יעלון על הסכם האחדות: "גנץ ואשכנזי יצאו סמרטוטים במשא ומתן"

יו"ר תל"ם מתח ביקורת חריפה על כחול לבן ואמר כי הם "נותנים גיבוי לנאשם עם 3 כתבי אישום שמתחמק ממשפט". עוד ציין שהוא לא מאמין שגנץ יהיה רה"מ ואמר: "אני לא בטוח שהממשלה הזו תקום"

זמן צפייה: 07:01

יו"ר תל"ם משה (בוגי) יעלון מתח ביקורת חריפה על הסכם האחדות שנחתם בין כחול לבן לליכוד ואמר כי גנץ ואשכנזי "יצאו סמרטוטים - תראי מה יצא מהמשא ומתן הזה. זה ממשלת חסינות ושחיתות ולצערי ידידיי מכחול לבן נותנים גיבוי לנאשם עם שלושה כתבי אישום שמתחמק ממשפט. תראי לי סעיף אחד בהסכם שמדבר על משבר הקורונה". יעלון גם ציין שהוא אינו מאמין שגנץ יהיה ראש ממשלה, וציין כי "אני לא בטוח שהממשלה הזו תקום".

יעלון הוסיף ומתח ביקורת חריפה על ניהול משבר הקורונה וצידד בבנט שטען שהאחריות על המשבר הייתה צריכה להיות תחת משרד הביטחון: "זה משיקולים פוליטיים, הכל משועבד להישרדותו של נתניהו. תראי איך הממשלה הזו מתנהגת, אין פה שום אחריות קולקטיבית. השרים הם סמרטוטים. ראש הממשלה מודיע בשידור חי בתקשורת מה הוא הולך לעשות והם יושבים אחר כך להחליט. אחרי זה הם יגידו שהפקידים שולטים, תקחו אחריות".

משה (בוגי) יעלון
משה (בוגי) יעלון | צילום: חדשות 13

כמו כן, יעלון תקף גם את נתניהו ואמר כי "מה שאכפת לו זה לפגוע במערכת המשפט ובשלטון החוק. לצערי, החבר'ה שלנו מכחול לבן נכנסו תחתיו. אנחנו מסתכלים על סדר העדיפויות של נתניהו, מה הניע אותו במו"מ מה היה חשוב לו – להשמיד את בג"ץ. נתניהו גורר אותם עם ההסכם הזה ל-21 יום, וגם עכשיו הוא מנסה לגרום לעריקים מהצד השני. זו בדיוק ההשחתה של המערכת הפוליטית". יעלון התייחס גם לעריקה של הנדל והאוזר ממפלגתו ואמר כי "אני לוקח אחריות, אינני גאה בהתנהלות שלהם".

בתוך כך, שר הביטחון נפתלי בנט התראיין מוקדם יותר בחדשות 13 והתייחס לאפשרות שיכנסו לממשלה: "אני לא באתי לפוליטיקה בשביל לשחק, לא מעניין אותי לשבת על תיק ריק. אם הם מאשימים אותי שאנחנו מתעקשים על משרדים משמעותיים אני מודה באשמה – באתי כדי להשפיע. יכלתי להישאר בהיי-טק ולעשות שם מיליונים או להיות עם המשפחה. אם אנחנו נהיה בממשלה שאני לא יכול להגיד שהיא לרוחנו לגמרי, בלשון המעטה, זה בשביל להשפיע".

[brightcove_iframe video_id='programs-shabbat-edition-articles-part-2004252018 בנט' autoplay='0' credit='' desc='שר הביטחון נפתלי בנט' kid='' duration='0'']

"אם לא נוכל להשפיע לא נהיה לא קרה כלום", המשיך. "אם נכנס לממשלה זה יהיה על דעת כל התנאים של הקמת הממשלה כולל מרכיב הרוטציה. כרגע נראה שרה"מ לא מייעד לנו השפעה משמעותית שזה בסדר, אני לא כועס עליו, אנחנו לא חייבים להיכנס. רה"מ צריך להחליט אם הוא רוצה אותנו או לא, הכדור באמת אצלו לא אצלנו. אנחנו נקבל כל החלטה בהבנה".