פקיד בכיר על שחרור נעמה: "הצעד נעשה כמחווה של פוטין לנתניהו"

הבכיר, שהיה מעורב במגעים לשחרור הצעירה, הסביר כי המאמצים נבעו מהרצון לפתור פרשה שיכלה לפגוע ביחסים הרגישים בין ישראל לרוסיה. עוד הוסיף כי המחוות שי-ם נקטה נועדו להדק את הקשר המדיני

זמן צפייה: 01:08

בדרך לשחרור נעמה? פקיד בכיר שעסק בעניינה של נעמה יששכר, אמר היום (רביעי): "לא הייתה עסקה עם רוסיה. השחרור נעשה כמחווה של הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין לראש הממשלה בנימין נתניהו. המחוות שישראל נקטה כלפי רוסיה נועדו להדק את הקשרים גם לנוכח נושאים נוספים שבין שתי המדינות

עוד הוסיף כי "המדינה פעלה בעניינה, לא רק בגלל הערבות ההדדית שנכונה גם למקרים נוספים, אלא מתוך רצון לפתור פרשה שיכלה לפגוע ביחסים הרגישים בין ישראל לרוסיה, וכן לאור ההערכה שעמדת המדינה בעניין הסגרתו של בורקוב - פעלה לרעת נעמה".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

נתניהו יטוס מוושינגטון למוסקבה לקראת שחרור נעמה יששכר

בדרך לשחרור: מושל מוסקבה חתם על בקשת החנינה של נעמה יששכר

נעמה יששכר הגישה בקשת חנינה רשמית לנשיא פוטין

נעמה יששכר וולדימיר פוטין
נעמה יששכר וולדימיר פוטין | צילום: רויטרס, טוויטר

יפה יששכר, אמה של נעמה, סיפרה מוקדם יותר היום על תחושותיה: "אני מחכה, אני מתוחה מאוד. אני רוצה להודות לראש הממשלה על כל המאמצים שעשה. אני אופטימית ומבקשת מהנשיא פוטין לשמוע אם זה קורה. אני בטוחה שנעמה מרגישה אותו דבר שם. נסעתי אתמול לכלא אבל לא נפגשתי איתה, עכשיו נראה מה יקרה. אני ממש במתח, מתרגשת, זה ערבוב של הרבה תחושות, הרגע שכל כך חיכיתי לו עשרה חודשים מגיע. לא יודעת אם זה יקרה היום או מחר".

אתמול מסרו גורמים בסביבת ראש הממשלה כי נתניהו יטוס בתום ביקורו בוושינגטון אל מוסקבה, שם ייפגש עם הנשיא ולדימיר פוטין ברקע שחרורה המסתמן של יששכר. בהמשך, הקרמלין אישר שאכן רה"מ יגיע להיפגש עמו. כמו כן, רה"מ והנשיא הרוסי ידונו בהתפתחויות המדיניות וב"תוכנית המאה" שצפויה להתפרסם הערב. אמה של נעמה, יפה יששכר, הגיעה לבית המעצר שבו היא שוהה כדי לבקר את נעמה - אך לא קיבלה אישור לכך. יפה לא הרחיבה רק ציינה בקצרה ש"צריך לחכות ולראות".

מוקדם יותר באותו היום, מושל מוסקבה חתם על בקשת החנינה של נעמה, המרצה עונש מאסר בכלא הרוסי. זאת לאחר שאתמול אישרה הוועדה הרוסית את הבקשה. כעת רק נותר שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ישאר את החנינה, כדי שהישראלית תשוחרר מהכלא.