בגלל החתונה הגאה: ח"כ מש"ס התפטר‎

לאחר שספג ביקורת בשל השתתפותו בחתונת אחיינו ההומוסקסואל, הודיע ח"כ גואטה על התפטרותו מהכנסת. "איסור מהחמורות שבחמורות בתורה", כתבו הרבנים

בעקבות הביקורת החריפה שספג ולחץ הרבנים לפטרו, בשל השתתפותו בחתונת אחיינו ההומו, הודיע היום (רביעי) חבר הכנסת יגאל גואטה (ש"ס) כי הוא עוזב את תפקידו. ההודעה על התפטרותו מהכנסת מגיעה יממה לאחר פרסום מכתב ובו קריאות של רבנים להדיחו.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הודיע כי שוחח הבוקר עם גואטה, שהודיע לו על החלטתו. "השר דרעי אמר לח"כ גואטה כי הוא מכבד את החלטתו, הביע את הערכתו אליו והודה לו על פעילותו המבורכת ועל הרוח החדשה והנמרצת שהכניס לסיעת ש"ס", נמסר מלשכתו של השר. כמו כן אמר דרעי לגואטה כי עוד נכונו לו תפקידים בתנועה וכי הוא משוכנע כי כישוריו יבואו לידי ביטוי.

המתקפה על ח"כ גואטה הגיעה לאחר שזה התראיין מוקדם יותר השבוע לתכנית "מה בוער" בגל"צ. במהלך הריאיון סיפר חבר הכנסת כי "לפני כשנתיים התקשרה אליי אחותי ואמרה לי: 'יגאל אני רוצה לשמח אותך, הבן שלי מתחתן בעוד חודשיים'. היא אמרה לי שהוא רוצה לדבר איתי ואמר לי בטלפון: 'דוד יגאל, אני רוצה לבקש ממך בקשה - שתקדש אותי בחופה'".

גואטה המשיך וסיפר שאחיינו גילה לו שהוא הומוסקסואל, ולכן סירב להצעתו של אחיינו לקדש אותו ואת בן זוגו, אך הבטיח כי יספק לו רב שיקדשו והוסיף שישתתף בחתונה ואף יביא עמו את אשתו וילדיו. "אמרתי לו 'תקשיב, אני לא מבין בזה אבל יש אנשים שמקצוענים בנושא הזה ואני מבטיח להביא לך מישהו שיעשה את זה על הצד הטוב ביותר'. הוא אמר לי 'כן, אבל אני רוצה להגיד לך עוד משהו: אני הומו ואני מתחתן עם גבר. אמרתי לו 'אתה יודע מה? עכשיו אני עוד יותר לא מבין בזה'".

הרבנים על גואטה: ברנש שקרא למשפחתו להשתתף "בחתונה"

"הלכנו (לחתונה) כל המשפחה, אני אשתי והילדים, שבדרך כלל אני לא אומר להם לאילו אירועים ללכת אבל באירוע הזה אמרתי להם שההתייצבות חובה", המשיך גואטה. "אנחנו כולנו שימחנו אותו שמחה גדולה, אבל יחד עם זה אמרתי לילדים שלי לפני שיצאנו: דעו שאנחנו הולכים לשמח אותו כי הוא הבן של אחותי וזו אחותי ואני רוצה לחבק אותה, אבל התורה אומרת שזה אסור ותועבה. מה לעשות? אין לי שיקול דעת בנושא".

מכתב הזעם שפרסמו הרבנים
מכתב הזעם שפרסמו הרבנים

ההסבר שסיפק גואטה להשתתפות בחתונת אחיינו לא סיפקו את הרבנים, שפרסמו בתגובה הודעה בה טענו כי הגעתו לחתונה מהווה "חילול שמיים בפרהסיה". "אותו ברנש קרא לכל בני המשפחה שיש חובת התייצבות 'בחתונה' בן אחותו שהיא באיסור נורא מהחמורות שבחמורות בתורה", הסבירו.

הרבנים שחתמו על המכתב הם בן ציון מוצפי, משה צדקה, אהרן ירחי, משה אוחנונה ואבנר מרציאנו. במכתבם דרשו הרבנים כי "כל שומע והקריאה והזעקה לכל המנהיגים שלא להקיף בחילול השם יתברך הנורא ולהעבירו ולפטרו מיד ממש מתפקיד ציבורי לתפקיד לא ציבורי כלל ולפרסם שפטרו אותו". עוד כתבו הרבנים כי "החותמים הכואבים חילול שמו הקדושהנכבד והנורא בתורה הקדושה".