יעלון פורש: "ישראל חייבת לרכז את כוחותיה במאבק לשינוי"

לאחר שנפרד מיש עתיד, יו"ר תל"ם הודיע שלא יתמודד בבחירות לכנסת ה-24, ויפרוש מהחיים הפוליטיים. "האמנתי שבריצה עצמאית נוכל להגדיל את כוחו של מחנה השינוי - הנחת העבודה הזו הייתה שגויה"

זמן צפייה: 04:36

יו"ר תל"ם משה יעלון הודיע היום (שני) כי הוא פורש מהחיים הפוליטיים ולא יתמודד בבחירות לכנסת ה-24. "האמנתי שבריצה עצמאית שלי ושל תל"ם, נוכל להגדיל את כוחו של מחנה השינוי. הנחת העבודה הזו התבררה כשגויה", כתב בהודעתו. "בנסיבות הפוליטיות שנוצרו, המאבק לשינוי מחייב אותי ואת המפלגה שלא להתמודד בבחירות הקרובות".

עוד כתב יעלון כי "גם לבחירות האלה יצאתי מתוך אותה תחושת שליחות. מתוך הבנה שהקרב הנוכחי הוא על נשמת אפה של המדינה והחברה בישראל. המחדל הלאומי גדל בקנה מידה חסר תקדים בכל התחומים. ישראל חייבת לרכז את כל כוחותיה במאבק לשינוי - לאיחוי הקרעים בחברה, לסיכול תרבות השקר, להחזרת היושרה לדרך חיינו ולביצור הדמוקרטיה שנשחקת מדי יום. לעמידה באתגר הבריאותי והכלכלי".

משה (בוגי) יעלון
משה (בוגי) יעלון | צילום: חדשות 13

"ב-23 במארס נלך כולנו לקלפי. אני קורא לכולכם לקחת חלק בבחירות", המשיך יו"ר תל"ם. "עליכם לפקוח שבע עיניים ולוודא שלא תתנו את קולכם למי שיפקירו את התקווה לשינוי, לשם ישיבה בצל נאשם בפלילים. תנו את קולכם להנהגה נקיית כפיים".

לפני כשלושה שבועות נשא יעלון נאום והודיע על ריצתו העצמאית לכנסת ה-24. "מדינת ישראל נמצאת במשבר מנהיגות החמור ביותר שידענו. מי שעומד בראש ממשלתנו, נמצא בניגוד עניינים חריף עם מדינת ישראל", אמר. "הוא מנע מאיתנו את תקציב המדינה והוא מונע מינויי בכירים ושומרי סף".

ברשימה של יעלון נכללו בין היתר השר יזהר שי, שפרש מכחול לבן, עורך הדין גונן בן יצחק, אחד ממובילי המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ויו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל וחבר לשעבר בקבינט המומחים של ממונה הקורונה, הפרופסור חגי לוין.