בנט בשיחות סגורות: "כשנתניהו ייכשל - אקים ממשלה עם לפיד"

יו"ר ימינה וראש הממשלה קבעו להיפגש ביום חמישי • המפלגות החרדיות ירתמו את רבני מועצת גדולי התורה, על מנת שאלה יפנו לרבני הציונות הדתית - וישכנעו את סמוטריץ' לאפשר ממשלה בתמיכת רע"ם

זמן צפייה: 17:35

"אחרי שנתניהו ייכשל - אקים ממשלה עם לפיד" - כך אמר יו"ר ימינה נפתלי בנט בשיחות סגורות, זאת ביום שבו קיבל נתניהו את המנדט להרכבת הממשלה מהנשיא. דבריו של בנט באים ברקע המתיחות הגוברת בגוש השינוי, שכן הדברים שאמר מוקדם יותר היום בנאום מיוחד הדגישו את רצונו לממשלה ימנית - מה שהעמיק את הפערים בין המפלגות השונות. במקביל לכך, בנט ונתניהו קבעו להיפגש ביום חמישי הקרוב.

הציונות הדתית הגיבה על אמירתו של בנט, ובדיוק כפי שעשו מוקדם יותר הבוקר - גם הפעם תקפו אותו וטענו כי הוא פועל על מנת לסכל הקמה של ממשלת ימין. "החתירה של בנט ושקד להקמת ממשלת שמאל עם לפיד מטרפדת את הסיכוי להקמת ממשלת ימין", נמסר בהודעה. "בנט ושקד עושים הכול כדי שנתניהו ייכשל ואז יגידו שאין ברירה אלא להקים ממשלה עם השמאל ותומכי הטרור".

"אנחנו קוראים להם לשים בצד את השאיפות האישיות הלא ראליות להיות ראש ממשלה עם 7 מנדטים, להבהיר שלא ישבו בשום ממשלה שאינה ממשלת ימין ולשלב ידיים עם שאר מפלגות המחנה הלאומי במאמצים להקמת ממשלת ימין".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חברי הכנסת ה-24 הושבעו; לוין: "קורא לכל המפלגות – די לחרמות"

בנט: "נגיע עם רצון טוב למו"מ – נעשה הכול כדי למנוע בחירות"

מסתמן: בשבוע הבא יבוטלו הקפסולות בכיתות ז'-י' – כפוף לבדיקות

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: עודד קרני, לע''מ

ובינתיים, המפלגות החרדיות מנסות לסייע לנתניהו להקים ממשלת ימין - אם כי רבים מהם מסתכלים בספקנות על היכולת שלו לעשות כן. בשל כך, החרדים מתכננים לרתום את רבני מועצת גדולי התורה והאדמו"רים על מנת שיפנו לרבני הציונות הדתית - והם אלה שיפעילו לחץ על בצלאל סמוטריץ', כדי שייסוג מהתנגדותו להקים ממשלה בתמיכת רע"ם של מנסור עבאס.

בצלאל סמוטריץ' | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום, קצת אחרי שנשבע אמונים לכנסת, ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בפתח ישיבת הליכוד. "נשיא המדינה הטיל עליי היום את מלאכת הרכבת הממשלה", אמר נתניהו. "המשימה הזו הוטלה עליי בזכות למעלה ממיליון מצביעי הליכוד, שבבחירות האחרונות שוב ביססו את מעמדה של המפלגה כמפלגה הגדולה ביותר בישראל, בפער עצום מכל מפלגה אחרת".

"אזרחי ישראל רצו בבירור שנמשיך להנהיג את המדינה", הוסיף. "אני אעשה יחד אתכם כל מאמץ להצדיק את בחירתם, להוציא את המדינה ממעגל של בחירות חוזרות ונשנות, ולהקים ממשלה חזקה לכל אזרחי ישראל. לא ממשלת שיתוק - אלא ממשלת פעולה. כדי לעשות זאת, הממשלה חייבת להיות ממשלה אחודה - הן במדיניות והן בפעולה. כדי להקים אותה, עלינו להפסיק עם ההחרמות והפסילות האישיות".