התיקון לחוק הלאום נפל בכנסת - גנץ נעדר מההצבעה

הכנסת דחתה את הסעיף שהציעה יש עתיד. יו"ר כחול לבן, יחד עם כמה חברי מפלגתו - לא בא למליאה. לפיד: "הבריחה של גנץ - עצובה". כחול לבן: "שוקדים על חוק יסוד נפרד שיבטיח את עקרון השוויון"

זמן צפייה: 01:15

הכנסת דחתה היום (רביעי) את התיקון שהציעה מפלגת יש עתיד לחוק הלאום. יו"ר כחול לבן בני גנץ נעדר מההצבעה, יחד עם כמה מחברי מפלגתו. "אנחנו מתנגדים להצעת החוק שהועלתה היום במליאה", מסרו מטעם כחול לבן. "בדיוק כמונו, גם חברי יש עתיד טענו עד השבוע שהדרך הנכונה לתקן את הבעיות העולות מחוק הלאום היא באמצעות חוק יסוד נפרד שיבטיח את עקרון השוויון".

במפלגה הוסיפו כי "שר המשפטים אבי ניסנקורן שוקד על הנושא מזה מספר שבועות, ויחד עם משפטנים בכירים וחברי כנסת נוספים מהסיעה מגבש פתרון לנושא חשוב זה".

יו"ר יש עתיד הגיב על החלטתו של גנץ להיעדר מהמליאה, וכתב: "הבריחה של גנץ ואשכנזי מהכנסת כדי לא להצביע על חוק הלאום היא כבר לא מרגיזה - היא עצובה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גורמים במשטרת ת"א: בקרוב נתפוס כל המעורבים בתקיפת המפגינים

מ"מ המפכ"ל החליט: יחידות מיוחדות ינסו למנוע אלימות נגד מוחים

מסתמן: ישראלים שחוזרים ממדינות ירוקות – לא יחויבו בבידוד

הכנסת מצביעה על חוק הלאום
הכנסת מצביעה על חוק הלאום | צילום: ערוץ הכנסת

כזכור, חוק הלאום, אשר קובע מבחינה חוקית את מעמדה של מדינת ישראל כ"מדינת הלאום של העם היהודי", עורר סערה בשנה שעברה עת עבר בכנסת. לא מעט עצרות מחאה התקיימו ברחבי הארץ בדרישה לבטלו.

החוק מסדיר גם את סמליה של המדינה ואת בירתה כ"ירושלים השלמה והמאוחדת". כמו כן, הוא מעניק לעברית מעמד מיוחד על פני השפה הערבית, וקובע כי "המדינה רואה בפיתוח התיישבות יהודית ערך לאומי".