בעקבות סירובו להצביע עם הקואליציה: ח"כ אמיר אוחנה הושעה מוועדת חוץ וביטחון

ח"כ אמיר אוחנה מהליכוד הושעה מהוועדה החשובה בעקבות סירובו להצביע עם הקואליציה. במשך כל היום התקשו בקואליציה לגבש רוב בהצבעות בכנסת

נענש על עמדתו. אוחנה
נענש על עמדתו. אוחנה | צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

חבר הכנסת אמיר אוחנה (ליכוד) הצהיר בשבוע שעבר כי לא יצביע עם הקואליציה עד שתשונה עמדת המדינה, שמתנגדת לאימוץ בידי זוגות בני אותו המין. היום (רביעי) נענש אוחנה על ידי הקואליציה - והושעה מוועדת חוץ וביטחון.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

במשך כל היום התקשו בקואליציה לגייס רוב להצבעות, בשל ה"מרד" של אוחנה - וגם של ח"כ סמוטריץ' שמתח ביקורת על ההתנהלות המדינית-ביטחונית בימים האחרונים ואמר כי לא יצביע עם הממשלה. אוחנה אמנם מונה לעמוד בראש הועודה המיוחדת שדנה בחוק הלאום והתכנסה היום לדיון ראשון, אך בקואליציה הוחלט להענישו.

אוחנה הודיע בשבוע שעבר ליו"ר הקואליציה דוד ביטן על סירובו להצביע עם הממשלה וכינה את עמדת המדינה בנושא "קו פרשת המים". לדבריו, "מדובר בהחלטה לתקן עוול ארוך שנים – כזה שהתחולל לא רק תחת כהונתו של שר הרווחה הנוכחי, אלא גם תחת כהונתם של שרי רווחה מיש עתיד וממפלגת העבודה", הוסיף אוחנה, בפוסט אליו צירף תמונה משפחתית עם בן זוגו וילדיהם.

אילוסטרציה
אילוסטרציה | צילום: 123RF

"אני מודיע בזאת שעד שההחלטה לא תשונה מהותית ולא סמנטית ונושא האימוץ ייבחן בכל מקרה לגופו ובאופן שיוויוני שאיננו מפלה קטיגורית בין הורים מיועדים להט"ביים לכאלה שאינם – לא אצביע עם הקואליציה"

אחרי הסערה שעוררה עמדת המדינה, שהתנגדה לאימוץ ילדים על ידי זוגות חד מיניים, פנה שר הרווחה חיים כץ לבג"ץ, בבקשה למתן הארכה לטובת "בחינה מחודשת של הסוגייה". כץ ציין כי הבקשה נועדה לכך "שגורמי המקצוע יבחנו את הנושא מחדש ויביאו בחשבון את כלל השיקולים העומדים על הפרק". בעקבות פנייתו נדחה הדיון בחודשיים.

עוד כתב כץ בבקשת הדחייה לבג"ץ כי "נדגיש כי תיושם הרפורמה בשירותי האימוץ על מנת לייעל את התהליך לטובת כלל האזרחים הרוצים לאמץ במדינת ישראל". אתמול, יממה לאחר פרסום העמדה, הבהיר כץ באופן חריג כי "הניסוח היה כושל". בתגובת המדינה לבג"ץ, שנוסחה על ידי משרדי הרווחה והמשפטים, נכתב כי "רצוי ככל הניתן להימנע מהעמסת 'מטען נוסף' על הילד".

"לצערנו הניסוח שהוגש לבג"ץ היה ניסוח כושל שראוי שלא ייאמר", נמסר בשבוע שעבר מלשכתו של שר העבודה והרווחה. "לשר אין כל כוונה למנוע או לשלול את היכולת לאמץ מקבוצה כזו או אחרת".