בנט תוקף בכנסת: "עבאס הוא לא פילגש כמו שהליכוד התייחסו אליו"

ראש הממשלה עלה לנאום במליאה, התייחס לשותפות בקואליציה עם רע"ם, אמר כי הוא לא מתנצל על ההסדרה בנגב ותקף את ראש הממשלה לשעבר נתניהו: "מי שצריך לעמוד כאן ולהתנצל זה מי ש-20 שנה לא עשה כלום". נתניהו עלה לנאום אחריו והגיב: "כשרע"מ אומרים להרים ידיים, אתם מרימים ידיים"

זמן צפייה: 01:43

ראש הממשלה נפתלי בנט עלה היום (שני) לנאום בדיון 40 חתימות במליאת הכנסת, והתייחס לשותפות בקואליציה עם רע"מ. "לא הכרתי את מנסור, רק שמעתי שביבי פגש אותו כמה פעמים בבלפור בהסתר", אמר בנט, "אני אמרתי שלא אפגוש אותו בהסתר, הוא לא פילגש. קיש וביבי ויריב לוין שנפגשו איתו והחליפו טיוטות בהסתר - ככה לא עובדים. הלכתי לפגוש אותו וגיליתי מנהיג של הציבור הערבי שמנסה דרך אחרת. אני עוד לא יודע אם נצליח, ימים יגידו".

"באותם ימים רע"מ והליכוד ניהלו מו"מ מתקדם והייתה עסקה שמקימים ועדה מיוחדת לציבור הערבי" המשיך בנט, "נפגשנו אני ומנסור בחדר, שמעתי את מה שהוא אומר, והחזון שלו היה לראות איך אנחנו, אזרחים במדינת ישראל, כן יכולים להסתדר זה עם זה. חשבנו על חזון לשיתוף פעולה ולא חזון של קללות וצרחות".

"מדינת ישראל היא באמת סיטואציה ייחודית ומורכבת", הוסיף ראש הממשלה, "אנחנו מוקפים במדינות ערב, חלקן אויבות וחלקן בשלום, זה מצב מורכב. השתכנעתי בכנות מרצונו להראות דרך אחרת, וההגונים ביניכם יודעים שזה נכון, ואנחנו מנסים".

"אנחנו מנסים לשפר את החינוך, מנסים להסדיר את המצב בנגב. הרעיון הוא לקבע מספר יישובים חוקיים, ובהסכמה לעבור ממקומות בלתי חוקיים לחוקיים. אני לא מתנצל על זה, אני גאה בזה, זה מה שצריך לעשות, זה טוב להם וטוב לנו, מה קרה? מי שצריך לעמוד כאן ולהתנצל זה מי ש-20 שנה לא עשה כלום".

"יש קואליציה נגדנו - קואליציית איימן עודה-בן גביר-ביבי. זו אותה קואליציה שהייתה צריכה לדאוג למלגות ממדים ללימודים. אתם לא מתביישים? חוק טוב לסטודנטים, ללוחמים. אבל לא. בשביל הפוליטיקה, ביבי-עודה-בן גביר משתפים פעולה. זו הקואליציה החדשה".

"אני לא מסכים בהכול עם תמר זנדברג ומרב מיכאלי, אבל אנחנו ביחד. ממשלת רצון טוב או הקואליציה החדשה של מדינת ישראל - ביבי-טיבי-עודה ובן גביר. זה מה שעומד היום, שלא תהיה טעות. יומם ולילה אתם משתפים פעולה. טיבי ובן גביר, בן גביר וטיבי"

רה''מ נפתלי בנט במליאת הכנסת
רה''מ נפתלי בנט במליאת הכנסת | צילום: ערוץ כנסת

בפתח דבריו סקר ראש הממשלה את ביצועי ממשלתו: "לפני שנה אירע אסון כבד שנבע מהפקרות בלתי רגילה, יש פה את סגן השר מתן כהנא, שבמילה אחת אפשר לבטא את המעשים שלו - אחריות. הוא לוקח אחריות כדי לתקן. לפני שנה עמדתי פה ודיברתי על האבטלה הגבוהה שהייתה בישראל, לקחנו אחריות ותיקנו".

"דיברנו על זה שיש מאות אלפי מובטלים והממשלה לא עושה כלום חוץ מעוד סגר ועוד סגר. אנחנו את שני הגלים צלחנו בלי יום אחד של סגר, למרות שהאופוזיציה אמרה 'הם מובילים לסגר' אז לא, מסתבר שיש דרך אחרת, זה נקרא ניהול, מה שלא היה פה במשך כמה שנים".

