נתניהו שוחח עם מלך מרוקו: "נקבעו המנגנונים ליישום ההסכמים"

רה"מ ערך שיחה טלפונית עם מוחמד השישי והזמין אותו לביקור בארץ. בתקשורת במרוקו דווח גם כן על השיחה: "המלך ציין את הקשרים המיוחדים בין העדה המרוקנית בישראל לבית המלוכה ברבאט"

זמן צפייה: 00:24

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (שישי) בטלפון עם מלך מרוקו מוחמד השישי. מטעם ראש הממשלה נמסר כי המנהיגים בירכו זה את זה על חידוש היחסים בין המדינות, ונקבעו התהליכים והמנגנונים ליישום ההסכמים.

עוד נמסר כי נתניהו הזמין את המלך לביקור בישראל, וכי המלך ציין את הקשר האמיץ והחם עם יהודי מרוקו ויוצאי מרוקו בישראל. ראש הממשלה אמר ש"בישראל כולה ישנה התלהבות רבה מהשלום בין המדינות".

מלך מרוקו
מלך מרוקו | צילום: רויטרס

התקשורת המרוקנית דיווחה גם היא על שיחתם של השניים. צויין כי מלך מרוקו הזכיר בשיחה את הקשרים המיוחדים בין העדה המרוקנית לבין בית המלוכה במרוקו. כמו כן, מלך מרוקו הדגיש בשיחה את "עמדתה האיתנה של מרוקו כלפי הסוגיה הפלסטינית", והדגיש גם את התפקיד המוביל של מרוקו למען שלום ויציבות במזרח-התיכון.

עוד נטען כי נתניהו מסר בשיחה כי הוא מתכוון לבצע את כל ההתחייבויות שהבטיחה ישראל לבצע במסגרת ההסכם בין שתי המדינות, לפי לוח זמנים שייקבע לכך.

מלך מרוקו מוחמד השישי ובנימין נתניהו
מלך מרוקו מוחמד השישי ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

שיחתם של שני המנהיגים מגיעה לאחר ביקור המשלחת הישראלית-אמריקנית במרוקו, מוקדם יותר השבוע. מהצד הישראלי, את המשלחת הוביל ראש המל"ל מאיר בן שבת ואיתו גורמים מדיניים נוספים. בביקור ההיסטורי לקחו חלק גם ג'ארד קושנר, יועצו המיוחד של הנשיא האמריקני טראמפ, ובכירים אמריקנים נוספים.