ראש המוסד: מגפת הקורונה במדינות ערביות - חמורה ממה שהן מודות

יוסי כהן אמר בתדרוך סגור בכנס של בכירים במשרד הבריאות כי בלבנון, עיראק וסוריה יש תחלואה גדולה וכי מניין המתים באיראן גדול בהרבה משדווח. "המספרים שאני מכיר גבוהים הרבה יותר"

זמן צפייה: 02:45

ראש המוסד יוסי כהן אמר הבוקר (חמישי) בתדרוך סגור בכנס של בכירים במערכת הבריאות כי מצב מגפת הקורונה בשורה של מדינות ערביות חמור ממה שהן מודות. "בלבנון, עיראק וסוריה יש תחלואה גדולה והם משקרים", אמר כהן. "גם המספרים של הנדבקים והמתים שהאיראנים מדווחים עליהם לא נכונים - המספרים שאני מכיר גבוהים הרבה יותר".

כהן סקר את מאמצי המוסד לרכש ציוד רפואי מאז תחילת מגפת הקורונה, ואמר כי עד כה מאמצים אלה הביאו לישראל כ-50 מיליון מסכות ו-260 מכונות הנשמה. לדבריו, אחת הבעיות הקשות הייתה שהמדינות לא מוציאות ציוד, ולכן ההחלטה הייתה להקים מפעלים בארץ כי יהיה קשה להביא ציוד מחו"ל. "למרות כל הקשרים שלנו הדלתות נסגרו ברוב מדינות העולם, לכן העברנו את פסי הייצור לארץ", אמר ראש המוסד.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מחקר: מקרי ההידבקות בנגיף בסין – פי 4 יותר ממה שמסרו הרשויות

האיחוד האירופי: בחנו את הסכם נתניהו-גנץ – מתנגדים לסיפוח

דיווח: ישראל הזהירה פעילי חזבאללה בטלפון לפני תקיפות בסוריה

יוסי כהן
יוסי כהן | צילום: רויטרס

הוא ציין כי המוסד רוצה "להעביר את המקל" בנוגע לרכש הציוד למשרד הבריאות, אבל רק כשמשרד הבריאות יהיה ערוך. ברקע דברים אלו, כהן נפגש הערב עם מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ודן עמו לגבי מתי ואיך סוגרים את חמ"ל הרכש ומעבירים את המקל למשרד הבריאות.

ראש המוסד הוסיף כי המדינה צריכה לפתוח את המשק ולא להמשיך סגר, ואף ציין כי הוא כותב דוח לראש הממשלה בנימין נתניהו על איך נכון לפתוח מחדש את המשק ולהתמודד עם הגלים הבאים. לטענתו, על מנת לפתוח את המשק צריך לחזק את משרד הבריאות, כדי שיהיה מסוגל גם להנשים 5,000 חולי קורונה קשים וגם להשאיר את המדינה פתוחה. "אני נגד ללכת לגלים של פתיחה, סגר, פתיחה, סגר", אמר כהן. "צריך מערך שידע להתמודד עם כל זה בלי לסגור, במיוחד מערך בדיקות מהיר ויעיל ולהגדיל את התקנים של הצוותים הרפואיים".