נתניהו: "מקבל את הצעת הפשרה של האוזר שתמנע בחירות"

יממה לפני המועד האחרון לאישור תקציב, ראש הממשלה הצהיר כי הוא מקבל את הפשרה שחשף האוזר בחדשות 13: "זו התשובה הנכונה, זה לא הזמן לבחירות - זה הזמן לאחדות"

זמן צפייה: 12:54

כיממה לפיזור הכנסת: ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב (ראשון) מסיבת עיתונאים במשרדו שבירושלים. ברקע הניסיונות להגיע להסכמות בין הליכוד לכחול לבן, נתניהו הכריז כי הוא מקבל את הצעת הפשרה של ח"כ צבי האוזר למניעת בחירות: "מתוך אחריות לאומית החלטתי הערב לקבל את הצעת הפשרה של חבר הכנסת האוזר".

"הצעה הפשרה הזו מאפשרת הזרמת כסף מיידי לאזרחים ולכלכלה של מדינת ישראל – היא מונעת את הצורך בבחירות", המשיך נתניהו. "הצעת הפשרה הזו קוראת לאישור תקציב מיידי מיוחד שיאפשר לנו להזרים כסף כבר עכשיו לכל התחומים. הצעת הפשרה הזו היא התשובה הנכונה לכלכלת ישראל בעת הזו. זה הזמן לאחדות, זה לא הזמן לבחירות וצריך להפסיק את הממשלה בתוך הממשלה. או שעובדים יחד או שלא עובדים יחד – אני מציע לעבוד יחד".

נתניהו גם עקץ את גנץ וציין כי "אני הבנתי שבני גנץ קיבל אותה אתמול בערב, פתאום אני שומע שהוא לא מקבל אותה. מה קרה? מה השתנה? מישהו בכחול לבן מתנגד? אז אני אומר דבר פשוט – אם מקבלים את זה הבעיה הזו עוברת".

לפי הצעתו של האוזר, המועד האחרון לאישור תקציב ידחה, ואיתו גם מועד פיזור הכנסת במקרה שלא יושגו הסכמות בעניין התקציב. כמו כן, יוקפאו מינויי בכירים. בהמשך הערב אמור להתחדש הדיון בוועדת הכספים בו צפויה להתקיים ההצבעה על קבלת הפשרה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הנערה מסרה עדות בפרשת האונס באילת: "צעד משמעותי"

שירות התעסוקה: 500 אלף יישארו ללא תעסוקה לפחות עד סוף 2020

הקצין שהכה מפגין נחקר במח"ש; תיעוד: שוטרת מכה אישה מבוגרת

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים
ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים | צילום: חדשות 13

בתוך כך, מסתמנת הסכמה בין שתי המפלגות לפיה דחיית אישור התקציב תשתהה אף יותר מהצעתו של האוזר ותעמוד על 120 ימים. כלומר, אם במהלך תקופה זו לא יושגו הסכמות, מועד בחירות יתעכב גם הוא. במצב כזה, מועד בחירות אפשרי יהיה 23 במארס.

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, תקף את נתניהו אחרי הצהרתו: "אז עוד 100 יום בלי תקציב ואז בחירות? זו הפשרה שלהם? להמשיך את הכשלון המוחלט של נתניהו? בתי ספר שלא יפתחו כסדרם, עצמאים שלא יקבלו עזרה, אבטלה מטורפת שתמשך? מנותקים נמאסתם".

האוזר הגיב אף הוא לדברים ואמר: "שמחתי לשמוע שראש הממשלה אימץ את הצעת הפשרה שהנחתי, זה תנאי הכרחי, זה עדיין לא תנאי מספיק. אני מקווה שהכנסת תמשיך את מהלך החקיקה. רק כך נציל את ישראל מבחירות".

מכחול לבן נמסר בתגובה: "'מעשיך יקרבוך ומעשיך ירחיקוך'. קוראים לנתניהו לקיים את הבטחתו - למנוע בחירות ולקיים את ההסכם, ולפעול למען בריאות אזרחי ישראל, פרנסתם וביטחונם. הגיע הזמן לומר לציבור את מה שנאמר גם בחדרי המו״מ, אמת יש אחת ולא משחקים בה - בלי שטיקים ובלי טריקים".

דקות לפני מסיבת העיתונאים, שר החוץ גבי אשכנזי כתב בחשבון הטוויטר שלו: "בשעות הקרובות יוסר הערפל ו-9 מיליון אזרחים יידעו מה מטריד באמת את מנוחת נתניהו והליכוד בימים אלה: טובת המדינה ופתרון המשבר הכלכלי והבריאותי או טובתו האישית של נתניהו. זה הזמן להתעשת! זה זמן לאחריות לאומית ולא למשחקים פוליטיים".

מכחול לבן נמסר דקות לפני הצהרת נתניהו: "אנחנו קוראים לראש הממשלה להתעשת ולחזור לראות את טובת המדינה ולא את טובתו האישית. בזמן שתשעה מיליון אזרחים מצפים לאחדות וטיפול בביטחון ובקורונה, הליכוד עסוק בתרגילים פוליטיים. זו יריקה בפרצופם של אזרחי ישראל משיקולים אישיים".

ח''כ צבי האוזר
ח''כ צבי האוזר | צילום: חדשות 13

הבוקר הודיעו סיעות ש"ס ויהדות התורה כי בכוונתן לתמוך בהצעת הפשרה שמתגבשת בין הליכוד לכחול לבן, זאת בניסיון למנוע את פיזור הכנסת שיוביל להקדמת הבחירות. "חובה למנוע מערכת בחירות מיותרת ולפעול יחד למען אזרחי ישראל במאבק בקורונה ובשפעת לקראת החורף, ובמשבר הכלכלי הקשה הפוקד את ישראל", מסרו המפלגות.

שר הביטחון, יו''ר כחול לבן בני גנץ
שר הביטחון, יו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: עודד קרני, לע''מ

אתמול אמר האוזר כי "אנחנו על סף תהום, זה טירוף הדעת ללכת לבחירות. אפשר להגיע לפשרה. יש לדחות את פיזור הכנסת ב-100 יום, ולהסכים במהלך אותם ימים על תקציב. יש פה פיתרון, ראש ממשלה צריך להבין שהוא לא יכול לגרור את מדינת ישראל למערכת בחירות נוספת בעת הזו". גורמים בליכוד התייחסו לדבריו ואמרו כי "ראש הממשלה שוקל את הצעת הפשרה של האוזר במטה המרכזי ונוטה לקבלה".

עוד התייחס חבר הכנסת לעניין מינוי הבכירים, ואמר: "אני פונה לראש הממשלה להיצמד למה שהוסכם במאי. ישנה ועדה, צריכה להתכנס אותה ועדה, תתכנס הוועדה, תדון במהלך אותה תקופה – אפשר להגיע גם בזה להבנות. עד אז לא ייעשו מינויים. אם יצאו מחר לבחירות ממילא לא יהיו מינויים כך שאין פה וויתור של אף צד".