"ראש הממשלה הקודם הוא זה ששחרר את יחיא סינוואר, מנהיג החמאס. גם פה, אנחנו נלחמים. בשונה ממדיניות ההכלה של הממשלה הקודמת, שרק חטפה טילים ולא עשתה כלום, אנחנו על בלון ראשון מפציצים, ולכן עוטף עזה ושדרות עברו עכשיו את 11 החודשים השקטים ביותר. אתם שברתם - אנחנו מתקנים".

"אנחנו לקחנו אחריות, הורדנו את הגירעון. לא העברתם תקציב - העברנו תקציב. אין מכולת שאין לה תקציב, ואתם לא העברתם תקציב. כמה שבועות לפני כניסתי לתפקיד, קודמי התחייב להקים קונסוליה בפרבר ירושלמי שנקרא אבו דיס. אני עמדתי מול הדבר הזה ואמרתי - לא יקום ולא יהיה".

"אנחנו נמשיך לתקן. את הרכבת התחתית בתל אביב מרחתם, ואנחנו תיקצבנו והעברנו את החוק. אתם יודעים שהיינו חייבים במשך שנים להעלות את גיל הפרישה לנשים, אבל זה לא פופולרי. יותר קל להתחנף לציבור ולפזר כסף שאין מהמטוסים, להותיר לילדים שלנו חובות. אנחנו באנו ועשינו את זה למרות שזה לא פופולרי, אבל התפקיד של ממשלה אחראית זה לקבל אחריות".

"אני לא רוצה אפילו להרחיב על גודל הבור שהשארתם אותנו מול איראן. לא עשיתם כלום, נאומים ומילים, מילים ונאומים. אבל נאומים בכנסת לא עוצרים צנטריפוגות. הורשתם לנו איראן שבחודש אפריל עלתה לרמת העשרה של 60%. העדפתם עוד בחירות ועוד בחירות. חזון האופוזיציה - בחירות, חזון הממשלה - צמיחה".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו במליאת הכנסת
ראש האופוזיציה בנימין נתניהו במליאת הכנסת | צילום: ערוץ כנסת

בהמשך עלה לנאום ראש האופוזציה בנימין נתניהו ואמר: "זה מה שקורה היום במדינת ישראל. טירוף מערכות מוחלט. צבר האירועים המבישים הללו איננו מקרי, הוא נובע מהחולשה התהומית של ממשלת ההונאה והכניעה. האויבים שלנו פתאום אינם מפחדים, הם מרגישים את החולשה, את האפסות שלכם, ולא רק הם. כל אזרחי ישראל מרגישים את הרפיסות של הממשלה, את הרפיון שלה, את ההפקרות שלה".

"נפתלי בנט, אתה יכול להמשיך לשוחח עם ראש הממשלה הרזרבי, אבל כשאתה הקמת את ממשלת ההונאה שלך, שתזכר ולא לטובה, אתה אמרת 'אנחנו עושים פה ניסוי'. אז אני אומר לך נפתלי - חיים של מדינה הם לא ניסוי, חיים של אנשים הם לא ניסוי. כולם יודעים שהניסוי הזה לא הצליח, שהוא נכשל כישלון מוחלט. אתם מהמרים על החיים של כולנו וכולנו משלמים את המחיר. וכמו מהמרים אובססיביים אתם לא יודעים מתי להפסיק".

"בנט, כל אלה שמסביבך רואים זאת. הם קופצים מסיפון הטיטאניק, או נדחפים מהסיפון. מי ששולט בממשלה הזו זו מועצת השורא. התיאבון של רע"מ לא פוסק. חברי רע"מ רוצים עוד ומקבלים עוד. רע"מ דרשה הרחבה דרמטית של הבנייה הבלתי חוקית בנגב - וקיבלה. מה עוד קיבלו מכם אחרי שחזרו לקואליציה? כשברע"מ אומרים להרים ידיים, אתם מרימים ידיים".

"לבנט לא היו שום עקרונות. רק אופרטיוניזם. אני שואל את ניר אורבך, שירלי פינטו, איילת שקד, גדעון סער, יועז הנדל, שרן השכל, צביקה האוזר - האם תמשיכו להישען על רע"מ ועל אחמד טיבי? האם בשביל זה נבחרתם? צריך להצדיע לעידית סילמן ולעמיחי שיקלי. היום הוא אמר לסילמן אם היא לא מרגישה מובכת. אתה מובך".