הוועדה הציבורית הכריעה: יוגדל המימון לבחירות לחברי הכנסת

השופטת (בדימוס) אילה פרוקצ'יה, יו"ר הוועדה הציבורית לעניין מימון המפלגות, הודיעה בתום דיון בנושא כי שיעור העלאת יחידות המימון לחברי כנסת יעלה ב-12.5%: "לאור ההתייקרות בעלויות הקמפיינים והבחירות החוזרות ונישנות החליטה הוועדה כי יחידת מימון תעלה מ 1.4 ל-1.6 מיליון שקלים"

מליאת הכנסת. ארכיון
מליאת הכנסת. ארכיון | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

יו"ר הוועדה הציבורית לעניין מימון המפלגות, השופטת (בדימוס) אילה פרוקצ'יה, החליטה היום (רביעי) בתום דיון שעסק בהעלאת יחידת המימון לחברי כנסת, כי שיעורן יעלה ב-12.5%: "הוועדה שמעה את אלה שבעד ואלה שנגד, ואת הערכות הכלכליות ממחלקת מחקר הכנסת. לאור הנתונים שהוצגו בפניה, ולאור ההתייקרות בעלויות הקמפיינים והבחירות החוזרות ונישנות החליטה הוועדה כי יחידת מימון תעלה מ 1.4 ל-1.6 מיליון שקלים".

נזכיר כי בליכוד דרשו העלאה ל-1.8 מיליון שקלים ובניסיונות הפשרה של שאר המפלגות דובר על 1.66 מיליון שקלים.

כמו כן, אתמול החליטה ועדת הכנסת לפצל את מימון המפלגות מחוק התפזרות הכנסת, ולקדם רק את הפיזור ללא העלאת מימון מפלגות. היום, כאמור, הודיעה השופטת בדימוס פרוקצ'יה על החלטת הוועדה.

הוועדה הגיעה להחלטה בעקבות דרישת מפלגת העבודה בהובלת ח"כ רם שפע ומפלגת ישראל ביתנו בהובלת ח"כ יבגני סובה. לאור ההתנגדות, פרוקצ'יה אמרה כי אם אין הסכמות רחבות היא תוכל לאשר את הנושא, ועל כן הוחלט אתמול לא לקדם את העלאת המימון.