בנט: יש פערים במו"מ על ממשלת אחדות; לפיד: נקבל החלטות קשות

8 ימים לתום המנדט של נתניהו, יו"ר ימינה התייחס למגעים להקמת קואליציה: "נהפוך כל אבן כדי למנוע בחירות חמישיות". לפיד: "עוד בחירות – אסון לישראל". סער: "ממשלת אחדות – לא בכל מחיר"

זמן צפייה: 07:12

בפתח ישיבת סיעת ימינה שהתקיימה היום (שני), יו"ר המפלגה נפתלי בנט התייחס למגעים להקמת ממשלת אחדות ואמר: "כפי שהבטחתי, התחלנו לנהל משא ומתן להקמת ממשלת אחדות. לא נחרים אף אחד, אך צריך לומר ביושר: ישנם פערים הן ברמת המהות, למשל בתחומי המשפט וההתיישבות, והן ברמת האחריות. אחדות היא אף פעם לא דבר קל, זה דורש הרבה מתינות, הרבה איפוק מכל הצדדים".

עוד אמר בנט: "הקמת ממשלת ימין נמצאת בעדיפות ראשונה, וחשוב שכולם יידעו: ימינה תצטרף לכל ממשלת ימין שיקים נתניהו, או בהובלתו או בהובלת כל איש ימין אחר בעל יכולת להנהיג את הממשלה, מתוך הליכוד או מבחוץ". לבסוף אמר: "נהפוך כל אבן כדי למנוע בחירות חמישיות בשבוע שנותר".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

מהיום: הורים עם תו ירוק או בדיקה שלילית יוכלו להיכנס לבתיה"ס

בעקבות הירי לדרום: ישראל סגרה את מרחב הדיג ברצועת עזה

"ארץ נוודים" זכה באוסקר לסרט הטוב ביותר; אכזבה ל"עין לבנה"

יאיר לפיד, גדעון סער, נפתלי בנט
יאיר לפיד, גדעון סער, נפתלי בנט | צילום: רויטרס

במקביל, גם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד נשא דברים: "שמעתי את בנט וסער, אכן יש פערים, אבל על דבר אחד כולל מסכימים- צריך ממשלה. המפלגות מאוד שונות אבל כולנו מאמינים שצריך להילחם בשחיתות ולטפל בכלכלה. אם נתניהו יצליח לגרור אותנו לבחירות חמישיות, זה יהיה אסון למדינת ישראל". עוד הוסיף לפיד: "אני קורא מפה לכל השותפים - בואו ניקח אחריות ונעשה את מה שטוב למדינה. בימים הקרובים נצטרך לקבל החלטות קשות, אבל אפשר לסגור תוך כמה ימים".

יו"ר תקווה חדשה גדעון סער, אמר היום בפתח ישיבת סיעתו: "אלה ימים מכריעים במערכת הפוליטית. אמרתי מספר פעמים, גם בשבוע שעבר, כי יש שתי אפשרויות בראייתנו: הקמת ממשלה לאומית בראשות אחר, או הקמת ממשלת אחדות שבבסיסה הסדרים שיבטיחו את יכולתנו להגן על ערכינו והשקפת עולמנו". כמו כן, התייחס סער להתקדמות במגעים להקמת ממשלת אחדות: "יש קשיים בהקמת ממשלה שכזו. הזמן הולך ומתקצר וגם היום איני יכול לומר האם תקום כזאת. אבל חשוב למצות את הניסיון הזה. לא בכל מחיר. לא בכל תנאי".