בנט פורש: "אשאר חייל נאמן של המדינה"

ראש הממשלה היוצא הודיע על פרישתו מהחיים הפוליטיים והכריז כי איילת שקד תקבל את הנהגת ימינה. "בטוח שהיא תצליח", אמר בנט שהודה גם לשר כהנא ולח"כים בימינה

זמן צפייה: 05:48

עכשיו זה רשמי: ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע הערב (רביעי) כי הוא פורש מהחיים הפוליטיים. בהצהרה שנשא בכנסת אמר בנט: "אין בכוונתי להתמודד בבחירות הקרובות, אך אשאר חייל נאמן של הארץ הזאת".

עוד אמר בנט: "מדינת ישראל היא אהבת חיי לצד משפחתי. לשרת את המדינה זה הייעוד שלי. אני מסיים היום שליחות של שנה למענכם כראש הממשלה. אין עבודה קשה מזו אבל גם אין זכות גדולה מזו. הוכחנו שאנשים עם דעות שונות יכולים לעבוד ביחד ושאף אחד לא צריך לוותר על עמדותיו".

עוד אמר ראש הממשלה היוצא: "הוכחנו שיש טוב משותף. הוכחנו שאפשר לעמוד בהסכמים. אני מבקש להזכיר לעצמנו שרק ביחד ננצח. אם נהיה מפולגים, פשוט לא נהיה. אם נהיה מאוחדים, אף אחד לא יוכל לנו. בואו נהיה טובים אחד לשני. בואו נקשיב. בואו נלמד להכיר ולכבד".

נפתלי בנט בהצהרת הפרישה
נפתלי בנט בהצהרת הפרישה | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

הוא גם הודה לשותפתו שאותה הגדיר מצוינת, שרת הפנים איילת שקד, ואמר כי היא תנהיג את מפלגת ימינה: "אני בטוח שהיא תצליח להובילה לטובה", אמר בנט והודה גם לשר מתן כהנא ולחברי הכנסת של ימינה.

על תקופת המעבר אמר בנט: "אעביר את מקל השליחים לחברי יאיר לפיד. אני אמשיך לסייע ולעזור לו במסגרת תפקידי". ראש הממשלה הבא יאיר לפיד צייץ לאחר ההצהרה: "נפתלי אחי, תודה בשמי ובשם כל עם ישראל". לאחר הודעת הפרישה של בנט צייצה שקד: "יוצאים לדרך".

איילת שקד ומתן כהנא לאחר פרישת בנט
איילת שקד ומתן כהנא לאחר פרישת בנט