חרף החנינה: נעמה יששכר תערער לבית הדין לזכויות אדם על הרשעתה

עורכי דינה של הצעירה הישראלית, שהורשעה בהברחת סמים ברוסיה, הודיעו כי יפנו בשמה לביה"ד האירופי, כדי לטהר את שמה. "הרשיעו חפה מפשע, העובדה ששוחררה לא אומרת שזכויותיה לא הופרו"

זמן צפייה: 02:34

עורכי דינה של נעמה יששכר הודיעו היום (שישי) כי למרות החנינה שקיבלה, בכוונתה לערער לבית הדין האירופי לזכויות אדם על הרשעתה, ולטהר את שמה. זאת, כשבוע לאחר ששוחררה מהכלא הרוסי אחרי עשרה חודשי מאסר, בשל חנינה שהעניק לה הנשיא פוטין.

"מדובר בהחלטות לא חוקיות ולא צודקות שהובילו להרשעתה של חפה מפשע", מסרו עורכי דינה ואדים קלובגנט ואלכסיי דוברינין. "ההגנה תגיש תלונתה לבית הדין האירופי לזכויות האדם על ההפרות הרבות והגסות של זכויותיה של נעמה במהלך התביעה הפלילית הבלתי מוצדקת נגדה. העובדה שמתן החנינה לנעמה שחרר אותה מעונשה, אין זה אומר שזכויותיה לא הופרו".

לעוד כתבות בנושא:

"עדיין מעכלת": היום הראשון של נעמה יששכר בביתה

אחותה של נעמה יששכר: "היא עדיין מעכלת – מוזר לה להיות בבית"

רה"מ: "לפרשת נעמה יששכר היה פוטנציאל לפגוע ביחסים עם רוסיה"

נעמה יששכר בדרך הביתה- לישראל
נעמה יששכר בדרך הביתה | צילום: חדשות 13

כאמור, לפני כשבוע נעמה השתחררה לחופשי, וחזרה לישראל במטוסו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בשיחה לחדשות 13 לאחר הנחיתה, נעמה אמרה: "תודה לכולם על כל התמיכה. אני עדיין בשוק מכל הסיטואציה".

ליעד גולד, אחותה של נעמה, אמרה יום לאחר מכן כי "אנחנו שומרים עליה. היא עוד לא פתחה את הטלפון, לא את הפייסבוק או את האינסטגרם". "היא עדיין מעכלת", הוסיפה ליעד, "אני רואה על הפנים שלה שמאוד מוזר לה להיות בבית, מאוד מוזר לה להיות חופשייה".

נעמה יששכר בנתב''ג
נעמה יששכר בנתב''ג | צילום: חדשות 13

לאחר שחזרו לארץ, ראש הממשלה נתניהו הסביר מדוע התערב באופן חריג בפרשה, ואמר כי היה לה פוטנציאל לפגוע ביחסים האסטרטגיים עם רוסיה. "טיפחנו את היחסים עם רוסיה בין השאר כדי למנוע התנגשות צבאית בסוריה", אמר נתניהו. "הנושא של נעמה יששכר, אם לא היה נפתר, היה עלול להעיב על כל מערכת היחסים ולפגוע באינטרסים של ישראל".

בסביבת ראש הממשלה הוסיפו כי מעורבותו של נתניהו ויועציו בפרשה נבעה מכך שבניגוד למקרים אחרים של ישראלים שעצורים בחו"ל, במקרה הזה הייתה למדינה אחריות על גורלה של הצעירה בגלל נושאים אחרים שקשורים ליחסי ישראל-רוסיה ובראשם הסגרת ההאקר הרוסי בורקוב לארצות הברית.