המרוץ לצמרת: עד כמה קרוב נפתלי בנט לראשות הממשלה?

יו"ר ימינה מעוניין להגיע לצמרת, והסקרים מציבים אותו בנקודת פתיחה מעניינת, אך גם הוא זוכר ימים של נסיקה במנדטים והתרסקות בבחירות. בינתיים, הוא זוכה לתמיכה מהמרכז ולביקורת מהמחנה שלו

זמן צפייה: 08:10

הדבר הכי ודאי שאפשר לומר היום על יו"ר ימינה נפתלי בנט זה שהוא רוצה להיות ראש ממשלה. "באמת יש לו יכולות יוצאות דופן - מנהל אופרטיבי מצוין בשונה מהמנהיגות שקיימת היום, אדם מאוד כריזמתי", סיפרה ד"ר מיכל צור שלו, שותפתו לשעבר של בנט.

בנט נולד בישראל להורים שעלו אחרי הניצחון הגדול של 67' מסן פרנסיסקו, גדל בחיפה, למד בחינוך הדתי והיה בתנועת הנוער של "בני עקיבא". התגייס לצה"ל לסיירת מטכ"ל, לקורס הקצינים כבר יצא במגלן, לא בסיירת. למד באוניברסיטה והלך לעולמות ההייטק, שם עשה אקזיט של מיליוני דולרים. התחתן על גילת ונולדו להם ארבעה ילדים. לבנו, בכורו, קרא יונתן על שמו של יוני נתניהו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נורמליזציה עם קטאר? בישראל כבר מסתכלים אל היעד הבא

בני פרץ שילם לנערות – ושמו נמחק מפרשת "משחקי חברה"

נתניהו וגנץ הודיעו: ישראל לא מתנגדת למכירת F35 לאמירויות

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: רויטרס

יום אחד צלצל אליו חבר ואמר לו: "נתניהו מחפש ראש מטה". בנט קפץ משמחה וניגש לריאיון אצל ראש הלשכה של ראש הממשלה בנימין נתניהו אז, איילת בן שאול, לימים איילת שקד. הקליק היה מיידי. גם הקליק עם נתניהו היה מיידי, הכול זרם עד שהיחסים עלו על שרטון. בסביבת נתניהו היו משוכנעים ששקד ובנט הדליפו עליו חומרים. בכל מקרה, בנט יצא לעוד סיבוב מפואר בעולמות ההייטק וגם בפעם הזו עשה עם שותפיו אקזיט.

אבל המדינה והעשייה הציבורית דגדגה. בשלוש מערכות הבחירות האחרונות שידענו עברו שקד ובנט אינספור טלטלות. בסופו של דבר הם קיבלו שישה מנדטים, ודרשו שני תפקידי שר. למזלו של בנט, נתניהו, בשגיאה פוליטית, סירב. ממקומו באופוזיציה, עם נתניהו, המשפט והקורונה, בנט נוסק בסקרים - פער של שלושה מנדטים בלבד מנתניהו. התכנון שלו להפוך את "ימינה" לכמו "ישראל אחת" של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק.

עם זאת, בנט עצמו זוכר ימים של נסיקה במנדטים והתרסקות בבחירות. מה שבטוח, הוא בעמדת זינוק מעניינת, זוכה לתמיכה גם במרכז, אצל אלה שחולמים על תום עידן נתניהו. מנגד, עדיין נמתחת עליו ביקורת מהמחנה שלו: עו"ד משה חנייאה, ראש עיריית צפת לשעבר מטעם המפד"ל, אמר כי "כל הדוחות של מבקר המדינה לגבי "הבית היהודי" היו לא חיוביים, והוא נקנס פעם אחר פעם במיליון שקלים - זה מעיד שהאדם דוחה קבלת נהלים וחוקים, ולכן רחוק מאוד מהתפקיד להיות מועמד לראשות הממשלה.