב ראש הממשלה בנימין נתניהו לדיון במשפטו, שם יחל שלב ההוכחות.

בשל העובדה כי היום צפויות להתקיים מחוץ לבית הנשיא הפגנות של מתנגדי נתניהו, אשר יקראו שלא להעניק את המנדט לנאשם בפלילים - וגם הפגנות של תומכי ימין, אולם כאלה שמתנגדים להקמת ממשלה בתמיכת המפלגות הערביות - כבר מאמש החלה כוננות מוגברת באזור.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

התקרבות בין בנט ללפיד – יו"ר יש עתיד מוכן להיות שני ברוטציה

ירדן: הנסיך חמזה ניסה לזעזע את ביטחוננו – יחד עם גורמים זרים

בג"ץ: הגבלת מרחק להפגנות אינה חוקית – הקנסות למפגינים יבוטלו

בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים
בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים | צילום: רויטרס

נציגי המפלגות יגיעו כאמור למשכן לאורך כל היום, כך שכבר מ-9:30 ייפגש ריבלין עם נציגי הליכוד - שהיא המפלגה הגדולה ביותר. הנשיא יסיים את היום ב-20:00, אז יוועד עם נציגי רע"ם, המפלגה הקטנה ביותר - שנכון לרגע זה, עדיין לא גילו על מי ימליצו. ייתכן שיו"ר המפלגה יבחר שלא להמליץ על אף מועמד, אלא אם ההמלצה שלו תהיה זו שתטה את הכף. את ההחלטה הסופית ימסור ריבלין כבר מחר בערב, או ביום שלישי בשעות הבוקר.

ובזמן שנציגי מפלגתו יעשו את דרכם לבית הנשיא, יו"ר הליכוד בנימין נתניהו יגיע בשעה 9:00 לבית המשפט המחוזי בירושלים לתחילת שלב ההוכחות במשפטו. נתניהו יצטרך להיות נוכח בנאום הפתיחה של התובעת ליאת בן ארי, אולם יוכל להיעדר מעדותו של העד הראשון אילן ישועה, זאת בהתאם לבקשתו ולהחלטת בית המשפט.

נשיא המדינה ראובן ריבלין | צילום: מארק ניימן, לע''מ

כבר מהערב החלו בבית המשפט להתכונן לבואו של ראש הממשלה, כאשר צלפים התמקמו מסביב - וגם בתוך משרד המשפטים שנמצא מול בית המשפט. המשפט יתנהל שלוש פעמים בשבוע, בימים שני, שלישי ורביעי, ועדותו של ישועה אמורה להימשך כחודש וחצי. כשיגיע תורם של עדים אחרים, נתניהו יידרש להיות נוכח לפחות בעדותם של כמה מהם.

תחילה, תנסה התביעה לספר לשופטים מה בעצם קרה באתר וואלה! וכיצד הוא גויס לכאורה לטובתו של נתניהו. תחילה, כאמור, יעיד המנכ"ל לשעבר ישועה, ואחריו יהיו אלה עורך האתר אבירם אלעד, ראש מערכת החדשות מיכל קליין וראשת הדסק עמית אשל. החקירה הנגדית של ישועה צפויה להיארך אף יותר מהעדות עצמה, ולהתפרס על פני 12 שבועות.