גורמים בליכוד: נפתרו המחלוקות במו"מ - אפשר לחתום על הסכם

לאחר שמוקדם יותר פוצצה פגישת נתניהו-גנץ בשל מחלוקת סביב הוועדה למינוי שופטים, ואחרי שיו"ר כחול לבן אפשר לקדם את החוקים נגד יריבו, גורמים בסיעתו של רה"מ טוענים כי ניתן להרכיב ממשלה

זמן צפייה: 01:11

המגעים להרכבת הממשלה: גורמים במפלגת הליכוד אמרו היום (שני) כי למרות הפיצוץ במגעים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר כחול לבן מוקדם יותר היום, כל המחלוקות במשא ומתן נפתרו, ואפשר לחתום על הסכם קואליציוני.

בתוך כך, גנץ יתחיל "להפעיל את הכנסת" ויפסיק לעכב את החקיקה נגד נתניהו, לאחר שהשניים לא הצליחו להגיע להסכמות בתום פגישה בת שעה וחצי שנערכה הבוקר במעון ראש הממשלה בירושלים. עם זאת, חברי הכנסת של כחול לבן משכו באופן סמלי את שמותיהם מחוקים שהיו חתומים בהם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר שפגישתם תמה ללא הסכמות: גנץ יפסיק לעכב את "חוקי נתניהו"

"קורע לב": אחרי הפרסום בחדשות 13 – רה"מ שוחח עם מוכר הפלאפל

בשל מגפת הקורונה: עלייה חדה במקרי האנטישמיות ברחבי העולם

בני גנץ ובנימין נתניהו
בני גנץ ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

המחלוקת בפגישה היו סביב הוועדה למינוי שופטים, נתניהו דרש לכתוב בהסכמים כי נציג הכנסת לצד ח"כ מהליכוד יהיה ח"כ צביקה האוזר. ‏גנץ ביקש להמתין עם הסיכום הכתוב בנושא עד שתתברר רשימת המועמדים הסופית, על מנת למנוע במידת האפשר מצב שלאופוזיציה לא יהיה נציג בוועדה. מהליכוד נמסר בתגובה כי "המאמצים לאחדות עדיין נמשכים מתוך כוונה להקים ממשלת חירום לאומית בהקדם".

במקביל, יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, שוב מתח ביקורת על המגעים להרכבת הממשלה וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "או שאתה נלחם בשחיתות או שאתה חלק ממנה. בכחול לבן בחרו צד". יו"ר תלם משה יעלון תקף את יו"ר כחול לבן בחשבון הטוויטר שלו וכתב כי "אל תטעה שוב. לא נשתף איתך פעולה ב'משחק כפול', שמטרתו להכניס אותך לממשלה רעה. החוקים חשובים מדי מכדי שתשחק בהם משחק פוליטי. הדרך היחידה היא שתפסיק את המשא ומתן עם נתניהו. לא תשתמש באצבעותינו, כדי להצטרף לממשלת חסינות ושחיתות".

יו''ר יש עתיד יאיר לפיד, לאחר פירוק מפלגת כחול לבן
יו''ר יש עתיד יאיר לפיד, לאחר פירוק מפלגת כחול לבן | צילום: חדשות 13

לאחר מכן פנה יעלון לחברי הכנסת בכחול לבן וכתב: "לחברינו בכחול לבן, מבין שהסרתם את שמותיכם מרשימת החוקים נגד שחיתות משרתי ציבור. אי-אפשר לאחוז את המקל בשני קצותיו. או שאתם בעד שחיתות או שאתם נגד. כאן נמדדת מנהיגות. ברוכים הבאים לפוליטיקה המלוכלכת ולשחיתות של נתניהו".