לאחר שפגישתם תמה ללא הסכמות: גנץ יפסיק לעכב את "חוקי נתניהו"

השניים לא הצליחו ליישב בפגישה בת שעה וחצי את המחלוקת סביב הוועדה למינוי שופטים. גנץ יפסיק לנצל את סמכותו כדי למנוע קידום חוקים, אך הח"כים ממפלגתו משכו את שמותיהם מהחוקים נגד נתניהו

זמן צפייה: 01:11

המגעים להרכבת הממשלהיו"ר כחול לבן בני גנץ "יפעיל את הכנסת" ויפסיק לעכב את החקיקה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר שהשניים לא הצליחו להגיע להסכמות בתום פגישה בת שעה וחצי שנערכה הבוקר (שני) במעון ראש הממשלה בירושלים. עם זאת, חברי הכנסת של כחול לבן משכו באופן סמלי את שמותיהם מחוקים שהיו חתומים בהם.

המחלוקת בפגישה היו סביב הוועדה למינוי שופטים, נתניהו דרש לכתוב בהסכמים כי נציג הכנסת לצד ח"כ מהליכוד יהיה ח"כ צביקה האוזר. ‏גנץ ביקש להמתין עם הסיכום הכתוב בנושא עד שתתברר רשימת המועמדים הסופית, על מנת למנוע במידת האפשר מצב שלאופוזיציה לא יהיה נציג בוועדה. מהליכוד נמסר בתגובה כי "המאמצים לאחדות עדיין נמשכים מתוך כוונה להקים ממשלת חירום לאומית בהקדם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

במשרד הבריאות מזהירים: ישראל לא ערוכה לגל שני – והוא יגיע

קנדה: 16 נרצחו באירוע הירי החמור ביותר בתולדות המדינה

"משכיח את המציאות": מתחילת ההסגר – עלייה בצריכת האלכוהול

בני גנץ, בנימין נתניהו
בני גנץ, בנימין נתניהו | צילום: רויטרס, shutterstock

במקביל, יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, שוב מתח ביקורת על המגעים להרכבת הממשלה וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "או שאתה נלחם בשחיתות או שאתה חלק ממנה. בכחול לבן בחרו צד". יו"ר תלם משה יעלון תקף את יו"ר כחול לבן בחשבון הטוויטר שלו וכתב כי "אל תטעה שוב. לא נשתף איתך פעולה ב'משחק כפול', שמטרתו להכניס אותך לממשלה רעה. החוקים חשובים מדי מכדי שתשחק בהם משחק פוליטי. הדרך היחידה היא שתפסיק את המשא ומתן עם נתניהו. לא תשתמש באצבעותינו, כדי להצטרף לממשלת חסינות ושחיתות".

לאחר מכן פנה יעלון לחברי הכנסת בכחול לבן וכתב: "לחברינו בכחול לבן, מבין שהסרתם את שמותיכם מרשימת החוקים נגד שחיתות משרתי ציבור. אי-אפשר לאחוז את המקל בשני קצותיו. או שאתם בעד שחיתות או שאתם נגד. כאן נמדדת מנהיגות. ברוכים הבאים לפוליטיקה המלוכלכת ולשחיתות של נתניהו".

ח''כ משה בוגי יעלון
ח''כ משה בוגי יעלון | צילום: חדשות 13

בסוף השבוע שעבר פורסם כי הפערים במשא ומתן בין הצוותים של כחול לבן והליכוד אומנם הצטמצמו, אך החשדנות בין ראש הממשלה ליו"ר כחול לבן - עדיין גדולה, וכמעט הביא לפיצוץ נוסף במגעים. זאת למרות שהליכוד ויתרה על הדרישה לביטחונות על האפשרות שבג"ץ יתערב כדי לפסול את נתניהו כממלא מקום ראש הממשלה לאחר שיסיים את כהונתו.

דרישת הליכוד הכעיסה מאוד את אנשי כחול לבן, ולכן המפלגה ויתרה עליה. עם זאת, יש עדיין נושאים שלא נפתרו, כמו עניין תיק החוץ. במקביל, כחול לבן מנסים לשנות חלק מהסיכומים שכבר הושגו בסוגיית הוועדה למינוי שופטים.

בני גנץ ובנימין נתניהו
בני גנץ ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

לפני כן אמר נתניהו בזמן הצהרתו על ההקלות בהסגר כי "אנחנו עושים מאמצים להקים ממשלת אחדות לאומית". לדבריו, "אין מישהו שרוצה בזה יותר ממני כי ראיתי את נגיף הקורונה הדוהר לעברנו. אני רואה בממשלת אחדות וחירום לאומית חלק הכרחי לניצחון במלחמה הזו".

בתוך כך, גנץ תקף את נתניהו על רקע המשא ומתן התקוע. "מי שרוצה לגרור את ישראל לטירוף מערכות רק בשביל לקבל עוד כמה מנדטים – שיגיד", כתב בחשבון הפייסבוק שלו. עוד כתב גנץ בפוסט, כי הוא אינו יודע אם ישראל תלך לבחירות רביעיות, אך "אם חלילה כך יקרה, כחול לבן תלך אליהן עם ראש מורם", כהגדרתו. "מאז הבחירות מתנהל משחק כפול מצד גורמים שונים במערכת הפוליטית", כתב יו"ר כחול לבן. "מי שרוצה לבזבז מיליארדי שקלים במקום להעביר אותם למערכת הבריאות, לעצמאים, למפוטרים ולאלה שנותרו חסרי כל בגלל משבר הקורונה - שיתכבד ויגיד".